Według najnowszych danych aż 58,48% wszystkich internautów korzysta z przeglądarki Google Chrome, nic więc dziwnego, że tworzone są do niej liczne wtyczki i rozszerzenia, które ułatwiają szeregowanie i analizę danych dla wielu branż, również w marketingu internetowym. W poniższym artykule przedstawimy kilka najlepszych rozszerzeń do przeglądarki Chrome, które powinieneś znać.

Liczba rozszerzeń do Google Chrome jest bardzo długa, dlatego ciężko jest dokonać wyboru najlepszych istniejących wtyczek, które są przydatne w marketingu internetowym. Postaraliśmy się jednak wyselekcjonować te, z których sami najczęściej korzystamy.

Oto one:

1. User Agent Switcher

Czy chcesz sprawdzić, jak Twoja strona prezentuje się na urządzeniach mobilnych? Dodatek Chrome User Agent Switcher na pewno Ci to ułatwi. Przejrzysz możliwości prezentacji widoków na rozmaitych urządzeniach, ale również przeglądarkach.

2. Page Analytics (by Google)

Rozszerzenie, które umożliwia integrację bezpośrednio z kontem Google Analytics. Dane są widoczne od razu po wejściu na witrynę i wskazują na:

  • współczynnik odrzuceń,
  • liczbę odsłon,
  • średni czas, jaki użytkownicy spędzają na Twojej stronie i wiele innych.

3. Check My Links

Narzędzie przydatne osobom, których praca opiera się na analizie dużej liczby linków. Ten dodatek do Chrome potrafi w szybkim czasie zweryfikować wszystkie linki znajdujące się na stronie i sprawdzić, czy działają w prawidłowy sposób. Dzięki temu przeprowadzana analiza jest szybsza i skuteczniejsza.

4. MozBar

MozBar to rozszerzenie, przydatne, gdy chcesz:

  • sprawdzić wskaźniki domain authority i page authority,
  • określić, czy trudno będzie Ci zdobywać pozycję dla danego słowa kluczowego,
  • przeanalizować dane strukturalne wybranej witryny.

5. SEOquake

SEOquake to narzędzie SEO posiadające mnóstwo pobrań, a co stanowi o jego popularności? Rozszerzenie to pozwala przeprowadzić szybki audyt strony internetowej, analizę SERP-ów oraz głównych metryk. Powyższe możliwości to jedynie niewielka część tego, co potrafi SEOquake.

6. Majestic Backlink Analyzer

Rozszerzenie będące nieocenionym źródłem informacji o linkach przychodzących. Audyt linków przy pomocy tego narzędzia można przeprowadzać zarówno wobec własnych stron, jak i np. konkurencji.
Dzięki wtyczce Majestic Backlink Analyzer uzyskasz informację o wskaźnikach Trust Flow oraz Citation Flow.

7. SEO & Website Analysis

Dzięki SEO & Website Analysis sprawdzisz meta tagi, stan URL-i, robots, mapy XML, przeanalizujesz dane dotyczące ruchu na stronie czy tego, co dzieje się w social mediach.

8. LinkMiner

Kolejne rozszerzenie, które zajmuje się poprawnością odnośników – linków. LinkMiner przeczesuje wybraną stronę WWW w poszukiwaniu znajdujących się na niej odnośników – kiedy znajduje poprawny, oznacza go na zielono, a kiedy nieprawidłowy – na czerwono. Oczywiście to nie wszystko, co potrafi LinkMiner dostarcza on również informacji na temat samego odnośnika – chociażby TF i CF strony źródłowej.

Rozszerzenia do przeglądarki Google Chrome mogą być niezwykle przydatne w pozycjonowaniu stron WWW i pracy specjalisty SEO. Używanie ich ułatwia pracę ponieważ wiele z działań i analiz można dokonywać wprost z przeglądanej strony, a nie dopiero po wejściu do potrzebnego narzędzia. Znając kilka podstawowych rozszerzeń, jesteś w stanie ocenić w jakiej kondycji jest Twoja witryna, a posiadając odpowiedni hosting sprawisz, że będzie działać płynnie. 

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

2 odpowiedzi na "Subiektywny przegląd najlepszych rozszerzeń do przeglądarki Chrome"

  1. Filip pisze:

    Przyjemny ranking. Jedyna uwaga, to że tytuł powinien brzmieć „Subiektywny przegląd najlepszych rozszerzeń pod SEO”. Ze swojej strony polecam z CSS Peeper, Wappalyzer i
    Kill News Feed.

  2. Natalia pisze:

    Podłączam się do powyższej wypowiedzi – narzędzia dedykowane są głównie dla osób monitorujących SEO swojej strony internetowej, warto więc uszczegółowić tytuł artykułu. Sam artykuł bardzo ciekawy – kilka narzędzi już znam, a kilka chętnie wypróbuję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?