Strona internetowa stała się podstawowym elementem budowania strategii obecności firmy. To nie tylko jej wirtualna wizytówka ale również narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej. Zwłaszcza w e-commerce, gdzie konkurencja jest ogromna. Sklepy, które inwestują w dobrze zaprojektowany interfejsInterfejs to punkt styku lub połączenia między dwoma różnymi systemami, urządzeniami lub oprogramowaniem, umożliwiający im wzajemne komunikowanie się i współpracę. W informatyce interfejsy mogą przybierać różne formy, w zależności od tego, co łączą i w jaki sposób to robią. Jakie są rodzaje interfejsów? Interfejs użytkownika (UI): To sposób, w jaki użytkownik wchodzi w interakcję z oprogramowaniem lub urządzeniem. Dobrym przykładem jest kreator stron, który oferuje przyjazny interfejs do tworzenia i...Czym jest Interfejs? dla użytkowników mogą bezpośrednio wpływać na ich zachowania zakupowe. Dlatego tak ważne jest rozumienie tych zależności już na wstępie. Przyjrzyjmy się dzisiaj temu jak wybrać i dopasować szablon sklepu internetowego.

Z artykułu dowiesz się:

  • jaką rolę w procesie zakupowym odgrywa dobrze zaprojektowana strona internetowa,
  • jak założyć sklep internetowy,
  • jak wybrać szablon dla swojej strony www,
  • jakie korzyści płyną z wyboru gotowego szablonu witryny.

Szablon sklepu internetowego. Dlaczego to takie ważne?

Dynamiczny rozwój sektora e-commerce stał się faktem. Wiele firm walcząc o uwagę klienta prześciguje się w pomysłach, których realizacja pomogłaby im taki cel osiągnąć. Wiele z nich ten wyścig przegrywa już na starcie. Fundamentem, od jakiego każdy przedsiębiorca powinien zacząć budowanie przewagi konkurencyjnej swojego sklepu, jest użyteczna i funkcjonalna strona internetowa. Działania zaczynamy od budowy bądź wyboru szablonu.

Szablon sklepu internetowego to inaczej projekt szkieletu Twojej strony. Zawiera wytyczne i zasady rozmieszczenia na stronie poszczególnym elementów. Może być stworzony od podstaw lub wybrany spośród istniejących, jaki następnie możemy dostosować do indywidualnych potrzeb biznesu.

Dobrze przemyślany i zaprojektowany szablon sklepu internetowego jest bezpośrednio powiązany z podejmowaniem decyzji zakupowych. Jak to działa? Jeżeli nasza strona jest intuicyjna, łatwa w obsłudze, równocześnie zawiera przemyślaną strukturę, umożliwiającą sprawne poruszanie się w jej obrębie, a dodatkowo jej estetyka i sposób prezentacji wspierają odbiór – użytkownik znajdzie to, czego potrzebuje. Wówczas jego customer journey (podróż użytkownika) może zakończyć się konwersją.

Jak wybrać szablon graficzny?

Szablony sklepu internetowego to zaprojektowany szkielet strony, który zawiera elementy interfejsu użytkownika, takie jak układ, kolorystykę, fonty, przyciski, formularze, itp. Szablon pozwala na budowę sklepu internetowego. W tym miejscu mamy dwie możliwości. Pierwszą z nich jest skorzystanie z gotowego szablonu dla strony. Druga natomiast polega na stworzeniu indywidualnego projektu od podstaw.

Decydując się na rozwiązanie, zacznij od określenia:

  • Celu strony
    Zanim zaczniesz wybierać szablon, musisz wiedzieć, jakie cele chcesz osiągnąć za pomocą strony internetowej. Czy chcesz sprzedawać produkty, promować swoją firmę czy udostępniać treści? W tym miejscu powinieneś określić jakie funkcjonalności powinna ona posiadać.
    W przypadku e-commerce: czy planujesz sprzedawać kilka produktów czy kilka tysięcy? Jakie integracje są dla Ciebie ważne i jak powinna przebiegać ścieżka zakupowa?
  • Branży działania
    Mając określone założenia co do swojej strony, powinieneś lub powinnaś uwzględnić specyfikę branży, w jakiej działasz. Uniwersalność, słowo klucz, jakie słyszymy w zapewnieniach wielu dostawców gotowych szablonów niekoniecznie będzie miało przełożenie w czasie rzeczywistym. Musisz pamiętać, że wymagania poszczególnych branż różnią się między sobą. Branża motoryzacyjna, a branża kosmetyczna będą wymagały innego podejścia. Wybierając gotowe szablony, szukaj takich rozwiązań, gdzie uwzględniono dedykowane wersje dla poszczególnych profesji. W ten sposób zaoszczędzisz czas i pieniądze na jego przystosowanie. Gotowe szablony dla różnych branż znajdziesz np. w _Stores, czyli naszym oprogramowaniu do zakładania sklepów internetowych.
  • Grupy docelowej
    Zastanów się, kto będzie korzystał z Twojej strony internetowej. Określ, jakie są ich potrzeby, preferencje i zachowania.
  • Platformy, na jakiej chcesz założyć sklep internetowy
    W cyber_Folks możesz założyć gotowy sklep w platformie sklepu internetowego _Stores, gdzie znajdziesz różne szablony przygotowane z myślą o wielu branżach. Co ważne, zaprojektowaliśmy kilka wersji w oparciu o cechy charakterystyczne poszczególnych obszarów działania.
  • Funkcjonalności szablonu
    W tym miejscu musisz zastanowić się nad projektem strony, jej nawigacji i użyteczności dla użytkownika docelowego. Jeżeli korzystasz z gotowego szablonu zwróć uwagę na układ menu, projekt nagłówka, łatwość użytkowania. Wybierz taki, który jest łatwy w obsłudze i oferuje intuicyjny interfejs. Dzięki temu będzie łatwiej zarządzać sklepem internetowym i wprowadzać zmiany.

Gotowy szablon dla sklepu internetowego

Przekaz wizualny, czyli to w jaki sposób „komunikujemy się” z naszym klientem za pomocą strony www nie pozostaje bez znaczenia. Użytkownicy oczekują, że strona będzie nie tylko funkcjonalna, zaprojektowana w duchu User Expericence, ale również estetyczna. Jednym z podejść, do projektowania własnego sklepu jest wybór gotowego szablonu, a następnie dostosowanie go do specyfiki naszej branży.

Na takie wymagania rynku odpowiada oprogramowanie sklepu internetowego _Stores, czyli nasze narzędzie do szybkiego i łatwego budowania sklepu internetowego bez wiedzy programistycznej i bez umiejętności graficznych. Dlatego też znajdziesz u nas wiele atrakcyjnych wizualnie szablonów graficznych, które w mgnieniu oka pozwolą przyciągnąć uwagę docelowego odbiorcy.

Joanna Rudek, Graphic Designer w cyberFolks.pl

Przekaz wizualny ma ogromny wpływ na doświadczenie użytkownika. Projektując szablon sklepu internetowego, musimy zadbać o to, aby był spójny i atrakcyjny, ale jednocześnie funkcjonalny i łatwy w użytkowaniu. Pomaga nam w tym tak zwany design thinking, czyli podejście koncepcyjne skupione na potrzebach użytkowników ale także rozumieniu i osadzeniu go w konkretnych ramach biznesowych. Dzięki niemu możemy nie tylko tworzyć piękne szablony stron internetowych, ale również rozwiązywać problemy i spełniać potrzeby użytkowników poprzez szersze spojrzenie na zagadnienie. Właśnie takie podejście rozwijamy w cyber_Folks.

Gotowy szablon graficzny. Zasady

Przemyślany szablon sklepu internetowego to nie tylko spójna estetyka i łatwiejsze poruszanie się w jego obrębie, ale także zwiększenie sprzedaży oraz poprawa wizerunku firmy.
Na rynku znajdziesz gotowe szablony graficzne, które możesz rozwijać według indywidualnych preferencji. Te, w portfolio cyber_Folks przygotowane przez specjalistów branży e-commerce integrują kilka aspektów. Z jednej strony to atrakcyjnie wizualne i nowoczesne szablony graficzne, z drugiej zaś rozumiejące wymagania biznesowe i łączące wiedzę z zakresu user experience.

Katarzyna Sabiniarz, UX Designer w OTREE.TECH

Projektowanie szablonów dla stron internetowych to proces, który wymaga nie tylko wiedzy i umiejętności technicznych, ale również zrozumienia biznesu i – przede wszystkim – potrzeb użytkowników końcowych. Widząc niektóre sklepy internetowe możemy odnieść wrażenie, że zapomniano o tym, że projektowanie interfejsów to nie tylko tworzenie estetycznych grafik i efektów wizualnych. Przede wszystkim jest to proces tworzenia produktu, który ma być odpowiedzią na realne potrzeby użytkowników i spełniać określone założenia biznesowe. Tworzymy rozwiązania dla ludzi, którzy mają swoje cele, potrzeby i oczekiwania. Te elementy składają się na UXUX, czyli User Experience, to całościowe doświadczenie użytkownika podczas interakcji z produktem, usługą lub stroną internetową. Obejmuje to zarówno aspekty funkcjonalne, jak i emocjonalne związane z użytkowaniem danego rozwiązania, takie jak łatwość obsługi, intuicyjność, estetyka oraz zadowolenie z korzystania. UX kształtuje się poprzez projektowanie interfejsu i nawigacji w taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo i przyjemnie osiągnąć swoje cele. W praktyce oznacza to dostosowanie struktury, wyglądu oraz funkcjonalności strony lub...Czym jest UX?, który jest podstawą w projektowaniu rozwiązań łatwych w użyciu i zrozumiałych dla adresata, przynoszących jednocześnie wymierne rezultaty biznesowe.

Wybór gotowego szablonu internetowego polega na skorzystaniu z istniejącego rozwiązania, a następnie dostosowaniu jego parametrów do specyfiki danego sklepu internetowego.

gotowe szablony sklepu internetowego
Przykładowe szablony sklepów internetowych dostępne w platformie sklepu internetowego _Stores

Wybór gotowego szablonu. Korzyści

Dlaczego warto skorzystać z gotowych szablonów? Sprawdź korzyści.

  1. Szybki czas wdrożenia
    Gotowe szablony są już przygotowane do użycia i nie wymagają poświecenia ogromnej ilości czasu na ich dostosowanie. Projekty są odpowiedzią na różnorodne potrzeby wielu branż, dzięki czemu praca jest ograniczona do niezbędnego minimum.
  2. Niższy koszt
    Gotowe szablony są zazwyczaj tańsze niż tworzenie szablonu od podstaw. Korzystając z oprogramowania sklepu internetowego _Stores możesz wybierać spośród wielu dostępnych projektów i ich wariacji wliczonych w cenę. Darmowy szablon sklepu internetowego oznacza, że nie musisz ponosić dodatkowych kosztów, jak ma to miejsce w przypadku niektórych rozwiązań SaaS.
  3. Łatwość użytkowania
    Gotowe szablony projektuje się zazwyczaj z myślą o UX (user experience), czyli o pozytywnych doświadczeniach użytkowników. Co więcej, szablony te są często przetestowane pod kątem funkcjonalności i łatwości obsługi, dzięki czemu użytkownicy strony będą mieli prostszy dostęp do informacji i będą mogli z niej korzystać w sposób intuicyjny.
  4. Przetestowany pod kątem technicznym
    Wykorzystanie gotowego szablonu może pomóc w uniknięciu błędów i problemów technicznych, jakie mogą pojawić się przy tworzeniu strony internetowej od podstaw. Gotowe szablony są często testowane i poprawiane na bieżąco, co minimalizuje ryzyko pojawienia się błędów i usprawnia pracę związana z administracją i aktualizacją strony.

Jak dopasować szablon do własnego biznesu? Przy budowaniu własnej strony, zwłaszcza w branży e-commerce, musimy pamiętać, że to właśnie witryna pomaga nam w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Zrozumiała architektura, intuicyjna nawigacja a ponadto zrozumienie zasad UX pozwoli budować nam pozytywne doświadczenia użytkowników. Szablony sklepu internetowego różnią się od siebie począwszy od przeznaczenia, poprzez grupę docelową, aż po rozwiązania przewidziane w jej interfejsie. Budując witrynę, możesz wybrać gotowe szablony sklepów internetowych. Takie rozwiązanie znajdziesz w _Stores.

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014