Głównym celem prowadzenia kampanii Google Ads jest uzyskanie zwrotu z inwestycji. Źle przeprowadzona kampania może przynieść więcej szkód niż pożytku, co w konsekwencji prowadzi do wysokich kosztów reklamy i słabych zysków. Na co powinieneś zwrócić uwagę, aby nie popełniać błędów?
1 Zły dobór słów kluczowych
Przede
wszystkim powinieneś postarać się, aby nie używać słów zbyt ogólnych,
które wspominają o obszarach zainteresowań Twojej firmy, ale nie
przedstawiają usług oraz produktów w odpowiednim kontekście. Przykładem
może być tu słowo zamek, które może mieć wiele znaczeń – zamek
błyskawiczny, zamek – budowla, zamek – mechanizm w drzwiach. Unikaj
zwrotów, które mogą wprowadzać użytkowników w błąd, ale jednocześnie nie
przesadzaj też z nadmiernym dopasowaniem słów kluczowych. Możesz
korzystać z długiego ogona, czyli np. wykorzystać taką rozbudowaną
frazę, jak zamek do drzwi przesuwnych + nazwa marki.
2 Nadużywanie dopasowania zbliżonego
Nie powinieneś stosować słów kluczowych tylko w jednym dopasowaniu, szczególnie zbliżonym. Dopasowanie to jest domyślnie dodawane do konta poprzez Ads. Efektem będzie sytuacja, że jeśli użytkownik wyszukiwarki wpisze frazę nawet luźno powiązaną, to wyświetli się mu Twoja reklama, przez co będziesz mieć niższy CTRCTR (ang. Click-Through Rate) to wskaźnik, który mierzy efektywność kampanii reklamowych w internecie oraz skuteczność linków umieszczonych na stronach internetowych. Jest to procentowy udział liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń danego elementu, takiego jak reklama, link czy przycisk. Jak oblicza się CTR? CTR oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń i mnożąc wynik przez 100, aby uzyskać procent. Na przykład, jeśli reklama została wyświetlona 1000 razy i kliknięta 50...Czym jest CTR?, niższą jakość i w rezultacie takie działanie nic ci nie da.
3 Brak stosowania wykluczeń
Chcesz zrobić porządek ze słowami kluczowymi w dopasowaniu zbliżonym? Stosuj wykluczenia. W interfejsie Google AdsGoogle Ads (dawniej znany jako Google AdWords) to platforma reklamowa firmy Google, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów Google, takich jak strony internetowe, aplikacje mobilne, czy platformy wideo. Jak działa Google Ads? Google Ads opiera się na modelu płatności za kliknięcie (PPC), co oznacza, że reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie na ich reklamę. Platforma...Czym jest Google Ads? możesz sprawdzić, co wpisywały osoby, które widzą Twoje reklamy, a dzięki temu wykluczysz frazy niepożądane.
4 Brak grupowania słów kluczowych
Słowa kluczowe należy grupować, a osoby reklamujące się w Google Ads często do tej kwestii podchodzą z niewystarczającą uwagą. Każda kategoria słów kluczowych powinna posiadać dedykowaną treść reklamy i jeśli dana fraza nie odpowiada treści dla kategorii, to powinna być natychmiast przeniesiona do innej grupy. Reklamy nie powinny być uogólniane.

Przykład prawidłowo skonstruowanej reklamy Adwords
5 Nieodpowiednie kierowanie reklam
Twoja
firma znajduje się w danym mieście i to w nim głównie działa? Nie
ustawiaj reklam na całą Polskę, a jedynie na dany obszar. Nie ma nic
złego w tym, jeśli w Twoich frazach znajdzie się nazwa miasta, w którym
działa Twoja firma.
6 Zła konstrukcja tekstów reklamowych
Jednym z najważniejszych elementów reklamy w Google jest jej nagłówek. Dobrze, jeśli zawiera on słowo kluczowe wyszukiwane przez użytkownika. W kolejnych częściach reklamy opisz zalety swojej oferty oraz umieść wezwanie do działania.
7 Nie stosuj ustawień domyślnych
Korzystanie z domyślnych ustawień nie jest najlepszym rozwiązaniem. Sprawdź zatem, czy ustawiłeś konkretne stawki dla każdego ze słów kluczowych. Automatyczne rozwiązania w dłuższej perspektywie są nieopłacalne. Sprawdź również, czy Twoja strona jest responsywna, a jeśli nie, to nie kieruj reklam na urządzenia mobilne.
8 Brak stosowania nazw marek
Użytkownik Google, który poszukuje konkretnego produktu, często wyszukuje go po nazwie marki. Marka mogła zastrzec swoją nazwę na stosowanie jej w linkach sponsorowanych. Jeśli jednak tego nie zrobiła, używanie nazw marek oraz nazw konkurentów jest bardzo dobrym pomysłem.
9 Strona docelowa nie powinna być stroną główną
Reklamy
często dotyczą konkretnej oferty, ale reklamodawcy kierują je na stronę
główną, a nie stronę konkretnego produktu. Nie jest to najlepszym
rozwiązaniem, gdyż taki proceder może zniechęcać użytkownika, który nie
będzie chciał szukać na całej stronie konkretnego produktu.
10 Nadzoruj kampanie
Nadzoruj
swoją reklamę! Powinieneś sprawdzać kliknięcia, to, czy reklama nie
została wyłączona z powodu złego doboru słów albo czy nie skończył się
Twój budżet. Włączona kampania wcale nie musi wyświetlać reklam.

Przykład źle dopasowanych słów kluczowych
Aby Twoja kampania przynosiła efekty, musi mieć konkretny cel. Wiele osób wykupuje reklamy w Ads nie wiedząc, co chcą osiągnąć. Jest to spory błąd, który niestety później odbija się na wynikach i jakości przeprowadzanych kampanii.
Jeśli posiadasz swoją firmę lub sklep internetowy, mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci uważnie przeprowadzić kampanię Google Ads.