Jak przenieść konto na inny serwer w CyberFolks.pl?

Przeniesienia konta należy wykonać tylko w uzasadnionych przypadkach po uzgodnieniu z administratorami CyberFolks.pl.

Procedura przeniesienia (część formalna)

UWAGA:Jeżeli w trakcie przeniesienia będą zmieniane serwery DNS, należy wcześniej zwrócić uwagę, czy mamy dostęp do zmiany DNS dla naszych domen.

Przeniesienie konta na nowszy serwer wygląda w następujący sposób:

  1. Należy założyć poprzez panel klienta (panel.cyberfolks.pl) nowe konto hostingowe – na okres testowy (jeżeli potrzebne SSH w okresie testowym – trzeba skontaktować się poprzez e-mail)
  2. Należy dokonać przeniesienia zawartość swojego konta (proszę zapoznać się ze wskazówkami poniżej)
  3. Należy dokonać sprawdzenia, jeżeli wszystko jest ok, należy zmienić DNS domeny na nowe DNSy.
  4. Należy skontaktować się z działem płatności z prośbą o przepięcie płatności na nowe konto hostingowe – stare konto jest dezaktywowane.

UWAGA: Przepięcie płatności obowiązuje wyłącznie w przypadku przeniesienia na ten sam pakiet hostingowy. Nie ma możliwości przejścia na inny pakiet hostingowy w ten sposób.

Wskazówki (część techniczna)

  • Warto po założeniu konta zwrócić się do nas ( wsparcie@cyberfolks.pl ) o zmianę loginu na taki jak poprzednio – wówczas nie będzie konieczności zmiany nazw baz w plikach konfiguracyjnych.
    UWAGA:Nowe konto dodaje się w Panelu Klienta po zalogowaniu – Twoje konta – Zamów nowe konto
  • Mechanizm Backupu w panelu Direct Admin upraszcza przenoszenie zawartości konta hostingowego do przeniesienia pojedynczego pliku kopii zapasowej, który zawierać będzie wszystko co znajduje się na koncie źródłowym.
  • Pliki między serwerami można przenieść bez udziału komputera klienta przez SSH – jest to dużo szybsze.
    UWAGA:DNS konta przywróconego z kopii bezpieczeństwa są domyślnie ustawione na poprzednie wartości.
    Serwery DNS dodajemy z kropką na końcu, gdyż nie należą one do konfigurowanej strefy (większość przypadków)
  • W przypadkach uzgodnionych z administracją, kontakt z działem płatności celem przepięcia płatności należy wykonać dopiero, gdy strona w pełni zacznie działać na nowym koncie oraz wszystkie dane zostaną przeniesione. (Uwaga formalna: Przepięcie płatności jest równoznaczne z usunięciem starego konta.)

Typowe problemy

  • W przypadku przenoszenia konta pomiędzy serwerami, które używają tych samych serwerów DNS, na drugim serwerze przenoszona domena może się nie utworzyć, ponieważ taka strefa już istnieje. Wówczas należy – już po wykonaniu backupu – zmienić nazwę domeny na serwerze źródłowym.
  • W czasie importowania bazy mogą się pojawić następujące problemy (przykład):
    Nie można wykonać Twojego żądania

    Detale
    Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/passwd : Unable to open /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/passwd for reading.

    Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/aliases Unable to open /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/aliases for reading.

    Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/autoresponder.conf Unable to open /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/autoresponder.conf for reading.

    Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/vacation.conf Unable to open /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/vacation.conf for reading.

    Usługa Catch-All jest teraz ustawiona na :fail:Usługa Catch-All jest teraz ustawiona na :fail:Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/email.conf Unable to get Lock on file:open error for /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/email.conf.lock: No such file or directory/home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email: No such file or directory

    Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/testacc.linuxpl.info.db : Can’t get file lock on /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/testacc.linuxpl.info.db

    Wszystkie te błędy dotyczą domeny testowej, która istnieje na koncie testowym, a nie istnieje w backupie. Można je spokojnie zignorować.

  • Czasami (już po przeniesieniu domen) zdarza się, ze strona otwiera się z nowego serwera z komunikatem:
    Apache is functioning normally

    Należy wówczas w niedziałającej domenie utworzyć subdomenę, a następnie ją usunąć. Przyczyną jest nieutworzona konfiguracja serwera WWW.

  • W przypadku posiadania nietypowej konfiguracji, która na starym serwerze była tworzona przy udziale zespołu administracyjnego LinuxPL/Serveradmin – prosimy o kontakt z nami po zaimportowaniu konta.

Dodatkowa pomoc

W przypadku jakichkolwiek problemów, czy pytań zapraszamy do kontaktu z pomocą techniczną.