Według najnowszych danych aż 58,48% wszystkich internautów korzysta z przeglądarki Google Chrome, nic więc dziwnego, że tworzone są do niej liczne wtyczki i rozszerzenia, które ułatwiają szeregowanie i analizę danych dla wielu branż, również w marketingu internetowym. W poniższym artykule przedstawimy kilka najlepszych rozszerzeń do przeglądarki Chrome, które powinieneś znać.
Liczba rozszerzeń do Google Chrome jest bardzo długa, dlatego ciężko jest dokonać wyboru najlepszych istniejących wtyczek, które są przydatne w marketingu internetowym. Postaraliśmy się jednak wyselekcjonować te, z których sami najczęściej korzystamy.
Oto one:
1. User Agent Switcher

Czy chcesz sprawdzić, jak Twoja strona prezentuje się na urządzeniach mobilnych? Dodatek Chrome User Agent Switcher na pewno Ci to ułatwi. Przejrzysz możliwości prezentacji widoków na rozmaitych urządzeniach, ale również przeglądarkach.
2. Page Analytics (by Google)

Rozszerzenie, które umożliwia integrację bezpośrednio z kontem Google Analytics. Dane są widoczne od razu po wejściu na witrynę i wskazują na:
- współczynnik odrzuceń,
- liczbę odsłon,
- średni czas, jaki użytkownicy spędzają na Twojej stronie i wiele innych.
3. Check My Links

Narzędzie przydatne osobom, których praca opiera się na analizie dużej liczby linków. Ten dodatek do Chrome potrafi w szybkim czasie zweryfikować wszystkie linki znajdujące się na stronie i sprawdzić, czy działają w prawidłowy sposób. Dzięki temu przeprowadzana analiza jest szybsza i skuteczniejsza.
4. MozBar

MozBar to rozszerzenie, przydatne, gdy chcesz:
- sprawdzić wskaźniki domain authority i page authority,
- określić, czy trudno będzie Ci zdobywać pozycję dla danego słowa kluczowego,
- przeanalizować dane strukturalne wybranej witryny.
5. SEOquake

SEOquake to narzędzie SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? posiadające mnóstwo pobrań, a co stanowi o jego popularności? Rozszerzenie to pozwala przeprowadzić szybki audyt strony internetowej, analizę SERP-ów oraz głównych metryk. Powyższe możliwości to jedynie niewielka część tego, co potrafi SEOquake.
6. Majestic Backlink Analyzer

Rozszerzenie będące nieocenionym źródłem informacji o linkach przychodzących. Audyt linków przy pomocy tego narzędzia można przeprowadzać zarówno wobec własnych stron, jak i np. konkurencji.
Dzięki wtyczce Majestic BacklinkBacklink to link zwrotny prowadzący z jednej strony internetowej do innej. Jest to kluczowy element strategii SEO (Search Engine Optimization), ponieważ wyszukiwarki, takie jak Google, traktują backlinki jako wskaźnik zaufania i autorytetu witryny. Im więcej jakościowych backlinków prowadzi do Twojej strony, tym większa szansa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak działa backlink? Backlink działa jak „głos” dla Twojej strony. Kiedy inna strona umieszcza link prowadzący do Twojej witryny, wyszukiwarki...Czym jest Backlink? Analyzer uzyskasz informację o wskaźnikach Trust FlowTrust Flow to wskaźnik określający wiarygodność danej strony internetowej w oparciu o jakość linków prowadzących do niej. Mierzy on, jak duże zaufanie mają linki przychodzące, czyli jakie strony linkują do danej witryny oraz jaką same mają reputację. Im więcej wiarygodnych, wartościowych stron linkuje do Twojej witryny, tym wyższy wskaźnik Trust Flow. Wskaźnik ten, stworzony przez Majestic, pomaga zrozumieć, na ile domena jest godna zaufania w kontekście SEO. Dlaczego Trust Flow...Czym jest Trust Flow? oraz Citation FlowCitation Flow to wskaźnik opracowany przez Majestic SEO, który mierzy autorytet strony internetowej na podstawie liczby linków prowadzących do danej domeny. Im więcej stron odwołuje się do Twojej witryny, tym wyższy będzie wskaźnik Citation Flow. Jest to jeden z dwóch kluczowych czynników, obok Trust Flow, które pomagają ocenić wartość linków przychodzących do strony. Dlaczego Citation Flow jest ważny? Citation Flow pozwala zrozumieć, jak silny wpływ mają linki na ranking strony...Czym jest Citation Flow?.
7. SEO & Website Analysis

Dzięki SEO & Website Analysis sprawdzisz meta tagi, stan URL-i, robots, mapy XML, przeanalizujesz dane dotyczące ruchu na stronie czy tego, co dzieje się w social mediach.
8. LinkMiner

Kolejne rozszerzenie, które zajmuje się poprawnością odnośników – linków. LinkMiner przeczesuje wybraną stronę WWW w poszukiwaniu znajdujących się na niej odnośników – kiedy znajduje poprawny, oznacza go na zielono, a kiedy nieprawidłowy – na czerwono. Oczywiście to nie wszystko, co potrafi LinkMiner dostarcza on również informacji na temat samego odnośnika – chociażby TF i CF strony źródłowej.
Rozszerzenia do przeglądarki Google Chrome mogą być niezwykle przydatne w pozycjonowaniu stron WWW i pracy specjalisty SEO. Używanie ich ułatwia pracę ponieważ wiele z działań i analiz można dokonywać wprost z przeglądanej strony, a nie dopiero po wejściu do potrzebnego narzędzia. Znając kilka podstawowych rozszerzeń, jesteś w stanie ocenić w jakiej kondycji jest Twoja witryna, a posiadając odpowiedni hosting sprawisz, że będzie działać płynnie.
Przyjemny ranking. Jedyna uwaga, to że tytuł powinien brzmieć „Subiektywny przegląd najlepszych rozszerzeń pod SEO”. Ze swojej strony polecam z CSS Peeper, Wappalyzer i
Kill News Feed.
Podłączam się do powyższej wypowiedzi – narzędzia dedykowane są głównie dla osób monitorujących SEO swojej strony internetowej, warto więc uszczegółowić tytuł artykułu. Sam artykuł bardzo ciekawy – kilka narzędzi już znam, a kilka chętnie wypróbuję.