Według najnowszych danych aż 58,48% wszystkich internautów korzysta z przeglądarki Google Chrome, nic więc dziwnego, że tworzone są do niej liczne wtyczki i rozszerzenia, które ułatwiają szeregowanie i analizę danych dla wielu branż, również w marketingu internetowym. W poniższym artykule przedstawimy kilka najlepszych rozszerzeń do przeglądarki Chrome, które powinieneś znać.

Liczba rozszerzeń do Google Chrome jest bardzo długa, dlatego ciężko jest dokonać wyboru najlepszych istniejących wtyczek, które są przydatne w marketingu internetowym. Postaraliśmy się jednak wyselekcjonować te, z których sami najczęściej korzystamy.

Oto one:

1. User Agent Switcher

Czy chcesz sprawdzić, jak Twoja strona prezentuje się na urządzeniach mobilnych? Dodatek Chrome User Agent Switcher na pewno Ci to ułatwi. Przejrzysz możliwości prezentacji widoków na rozmaitych urządzeniach, ale również przeglądarkach.

2. Page Analytics (by Google)

Rozszerzenie, które umożliwia integrację bezpośrednio z kontem Google Analytics. Dane są widoczne od razu po wejściu na witrynę i wskazują na:

  • współczynnik odrzuceń,
  • liczbę odsłon,
  • średni czas, jaki użytkownicy spędzają na Twojej stronie i wiele innych.

3. Check My Links

Narzędzie przydatne osobom, których praca opiera się na analizie dużej liczby linków. Ten dodatek do Chrome potrafi w szybkim czasie zweryfikować wszystkie linki znajdujące się na stronie i sprawdzić, czy działają w prawidłowy sposób. Dzięki temu przeprowadzana analiza jest szybsza i skuteczniejsza.

4. MozBar

MozBar to rozszerzenie, przydatne, gdy chcesz:

  • sprawdzić wskaźniki domain authority i page authority,
  • określić, czy trudno będzie Ci zdobywać pozycję dla danego słowa kluczowego,
  • przeanalizować dane strukturalne wybranej witryny.

5. SEOquake

SEOquake to narzędzie SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? posiadające mnóstwo pobrań, a co stanowi o jego popularności? Rozszerzenie to pozwala przeprowadzić szybki audyt strony internetowej, analizę SERP-ów oraz głównych metryk. Powyższe możliwości to jedynie niewielka część tego, co potrafi SEOquake.

6. Majestic Backlink Analyzer

Rozszerzenie będące nieocenionym źródłem informacji o linkach przychodzących. Audyt linków przy pomocy tego narzędzia można przeprowadzać zarówno wobec własnych stron, jak i np. konkurencji.
Dzięki wtyczce Majestic BacklinkBacklink to link zwrotny prowadzący z jednej strony internetowej do innej. Jest to kluczowy element strategii SEO (Search Engine Optimization), ponieważ wyszukiwarki, takie jak Google, traktują backlinki jako wskaźnik zaufania i autorytetu witryny. Im więcej jakościowych backlinków prowadzi do Twojej strony, tym większa szansa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak działa backlink? Backlink działa jak „głos” dla Twojej strony. Kiedy inna strona umieszcza link prowadzący do Twojej witryny, wyszukiwarki...Czym jest Backlink? Analyzer uzyskasz informację o wskaźnikach Trust FlowTrust Flow to wskaźnik określający wiarygodność danej strony internetowej w oparciu o jakość linków prowadzących do niej. Mierzy on, jak duże zaufanie mają linki przychodzące, czyli jakie strony linkują do danej witryny oraz jaką same mają reputację. Im więcej wiarygodnych, wartościowych stron linkuje do Twojej witryny, tym wyższy wskaźnik Trust Flow. Wskaźnik ten, stworzony przez Majestic, pomaga zrozumieć, na ile domena jest godna zaufania w kontekście SEO. Dlaczego Trust Flow...Czym jest Trust Flow? oraz Citation FlowCitation Flow to wskaźnik opracowany przez Majestic SEO, który mierzy autorytet strony internetowej na podstawie liczby linków prowadzących do danej domeny. Im więcej stron odwołuje się do Twojej witryny, tym wyższy będzie wskaźnik Citation Flow. Jest to jeden z dwóch kluczowych czynników, obok Trust Flow, które pomagają ocenić wartość linków przychodzących do strony. Dlaczego Citation Flow jest ważny? Citation Flow pozwala zrozumieć, jak silny wpływ mają linki na ranking strony...Czym jest Citation Flow?.

7. SEO & Website Analysis

Dzięki SEO & Website Analysis sprawdzisz meta tagi, stan URL-i, robots, mapy XML, przeanalizujesz dane dotyczące ruchu na stronie czy tego, co dzieje się w social mediach.

8. LinkMiner

Kolejne rozszerzenie, które zajmuje się poprawnością odnośników – linków. LinkMiner przeczesuje wybraną stronę WWW w poszukiwaniu znajdujących się na niej odnośników – kiedy znajduje poprawny, oznacza go na zielono, a kiedy nieprawidłowy – na czerwono. Oczywiście to nie wszystko, co potrafi LinkMiner dostarcza on również informacji na temat samego odnośnika – chociażby TF i CF strony źródłowej.

Rozszerzenia do przeglądarki Google Chrome mogą być niezwykle przydatne w pozycjonowaniu stron WWW i pracy specjalisty SEO. Używanie ich ułatwia pracę ponieważ wiele z działań i analiz można dokonywać wprost z przeglądanej strony, a nie dopiero po wejściu do potrzebnego narzędzia. Znając kilka podstawowych rozszerzeń, jesteś w stanie ocenić w jakiej kondycji jest Twoja witryna, a posiadając odpowiedni hosting sprawisz, że będzie działać płynnie. 

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

2 odpowiedzi do "Subiektywny przegląd najlepszych rozszerzeń do przeglądarki Chrome"

  1. Filip pisze:

    Przyjemny ranking. Jedyna uwaga, to że tytuł powinien brzmieć „Subiektywny przegląd najlepszych rozszerzeń pod SEO”. Ze swojej strony polecam z CSS Peeper, Wappalyzer i
    Kill News Feed.

  2. Natalia pisze:

    Podłączam się do powyższej wypowiedzi – narzędzia dedykowane są głównie dla osób monitorujących SEO swojej strony internetowej, warto więc uszczegółowić tytuł artykułu. Sam artykuł bardzo ciekawy – kilka narzędzi już znam, a kilka chętnie wypróbuję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014