Przeniesienia konta należy wykonać tylko w uzasadnionych przypadkach po uzgodnieniu z administratorami CyberFolks.pl.
Procedura przeniesienia (część formalna)
UWAGA: | Jeżeli w trakcie przeniesienia będą zmieniane serwery DNS, należy wcześniej zwrócić uwagę, czy mamy dostęp do zmiany DNS dla naszych domen. |
Przeniesienie konta na nowszy serwer wygląda w następujący sposób:
- Należy założyć poprzez panel klienta (panel.cyberfolks.pl) nowe konto hostingowe – na okres testowy (jeżeli potrzebne SSH w okresie testowym – trzeba skontaktować się poprzez e-mail)
- Należy dokonać przeniesienia zawartość swojego konta (proszę zapoznać się ze wskazówkami poniżej)
- Należy dokonać sprawdzenia, jeżeli wszystko jest ok, należy zmienić DNS domeny na nowe DNSy.
- Należy skontaktować się z działem płatności z prośbą o przepięcie płatności na nowe konto hostingowe – stare konto jest dezaktywowane.
UWAGA: Przepięcie płatności obowiązuje wyłącznie w przypadku przeniesienia na ten sam pakiet hostingowy. Nie ma możliwości przejścia na inny pakiet hostingowy w ten sposób.
Wskazówki (część techniczna)
- Warto po założeniu konta zwrócić się do nas ( wsparcie@cyberfolks.pl ) o zmianę loginu na taki jak poprzednio – wówczas nie będzie konieczności zmiany nazw baz w plikach konfiguracyjnych.
UWAGA: Nowe konto dodaje się w Panelu Klienta po zalogowaniu – Twoje konta – Zamów nowe konto - Mechanizm Backupu w panelu Direct Admin upraszcza przenoszenie zawartości konta hostingowego do przeniesienia pojedynczego pliku kopii zapasowej, który zawierać będzie wszystko co znajduje się na koncie źródłowym.
- Pliki między serwerami można przenieść bez udziału komputera klienta przez SSH – jest to dużo szybsze.
UWAGA: DNS konta przywróconego z kopii bezpieczeństwa są domyślnie ustawione na poprzednie wartości.
Serwery DNS dodajemy z kropką na końcu, gdyż nie należą one do konfigurowanej strefy (większość przypadków) - W przypadkach uzgodnionych z administracją, kontakt z działem płatności celem przepięcia płatności należy wykonać dopiero, gdy strona w pełni zacznie działać na nowym koncie oraz wszystkie dane zostaną przeniesione. (Uwaga formalna: Przepięcie płatności jest równoznaczne z usunięciem starego konta.)
Typowe problemy
- W przypadku przenoszenia konta pomiędzy serwerami, które używają tych samych serwerów DNS, na drugim serwerze przenoszona domena może się nie utworzyć, ponieważ taka strefa już istnieje. Wówczas należy – już po wykonaniu backupu – zmienić nazwę domeny na serwerze źródłowym.
- W czasie importowania bazy mogą się pojawić następujące problemy (przykład):
Nie można wykonać Twojego żądania Detale
Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/passwd : Unable to open /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/passwd for reading.Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/aliases Unable to open /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/aliases for reading.
Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/autoresponder.conf Unable to open /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/autoresponder.conf for reading.
Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/vacation.conf Unable to open /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/vacation.conf for reading.
Usługa Catch-All jest teraz ustawiona na :fail:Usługa Catch-All jest teraz ustawiona na :fail:Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/email.conf Unable to get Lock on file:open error for /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email/email.conf.lock: No such file or directory/home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/email: No such file or directory
Unable to read /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/testacc.linuxpl.info.db : Can’t get file lock on /home/testacc/backups/backup/testacc.linuxpl.info/testacc.linuxpl.info.db
Wszystkie te błędy dotyczą domeny testowej, która istnieje na koncie testowym, a nie istnieje w backupie. Można je spokojnie zignorować.
- Czasami (już po przeniesieniu domen) zdarza się, ze strona otwiera się z nowego serwera z komunikatem:
Apache is functioning normally Należy wówczas w niedziałającej domenie utworzyć subdomenę, a następnie ją usunąć. Przyczyną jest nieutworzona konfiguracja serwera WWW.
- W przypadku posiadania nietypowej konfiguracji, która na starym serwerze była tworzona przy udziale zespołu administracyjnego LinuxPL/Serveradmin – prosimy o kontakt z nami po zaimportowaniu konta.
Dodatkowa pomoc
W przypadku jakichkolwiek problemów, czy pytań zapraszamy do kontaktu z pomocą techniczną.