Głównym celem prowadzenia kampanii Google Ads jest uzyskanie zwrotu z inwestycji. Źle przeprowadzona kampania może przynieść więcej szkód niż pożytku, co w konsekwencji prowadzi do wysokich kosztów reklamy i słabych zysków. Na co powinieneś zwrócić uwagę, aby nie popełniać błędów?

1 Zły dobór słów kluczowych

Przede wszystkim powinieneś postarać się, aby nie używać słów zbyt ogólnych, które wspominają o obszarach zainteresowań Twojej firmy, ale nie przedstawiają usług oraz produktów w odpowiednim kontekście. Przykładem może być tu słowo zamek, które może mieć wiele znaczeń – zamek błyskawiczny, zamek – budowla, zamek – mechanizm w drzwiach. Unikaj zwrotów, które mogą wprowadzać użytkowników w błąd, ale jednocześnie nie przesadzaj też z nadmiernym dopasowaniem słów kluczowych. Możesz korzystać z długiego ogona, czyli np. wykorzystać taką rozbudowaną frazę, jak zamek do drzwi przesuwnych + nazwa marki.

2 Nadużywanie dopasowania zbliżonego

Nie powinieneś stosować słów kluczowych tylko w jednym dopasowaniu, szczególnie zbliżonym. Dopasowanie to jest domyślnie dodawane do konta poprzez Ads. Efektem będzie sytuacja, że jeśli użytkownik wyszukiwarki wpisze frazę nawet luźno powiązaną, to wyświetli się mu Twoja reklama, przez co będziesz mieć niższy CTR, niższą jakość i w rezultacie takie działanie nic ci nie da.

3 Brak stosowania wykluczeń

Chcesz zrobić porządek ze słowami kluczowymi w dopasowaniu zbliżonym? Stosuj wykluczenia. W interfejsie Google Ads możesz sprawdzić, co wpisywały osoby, które widzą Twoje reklamy, a dzięki temu wykluczysz frazy niepożądane.

4 Brak grupowania słów kluczowych

Słowa kluczowe należy grupować, a osoby reklamujące się w Google Ads często do tej kwestii podchodzą z niewystarczającą uwagą. Każda kategoria słów kluczowych powinna posiadać dedykowaną treść reklamy i jeśli dana fraza nie odpowiada treści dla kategorii, to powinna być natychmiast przeniesiona do innej grupy. Reklamy nie powinny być uogólniane.

Przykład prawidłowo skonstruowanej reklamy Adwords

5 Nieodpowiednie kierowanie reklam

Twoja firma znajduje się w danym mieście i to w nim głównie działa? Nie ustawiaj reklam na całą Polskę, a jedynie na dany obszar. Nie ma nic złego w tym, jeśli w Twoich frazach znajdzie się nazwa miasta, w którym działa Twoja firma.

6 Zła konstrukcja tekstów reklamowych

Jednym z najważniejszych elementów reklamy w Google jest jej nagłówek. Dobrze, jeśli zawiera on słowo kluczowe wyszukiwane przez użytkownika. W kolejnych częściach reklamy opisz zalety swojej oferty oraz umieść wezwanie do działania.

7 Nie stosuj ustawień domyślnych

Korzystanie z domyślnych ustawień nie jest najlepszym rozwiązaniem. Sprawdź zatem, czy ustawiłeś konkretne stawki dla każdego ze słów kluczowych. Automatyczne rozwiązania w dłuższej perspektywie są nieopłacalne. Sprawdź również, czy Twoja strona jest responsywna, a jeśli nie, to nie kieruj reklam na urządzenia mobilne.

8 Brak stosowania nazw marek

Użytkownik Google, który poszukuje konkretnego produktu, często wyszukuje go po nazwie marki. Marka mogła zastrzec swoją nazwę na stosowanie jej w linkach sponsorowanych. Jeśli jednak tego nie zrobiła, używanie nazw marek oraz nazw konkurentów jest bardzo dobrym pomysłem.

9 Strona docelowa nie powinna być stroną główną

Reklamy często dotyczą konkretnej oferty, ale reklamodawcy kierują je na stronę główną, a nie stronę konkretnego produktu. Nie jest to najlepszym rozwiązaniem, gdyż taki proceder może zniechęcać użytkownika, który nie będzie chciał szukać na całej stronie konkretnego produktu.

10 Nadzoruj kampanie

Nadzoruj swoją reklamę! Powinieneś sprawdzać kliknięcia, to, czy reklama nie została wyłączona z powodu złego doboru słów albo czy nie skończył się Twój budżet. Włączona kampania wcale nie musi wyświetlać reklam.

Przykład źle dopasowanych słów kluczowych

Aby Twoja kampania przynosiła efekty, musi mieć konkretny cel. Wiele osób wykupuje reklamy w Ads nie wiedząc, co chcą osiągnąć. Jest to spory błąd, który niestety później odbija się na wynikach i jakości przeprowadzanych kampanii.
Jeśli posiadasz swoją firmę lub sklep internetowy, mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci uważnie przeprowadzić kampanię Google Ads.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?