Czy monitorujesz, co, kiedy i dlaczego piszą o Twojej marce inni? Nie? To błąd. Wiedza o udostępnieniach, recenzjach, wspomnieniach, a także cytowaniach daje Ci ogromne pole do manewru oraz promocji witryny – Twoja marka w sieci istnieje, czy tego chcesz czy nie, a monitorowanie jej pozwoli Ci na lepsze zaplanowanie działań marketingowych oraz PR-owych. W artykule wskażemy Ci najistotniejsze informacje o takich narzędziach jak Brand24, Monitori i innych.
Monitorowanie swojej marki w internecie oraz przylegających do niego kanałów social media jest niezwykle ważne. Dzięki niemu możesz zmierzyć, czy Twoje działania są skuteczne, dowiedzieć się, jaki wizerunek ma Twoja firma w sieci, mieć rękę na pulsie i utrzymywać nieustanny kontakt z klientami oraz zareagować, kiedy sytuacja staje się trudna dla Twojej firmy.
Co powinieneś monitorować?
• Czas spędzany przez klientów na stronie,
• liczbę odsłon,
• komentarze na portalach, forach i w mediach społecznościowych,
• współczynnik konwersji,
• liczbę fanów,
• liczbę wzmianek na temat Twoich artykułów w internecie,
• liczbę udostępnień Twoich treści w social media itd.
Jeśli masz problem i nie wiesz, od czego zacząć, poniżej podajemy informacje o najlepszych narzędziach, które posłużą Ci do monitorowania marki w sieci.
1. Brand 24
Szukasz efektywnego narzędzia do monitorowania marki w sieci? Najpopularniejszym i najskuteczniejszym tego typu produktem w Polsce jest Brand24, który monitoruje już ponad 22 000 marek na całym świecie, między innymi w USA oraz w Azji. Już za 89 zł miesięcznie [stan na 17.03.2017] otrzymasz w pakiecie możliwość monitorowania 6 słów kluczowych z limitem 5000 wpisów na miesiąc.
Zakładka Podsumowanie da Ci dostęp do wielu cennych informacji, takich jak liczba wspomnień o każdym słowie kluczowym z danego dnia, dokładne komentarze z kanałów social media, w których użyto podanych przez Ciebie słów kluczowych, oraz zmiany w wynikach z poprzedniego miesiąca. Źródła wyników podzielone zostały graficznie na różne kategorie, takie jak Facebook, Blogi, Mikroblogi, Newsy, Forum, Video, Zdjęcia itp. W tej zakładce można również sprawdzić, czy wypowiedzi użytkowników na temat Twojej marki są pozytywne, czy też negatywne.
Zakładka Wyniki została podzielona na różne kategorie: Wszystkie, Facebook, Blogi, Mikroblogi, Forum itd. Klikając w daną kategorię, uzyskasz wgląd w to, co zostało znalezione na jej temat – mogą to być np. źródło, sentyment wyniku (wypowiedź pozytywna/negatywna) itp.
W Analizie ukaże Ci się wykaz osób, które mają realny wpływ na to, co mówi się o Twojej marce, np. listę najaktywniejszych autorów komentarzy oraz analizę serwisów, na których je umieszczają.
2. Monitori
Monitori, podobnie jak Brand24, pozwala na monitoring portali społecznościowych oraz internetu w Polsce. Jest to jedno z najnowszych dostępnych narzędzi tego typu. Oprócz funkcji podobnych do tych z Brand24, Monitori oferuje monitoring obrazów, dzięki któremu możesz kontrolować, czy Twój logotyp nie jest wykorzystywany w sieci, tam gdzie byś tego nie chciał.
Narzędzie to nie tylko potrafi odnaleźć najbardziej aktywnych autorów komentarzy dotyczących Twojej marki, ale też zbierać o fanach informacje takie jak wiek, zainteresowania czy geolokalizacja, co jest niezwykle istotne przy wdrażaniu produktów oraz akcji marketingowych.
3. SentiOne
Kolejnym narzędziem czuwającym nad wizerunkiem Twojej marki w sieci jest SentiOne. Z nim poznasz opinie klientów o Twojej marce. Stworzony przez specjalistów algorytm przeszukuje internet poprzez zdefiniowane przez Ciebie słowa kluczowe, a następnie dostarcza informacji na tematy z nimi związane.
W ten sposób możesz zobaczyć, gdzie pojawiają się wzmianki na temat Twojej marki oraz jaka jest ich treść. Oczywiście nie są to jedyne opcje tego narzędzia, a to, co dostaniesz w zestawie, zależy od pakietu jaki wybierzesz.
4. Klout
Klout w najlepszy możliwy sposób uzupełnia standardowe funkcje analityczne, które dostępne są na portalach społecznościowych. Do Klout możesz podłączyć kilka różnych kanałów social media i porównywać, gdzie osiągasz najlepsze wyniki.
5. Sotrender
Narzędzie Sotrender jest płatne i pozwala na analizę profili Facebooka, Twittera czy YouTube’a. Najtańszy pakiet kosztuje 49 zł/m-c [stan na dzień 17.03.2017]. W Sotrender możesz śledzić zasięgi, zaangażowanie fanów oraz popularność Twoich treści. Bardzo szczegółowo monitoruje on odbiorców, np. mówiąc Ci, kto jest najbardziej popularnym fanem, ale też doradzając, w jaki sposób możesz poprawić komunikację na swoim kanale.
Wymienione wyżej narzędzia z pewnością dostarczą Ci wiele szczegółowych informacji na temat popularności Twojej marki oraz jej wizerunku w sieci, a także sprawdzą skuteczność podejmowanych działań. Dzięki temu z łatwością przyjdzie Ci analiza i wyciąganie wniosków, co przełoży się na ulepszanie kampanii marketingowych oraz wizerunkowych i komunikacji z klientami.
Polecane dla Ciebie
Clubhouse – przewodnik dla początkujących
Mogłoby się wydawać, że social media nie są w stanie już nas zaskoczyć. Ba! Że na pewno nie powstanie nowe […]
User Experience: rola microcopy w E-commerce
Czy zamiana jednego słowa w interfejsie sklepu może zwiększyć konwersję o 45%? Tak! W jednym ze sklepów internetowych, wbrew przewidywaniom […]
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? Niejednokrotnie szukając w internecie jakiejś firmy, natrafiamy na jej wizytówkę, która pojawia się w wynikach wyszukiwania. […]
Szukasz dalej?