Remarketing

W dużym skrócie remarketing to reklamy wyświetlane ponownie osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę i dokonały konwersji. Skutecznie działający remarketing pozwala dotrzeć do osób, które nie są jeszcze zdecydowane na zakup Twoich produktów lub skorzystania z usług.

Konwersjami określa się czynności, takie jak porzucenie koszyka, zapisanie się do newsletter’a, ściągnięcie e-booka, odwiedzenie konkretnej strony czy wypełnienie formularza. Możesz mierzyć konwersje na wiele sposobów, w zależności od tego, co uważasz za wartościowe, aby pozyskać potencjalnego klienta.
Remarketing polega na wyświetlaniu reklam graficznych, które powinny być jak najbardziej atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Aby reklamy remarketingowe prawidłowo działały, należy skonfigurować źródło danych o odbiorcach dla danej witryny. Można to zrobić za pomocą Google Analytics lub utworzyć listy remarketingowe w Google Ads.


Wyróżnia się kilka rodzajów remarketingu:

  • Remarketing standardowy – Klasyczny remarketing. Reklamy są wyświetlane użytkownikom, którzy odwiedzili już witrynę.
  • Remarketing dynamiczny – Bardziej zaawansowany. Wyświetla reklamy produktów lub usług, na które trafił użytkownik. Reklama dostosowuje swój przekaz i jest bardziej trafna.
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) – reklamy wyświetlają się ponownie osobom, które już odwiedziły witrynę w sieci wyszukiwania.
  • Remarketing wideo – są to reklamy multimedialne w sieci Youtube, które wyświetlają się w czasie przeglądania filmów lub wyświetlania witryn w sieci reklamowej.
  • Remarketing kierowany na listę klientów – dzięki listom z danymi kontaktowymi klientów, można wyświetlać im reklamy, gdy są oni zalogowani do konta Google.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj wpis na naszym blogu i sprawdź, czym jest remarketing i czy warto w niego inwestować.

Przeglądaj wszystkie hasła w słowniku