Strona internetowa stała się podstawowym elementem budowania strategii obecności firmy. To nie tylko jej wirtualna wizytówka ale również narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej. Zwłaszcza w e-commerce, gdzie konkurencja jest ogromna. Sklepy, które inwestują w dobrze zaprojektowany interfejs dla użytkowników mogą bezpośrednio wpływać na ich zachowania zakupowe. Dlatego tak ważne jest rozumienie tych zależności już na wstępie. Przyjrzyjmy się dzisiaj temu jak wybrać i dopasować szablon sklepu internetowego.

Z artykułu dowiesz się:

  • jaką rolę w procesie zakupowym odgrywa dobrze zaprojektowana strona internetowa,
  • jak założyć sklep internetowy,
  • jak wybrać szablon dla swojej strony www,
  • jakie korzyści płyną z wyboru gotowego szablonu witryny.

Szablon sklepu internetowego. Dlaczego to takie ważne?

Dynamiczny rozwój sektora e-commerce stał się faktem. Wiele firm walcząc o uwagę klienta prześciguje się w pomysłach, których realizacja pomogłaby im taki cel osiągnąć. Wiele z nich ten wyścig przegrywa już na starcie. Fundamentem, od jakiego każdy przedsiębiorca powinien zacząć budowanie przewagi konkurencyjnej swojego sklepu, jest użyteczna i funkcjonalna strona internetowa. Działania zaczynamy od budowy bądź wyboru szablonu.

Szablon sklepu internetowego to inaczej projekt szkieletu Twojej strony. Zawiera wytyczne i zasady rozmieszczenia na stronie poszczególnym elementów. Może być stworzony od podstaw lub wybrany spośród istniejących, jaki następnie możemy dostosować do indywidualnych potrzeb biznesu.

Dobrze przemyślany i zaprojektowany szablon sklepu internetowego jest bezpośrednio powiązany z podejmowaniem decyzji zakupowych. Jak to działa? Jeżeli nasza strona jest intuicyjna, łatwa w obsłudze, równocześnie zawiera przemyślaną strukturę, umożliwiającą sprawne poruszanie się w jej obrębie, a dodatkowo jej estetyka i sposób prezentacji wspierają odbiór – użytkownik znajdzie to, czego potrzebuje. Wówczas jego customer journey (podróż użytkownika) może zakończyć się konwersją.

Jak wybrać szablon graficzny?

Szablony sklepu internetowego to zaprojektowany szkielet strony, który zawiera elementy interfejsu użytkownika, takie jak układ, kolorystykę, fonty, przyciski, formularze, itp. Szablon pozwala na budowę sklepu internetowego. W tym miejscu mamy dwie możliwości. Pierwszą z nich jest skorzystanie z gotowego szablonu dla strony. Druga natomiast polega na stworzeniu indywidualnego projektu od podstaw.

Decydując się na rozwiązanie, zacznij od określenia:

  • Celu strony
    Zanim zaczniesz wybierać szablon, musisz wiedzieć, jakie cele chcesz osiągnąć za pomocą strony internetowej. Czy chcesz sprzedawać produkty, promować swoją firmę czy udostępniać treści? W tym miejscu powinieneś określić jakie funkcjonalności powinna ona posiadać.
    W przypadku e-commerce: czy planujesz sprzedawać kilka produktów czy kilka tysięcy? Jakie integracje są dla Ciebie ważne i jak powinna przebiegać ścieżka zakupowa?
  • Branży działania
    Mając określone założenia co do swojej strony, powinieneś lub powinnaś uwzględnić specyfikę branży, w jakiej działasz. Uniwersalność, słowo klucz, jakie słyszymy w zapewnieniach wielu dostawców gotowych szablonów niekoniecznie będzie miało przełożenie w czasie rzeczywistym. Musisz pamiętać, że wymagania poszczególnych branż różnią się między sobą. Branża motoryzacyjna, a branża kosmetyczna będą wymagały innego podejścia. Wybierając gotowe szablony, szukaj takich rozwiązań, gdzie uwzględniono dedykowane wersje dla poszczególnych profesji. W ten sposób zaoszczędzisz czas i pieniądze na jego przystosowanie. Gotowe szablony dla różnych branż znajdziesz np. w _Stores, czyli naszym oprogramowaniu do zakładania sklepów internetowych.
  • Grupy docelowej
    Zastanów się, kto będzie korzystał z Twojej strony internetowej. Określ, jakie są ich potrzeby, preferencje i zachowania.
  • Platformy, na jakiej chcesz założyć sklep internetowy
    W cyber_Folks możesz założyć gotowy sklep w _Stores, gdzie znajdziesz różne szablony przygotowane z myślą o wielu branżach. Co ważne, zaprojektowaliśmy kilka wersji w oparciu o cechy charakterystyczne poszczególnych obszarów działania.
  • Funkcjonalności szablonu
    W tym miejscu musisz zastanowić się nad projektem strony, jej nawigacji i użyteczności dla użytkownika docelowego. Jeżeli korzystasz z gotowego szablonu zwróć uwagę na układ menu, projekt nagłówka, łatwość użytkowania. Wybierz taki, który jest łatwy w obsłudze i oferuje intuicyjny interfejs. Dzięki temu będzie łatwiej zarządzać sklepem internetowym i wprowadzać zmiany.

Gotowy szablon dla sklepu internetowego

Przekaz wizualny, czyli to w jaki sposób „komunikujemy się” z naszym klientem za pomocą strony www nie pozostaje bez znaczenia. Użytkownicy oczekują, że strona będzie nie tylko funkcjonalna, zaprojektowana w duchu User Expericence, ale również estetyczna. Jednym z podejść, do projektowania własnego sklepu jest wybór gotowego szablonu, a następnie dostosowanie go do specyfiki naszej branży.

Na takie wymagania rynku odpowiada _Stores, czyli nasze narzędzie do szybkiego i łatwego budowania sklepu internetowego bez wiedzy programistycznej i bez umiejętności graficznych. Dlatego też znajdziesz u nas wiele atrakcyjnych wizualnie szablonów graficznych, które w mgnieniu oka pozwolą przyciągnąć uwagę docelowego odbiorcy.

Joanna Rudek, Graphic Designer w cyberFolks.pl

Przekaz wizualny ma ogromny wpływ na doświadczenie użytkownika. Projektując szablon sklepu internetowego, musimy zadbać o to, aby był spójny i atrakcyjny, ale jednocześnie funkcjonalny i łatwy w użytkowaniu. Pomaga nam w tym tak zwany design thinking, czyli podejście koncepcyjne skupione na potrzebach użytkowników ale także rozumieniu i osadzeniu go w konkretnych ramach biznesowych. Dzięki niemu możemy nie tylko tworzyć piękne szablony stron internetowych, ale również rozwiązywać problemy i spełniać potrzeby użytkowników poprzez szersze spojrzenie na zagadnienie. Właśnie takie podejście rozwijamy w cyber_Folks.

Gotowy szablon graficzny. Zasady

Przemyślany szablon sklepu internetowego to nie tylko spójna estetyka i łatwiejsze poruszanie się w jego obrębie, ale także zwiększenie sprzedaży oraz poprawa wizerunku firmy.
Na rynku znajdziesz gotowe szablony graficzne, które możesz rozwijać według indywidualnych preferencji. Te, w portfolio cyber_Folks przygotowane przez specjalistów branży e-commerce integrują kilka aspektów. Z jednej strony to atrakcyjnie wizualne i nowoczesne szablony graficzne, z drugiej zaś rozumiejące wymagania biznesowe i łączące wiedzę z zakresu user experience.

Katarzyna Sabiniarz, UX Designer w OTREE.TECH

Projektowanie szablonów dla stron internetowych to proces, który wymaga nie tylko wiedzy i umiejętności technicznych, ale również zrozumienia biznesu i – przede wszystkim – potrzeb użytkowników końcowych. Widząc niektóre sklepy internetowe możemy odnieść wrażenie, że zapomniamo o tym, że projektowanie interfejsów to nie tylko tworzenie estetycznych grafik i efektów wizualnych. Przede wszystkim jest to proces tworzenia produktu, który ma być odpowiedzią na realne potrzeby użytkowników i spełniać określone założenia biznesowe. Tworzymy rozwiązania dla ludzi, którzy mają swoje cele, potrzeby i oczekiwania. Te elementy składają się na UX, który jest podstawą w projektowaniu rozwiązań łatwych w użyciu i zrozumiałych dla adresata, przynoszących jednocześnie wymierne rezultaty biznesowe.

Wybór gotowego szablonu internetowego polega na skorzystaniu z istniejącego rozwiązania, a następnie dostosowaniu jego parametrów do specyfiki danego sklepu internetowego.

gotowe szablony sklepu internetowego
Przykładowe szablony sklepów internetowych dostępne w _Stores

Wybór gotowego szablonu. Korzyści

Dlaczego warto skorzystać z gotowych szablonów? Sprawdź korzyści.

  1. Szybki czas wdrożenia
    Gotowe szablony są już przygotowane do użycia i nie wymagają poświecenia ogromnej ilości czasu na ich dostosowanie. Projekty są odpowiedzią na różnorodne potrzeby wielu branż, dzięki czemu praca jest ograniczona do niezbędnego minimum.
  2. Niższy koszt
    Gotowe szablony są zazwyczaj tańsze niż tworzenie szablonu od podstaw. Korzystając z rozwiązania _Stores możesz wybierać spośród wielu dostępnych projektów i ich wariacji wliczonych w cenę. Darmowy szablon sklepu internetowego oznacza, że nie musisz ponosić dodatkowych kosztów, jak ma to miejsce w przypadku niektórych rozwiązań SaaS.
  3. Łatwość użytkowania
    Gotowe szablony projektuje się zazwyczaj z myślą o UX (user experience), czyli o pozytywnych doświadczeniach użytkowników. Co więcej, szablony te są często przetestowane pod kątem funkcjonalności i łatwości obsługi, dzięki czemu użytkownicy strony będą mieli prostszy dostęp do informacji i będą mogli z niej korzystać w sposób intuicyjny.
  4. Przetestowany pod kątem technicznym
    Wykorzystanie gotowego szablonu może pomóc w uniknięciu błędów i problemów technicznych, jakie mogą pojawić się przy tworzeniu strony internetowej od podstaw. Gotowe szablony są często testowane i poprawiane na bieżąco, co minimalizuje ryzyko pojawienia się błędów i usprawnia pracę związana z administracją i aktualizacją strony.

Jak dopasować szablon do własnego biznesu? Przy budowaniu własnej strony, zwłaszcza w branży e-commerce, musimy pamiętać, że to właśnie witryna pomaga nam w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Zrozumiała architektura, intuicyjna nawigacja a ponadto zrozumienie zasad UX pozwoli budować nam pozytywne doświadczenia użytkowników. Szablony sklepu internetowego różnią się od siebie począwszy od przeznaczenia, poprzez grupę docelową, aż po rozwiązania przewidziane w jej interfejsie. Budując witrynę, możesz wybrać gotowe szablony sklepów internetowych. Takie rozwiązanie znajdziesz w _Stores.

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?