Głównym celem prowadzenia kampanii Google Ads jest uzyskanie zwrotu z inwestycji. Źle przeprowadzona kampania może przynieść więcej szkód niż pożytku, co w konsekwencji prowadzi do wysokich kosztów reklamy i słabych zysków. Na co powinieneś zwrócić uwagę, aby nie popełniać błędów?

1 Zły dobór słów kluczowych

Przede
wszystkim powinieneś postarać się, aby nie używać słów zbyt ogólnych,
które wspominają o obszarach zainteresowań Twojej firmy, ale nie
przedstawiają usług oraz produktów w odpowiednim kontekście. Przykładem
może być tu słowo zamek, które może mieć wiele znaczeń – zamek
błyskawiczny, zamek – budowla, zamek – mechanizm w drzwiach. Unikaj
zwrotów, które mogą wprowadzać użytkowników w błąd, ale jednocześnie nie
przesadzaj też z nadmiernym dopasowaniem słów kluczowych. Możesz
korzystać z długiego ogona, czyli np. wykorzystać taką rozbudowaną
frazę, jak zamek do drzwi przesuwnych + nazwa marki.

2 Nadużywanie dopasowania zbliżonego

Nie powinieneś stosować słów kluczowych tylko w jednym dopasowaniu, szczególnie zbliżonym. Dopasowanie to jest domyślnie dodawane do konta poprzez Ads. Efektem będzie sytuacja, że jeśli użytkownik wyszukiwarki wpisze frazę nawet luźno powiązaną, to wyświetli się mu Twoja reklama, przez co będziesz mieć niższy CTRCTR (ang. Click-Through Rate) to wskaźnik, który mierzy efektywność kampanii reklamowych w internecie oraz skuteczność linków umieszczonych na stronach internetowych. Jest to procentowy udział liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń danego elementu, takiego jak reklama, link czy przycisk. Jak oblicza się CTR? CTR oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń i mnożąc wynik przez 100, aby uzyskać procent. Na przykład, jeśli reklama została wyświetlona 1000 razy i kliknięta 50...Czym jest CTR?, niższą jakość i w rezultacie takie działanie nic ci nie da.

3 Brak stosowania wykluczeń

Chcesz zrobić porządek ze słowami kluczowymi w dopasowaniu zbliżonym? Stosuj wykluczenia. W interfejsie Google AdsGoogle Ads (dawniej znany jako Google AdWords) to platforma reklamowa firmy Google, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów Google, takich jak strony internetowe, aplikacje mobilne, czy platformy wideo. Jak działa Google Ads? Google Ads opiera się na modelu płatności za kliknięcie (PPC), co oznacza, że reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie na ich reklamę. Platforma...Czym jest Google Ads? możesz sprawdzić, co wpisywały osoby, które widzą Twoje reklamy, a dzięki temu wykluczysz frazy niepożądane.

4 Brak grupowania słów kluczowych

Słowa kluczowe należy grupować, a osoby reklamujące się w Google Ads często do tej kwestii podchodzą z niewystarczającą uwagą. Każda kategoria słów kluczowych powinna posiadać dedykowaną treść reklamy i jeśli dana fraza nie odpowiada treści dla kategorii, to powinna być natychmiast przeniesiona do innej grupy. Reklamy nie powinny być uogólniane.

Przykład prawidłowo skonstruowanej reklamy Adwords

5 Nieodpowiednie kierowanie reklam

Twoja
firma znajduje się w danym mieście i to w nim głównie działa? Nie
ustawiaj reklam na całą Polskę, a jedynie na dany obszar. Nie ma nic
złego w tym, jeśli w Twoich frazach znajdzie się nazwa miasta, w którym
działa Twoja firma.

6 Zła konstrukcja tekstów reklamowych

Jednym z najważniejszych elementów reklamy w Google jest jej nagłówek. Dobrze, jeśli zawiera on słowo kluczowe wyszukiwane przez użytkownika. W kolejnych częściach reklamy opisz zalety swojej oferty oraz umieść wezwanie do działania.

7 Nie stosuj ustawień domyślnych

Korzystanie z domyślnych ustawień nie jest najlepszym rozwiązaniem. Sprawdź zatem, czy ustawiłeś konkretne stawki dla każdego ze słów kluczowych. Automatyczne rozwiązania w dłuższej perspektywie są nieopłacalne. Sprawdź również, czy Twoja strona jest responsywna, a jeśli nie, to nie kieruj reklam na urządzenia mobilne.

8 Brak stosowania nazw marek

Użytkownik Google, który poszukuje konkretnego produktu, często wyszukuje go po nazwie marki. Marka mogła zastrzec swoją nazwę na stosowanie jej w linkach sponsorowanych. Jeśli jednak tego nie zrobiła, używanie nazw marek oraz nazw konkurentów jest bardzo dobrym pomysłem.

9 Strona docelowa nie powinna być stroną główną

Reklamy
często dotyczą konkretnej oferty, ale reklamodawcy kierują je na stronę
główną, a nie stronę konkretnego produktu. Nie jest to najlepszym
rozwiązaniem, gdyż taki proceder może zniechęcać użytkownika, który nie
będzie chciał szukać na całej stronie konkretnego produktu.

10 Nadzoruj kampanie

Nadzoruj
swoją reklamę! Powinieneś sprawdzać kliknięcia, to, czy reklama nie
została wyłączona z powodu złego doboru słów albo czy nie skończył się
Twój budżet. Włączona kampania wcale nie musi wyświetlać reklam.

Przykład źle dopasowanych słów kluczowych

Aby Twoja kampania przynosiła efekty, musi mieć konkretny cel. Wiele osób wykupuje reklamy w Ads nie wiedząc, co chcą osiągnąć. Jest to spory błąd, który niestety później odbija się na wynikach i jakości przeprowadzanych kampanii.
Jeśli posiadasz swoją firmę lub sklep internetowy, mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci uważnie przeprowadzić kampanię Google Ads.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014