Jeśli chcesz przywiązać użytkowników do treści, które publikujesz, nie zdawaj się na przypadek. Oprócz regularnego zamieszczania interesujących i angażujących wpisów, przyda się odrobina różnorodności, a wszystko to w ramach realizacji strategii content marketingowej. Jak ją zaplanować i o czym pamiętać, tworząc serwis contentowy?


1 Czym jest marketing treści?

O
tym, jak wiele zmienił internet w marketingu, świadczy najlepiej zmiana
nastawienia do klienta. Przeciętny użytkownik sieci nie lubi przekazu
nachalnego, bazującego na automatycznym przeniesieniu do internetu
haseł, filmów i obrazów z zewnętrznych banerów reklamowych. Najlepszym
tego przykładem jest popularność na naszym podwórku programów do
blokowania reklam typu AdBlock – inwazyjnym reklamom „nie” w 2016 r.
powiedziało 7 mln polskich użytkowników sieci, procentowo najwięcej na
świecie. Nie tędy wiedzie więc droga marketingu do internautów.

Jednym ze sposobów dotarcia do rzesz użytkowników internetu jest marketing treści. Ta specyficzna forma reklamy ma za zadanie zaprezentowanie takich treści, których użytkownicy szukają, i takie przedstawienie zawartości strony serwisu contentowego, który swoją atrakcyjnością zainteresuje potencjalnego klienta i przywiąże go do siebie, czyli sprawi, że ten będzie częstym gościem na stronie. Sama marka prezentowana jest nienachalnie, wręcz jest jedynie wzmiankowana, za to arsenał form, w jakich ubrana jest treść, jest imponujący.

2 Co może zawierać serwis contentowy?

Treść to słowo, które automatycznie kojarzy się z pisanym tekstem, a ten może przybierać różne formy, od skrótowej znacznie rozbudowanej:

  1. News
  2. Opis produktu
  3. Recenzja
  4. Wpis na blogu
  5. Artykuł poradnikowy
  6. Artykuł ekspercki
  7. Long form
  8. E-book

Im bardziej atrakcyjnie zostanie przedstawiona treść, tym większą ma szansę zostać wypromowana przez samych użytkowników, dlatego tak ważną kwestią jest zaangażowanie. Różne rodzaje treści mają jeden cel – rozbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów i sprawić, że staną się oni częstymi gośćmi serwisu contentowego. W tym celu tworzone są quizy i konkursy, a o aktualnościach na witrynie poinformuje wysyłany do klientów newsletter.

Treść przybiera również formy dalekie od ciągu znaków układających się w kolejne akapity, oto ich poszczególne odmiany:

  • infografika,
  • video,
  • vlog,
  • prezentacja,
  • grafiki i zdjęcia,
  • wykres,
  • mapa.

3 Content is King, ale jak to działa w praktyce?

HasłoHasło to ciąg znaków, który służy do uwierzytelniania tożsamości użytkownika w systemach komputerowych, aplikacjach, kontach online czy urządzeniach. Celem hasła jest ochrona dostępu do informacji, danych lub zasobów przed osobami nieuprawnionymi. Hasła są jednym z najpowszechniejszych środków ochrony danych w środowiskach cyfrowych – od logowania się do poczty e-mail, przez konta bankowe, aż po logowanie się do panelu administratora serwera. Hasło pełni funkcję zabezpieczenia poprzez: Identyfikację użytkownika – system porównuje...Czym jest Hasło? stworzone przez Billa Gatesa w jednym z artykułów napisanych w 1996 roku stało się na tyle nośne, że wciąż dobrze tłumaczy wzrastające zainteresowanie content marketingiem. Pojawia się jednak pytanie: jak to działa w praktyce? Oto 3 przykłady zastosowania strategii content marketingowej:
1. Allegro.pl
Najpopularniejszy w Polsce serwis aukcyjny zmienia się z upływem czasu i chociaż wciąż proponuje użytkownikom produkty do licytowania i kupienia, każda z głównych kategorii (Elektronika, Kultura i rozrywka, Dom i zdrowie etc.) wzbogacana jest artykułami poradnikowymi. Oto przykład contentu towarzyszącego działowi Moda i uroda:

2. Domzpomyslem.pl
Serwis towarzyszący marketowi budowlanemu Leroy Merlin to przykład na rozbudowaną bazę aktualnych (stosownie do pory roku) i inspirujących treści, wśród których znajdziemy między innymi:
blog, porady, filmy, a także – co zrozumiałe – sklep internetowy, w którym możesz nabyć konkretne produkty:

3. Ibum.pl
Popularne lekarstwo dla dzieci to zaledwie punkt wyjścia do wytworzenia
treści o specyfice parentingowej. Znajdziemy tutaj między innymi:
infografiki, listy do redakcji, quizy, newsy, artykuły poradnikowe i
wywiady z ekspertami:

4 Wartościowy content marketing to nie tylko treści!

Na
powyżej przedstawione przykłady pracowało wiele osób, a każda z nich
realizowała swoją część przyjętej strategii content marketingowej. I
właśnie obecność strategii, pomysłu, jest niezbędna, by osiągnąć
zamierzone cele. Co więcej, nawet wartościowe i angażujące treści
pozostaną nieznane dużej ilości użytkowników, jeśli nie zostaną
odpowiednio wypromowane, a nawet niezauważone na samej stronie, jeśli
nie będzie ona intuicyjna, czytelna i wyposażona w precyzyjnie
rozmieszczone odnośniki i miejsca do nawigowania na rozbudowanej
treściowo witrynie. Oczywiste jest również, że przyjazne, skrojone pod
potrzeby użytkowników treści powinny być unikalne i niepowielane z
innych miejsc w internecie.

Jeśli wiesz już, czym jest CM i w jaki sposób zaangażować przyszłych klientów wartościowymi dla nich treściami, zwróć uwagę nie tylko na jakość wykorzystanych informacji, grafik, filmów i porad, ale również na niezbędny do zaprezentowania całości Twoich dokonań hosting.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014