Jeśli w programie pocztowym lub kliencie FTP zostały prawidłowo skonfigurowane wszystkie ustawienia, problemy mogą wynikać z konfiguracji sieci lub słabej jakości połączenia.
Aby sprawdzić jakość połączenia pomiędzy Twoim komputerem a serwerem, należy dokonać kilku testów. Wyniki testów z krótkim opisem prosimy o przesłanie do nas na wsparcie@cyberfolks.pl
Test połączenia
Windows lub Linux
- Włącz terminal i wpisz polecenie: ping nazwadomeny.pl
- Efekt wykonania polecenia można przesłać do administratorów jako zrzut z ekranu lub kopiując tekst z okna i wklejając go do wiadomości.
Uruchomienie terminalu w systemie Windows:
W pasku Start wpisz polecenie „cmd” lub kliknij przycisk WIN na klawiaturze i wpisz polecenie „cmd”.
Test przesyłania pakietów
Windows
- Włącz terminal i wpisz polecenie tracert nazwadomeny.pl
- Podobnie jak w przypadku polecania „ping”, należy przesłać do administratora efekt w postaci załącznika jako zrzut z ekranu lub skopiowany tekst z okna.
Linux
- Przejdź do terminalu i wpisz polecenie traceroute nazwadomeny.pl
Test działania usług
Windows lub Linux
- Włącz terminal i wpisz polecenie: telnet nazwadomeny.pl port
- W zależności od tego, jaką usługę chcesz testować, podaj odpowiedni port. Najpopularniejsze porty:
21 – FTP
22 – SSH
25 – Poczta
80 – WWW
3306 – Mysql
5432 – PostgreSQL
- Efekt wykonania polecenia należy przesłać do administratora w sposób analogiczny do poprzednich.
Uwaga!
Brak połączenia podczas powyższych testów może oznaczać problem z usługą lub problem z blokadą w konfiguracji Twojego komputera. Koniecznie sprawdź, czy połączenia nie są blokowane po stronie Twojej zapory Windows lub innego programu typu Firewall.