W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie technologia odgrywa kluczową rolę w biznesie, coraz więcej firm z różnych branż decyduje się na digitalizację swojej działalności. Jedną z takich firm jest Leliwa Pruski, gospodarstwo zajmujące się produkcją wysokiej jakości roślin ogrodowych. Ich historia sięga głęboko w przeszłość, a pasja do ogrodnictwa przechodzi przez pokolenia, kontynuując tradycję i dziedzictwo. O prowadzeniu biznesu ogrodniczego i wprowadzaniu go do sieci rozmawialiśmy z Krzysztofem Pruskim, właścicielem firmy.


Historia firmy Leliwa Pruski sięga lat 30. XX w. Opowiedz trochę więcej o niej i o osobach, które zarządzają nią i wprowadziły ją na rynek?

Produkcja szkółkarska w naszej rodzinie jest produkcją pokoleniową. Sama firma LELIWA to nawiązanie do tradycji i historii rodzinnej. Zachęcam do zapoznania się nią na naszej stronie internetowej: szkolka-pruski.pl

Pomysł na budowanie marki LELIWA, a nie sprzedaż produktów jako gospodarstwo, powstał z 8-10 lat temu. Natomiast dopiero 3 lata temu postanowiliśmy wprowadzić nasze produkty do sprzedaży w internecie i położyliśmy nacisk na budowanie marki opartej na wielu latach doświadczenia i wysokiej jakości.

Jakie są tradycję Waszego gospodarstwa? Na jakich głównych filarach opiera się Wasza działalność?

Filarem naszej działalności jest produkcja róż, którą to nasz dziadek Włodzimierz zapoczątkował na terenie Łasku. Z upływem czasu i zmianą gustów naszych odbiorców, my również musieliśmy zacząć dostosowywać naszą produkcję do zmieniającego się rynku.

Obecnie ukierunkowujemy się, oprócz tradycyjnej sprzedaży roślin w stanie uśpionym, w okresie wczesnej wiosny – także na produkcję kontenerową roślin, które są podawane odbiorcy w pełnej okazałość przez cały rok. Są to róże, drzewka oraz krzewy owocowe w różnych formach.

Co skłoniło Waszą firmę do podjęcia decyzji o digitalizacji i wejściu do świata internetu poprzez prowadzenie sklepu online?

Naszej uwadze nie umknęło oczywiście, że sprzedaż w internecie cieszy się coraz większym zainteresowaniem, stąd decyzja aby wykorzystać kanały sprzedaży internetowej do oferowania naszych produktów klientom detalicznym. 

Jakie są główne wyzwania i możliwości, które napotykacie jako przedsiębiorstwo z branży ogrodniczej?

W naszej ocenie głównym wyzwaniem w branży jest brak wykwalifikowanych pracowników, a w produkcji szkółkarskiej bardzo wiele prac wykonywanych jest ręcznie. I aby zminimalizować brak kadr, wyzwaniem są nowe technologie produkcji, które stoją przed naszą firmą. W mojej ocenie gdyby udało nam się to zrealizować, da to naszej firmie możliwość dobrej produkcji oraz jej dużą elastyczność. 

W jaki sposób Wasze produkty wyróżniają się na rynku? Z czego jesteście dumni w kontekście oferowanych roślin i krzewów?

Dokładamy wszelkich starań – ale oczywiście każdy tak mówi. Poprzez pokoleniową produkcję cały czas się uczymy i pracujemy nad wyeliminowaniem błędów. Staramy się również podawać nasze produkty w najlepszej okazałości oraz wspieramy naszych odbiorców w trudnych chwilach produkcji.

Jeśli chodzi o klientów detalicznych, to zapewniamy im nie tylko produkt w postaci sadzonki, lecz również służymy poradą. Dzięki naszej stale poszerzającej się ofercie z pewnością każdy znajdzie sadzonkę dla siebie – sadzonkę wysokiej jakości.

Dlaczego zdecydowaliście się wybrać Stores by cyber_Folks jako narzędzie do prowadzenia sklepu internetowego? Jakie czynniki wpłynęły na tę decyzję?

Zdecydowaliśmy się wybrać _Stores przede wszystkim poprzez łatwość w stworzeniu strony internetowej od podstaw. Dzięki gotowym szablonom udało nam się szybko spersonalizować stronę i doprowadzić ją do funkcjonalności oraz uruchomić sprzedaż. 

Sklep internetowy szkolka-pruski.pl

Jakie były główne czynniki, które wpłynęły na Wasze zadowolenie z wyboru _Stores by cyber_Folks jako platformy e-commerce?

Głównym czynnikiem z którego jesteśmy zadowoleni jest intuicyjność obsługi strony z perspektywy klienta. Musimy dodatkowo nadmienić, że dział techniczny działa na bardzo dobrym i wysokim poziomie – problemy i różnego typu wątpliwości rozwiązywane są od ręki w profesjonalny sposób.

W jaki sposób _Stores wspiera Was w osiąganiu celów biznesowych i rozwoju online?

Strona jest wizytówką naszej firmy w Internecie. Dzięki niej jesteśmy w stanie zaprezentować ofertę naszej szkółki potencjalnym klientom. Również, dzięki profesjonalnemu i atrakcyjnemu wyglądowi oddaje ona jakość naszych produktów. Ponadto na stronie internetowej klienci znajdą informacje i poradniki dotyczące pielęgnacji i sadzenia róż oraz ciekawostki historyczne pokoleniowej produkcji roślin.

Jakie wymierne korzyści przyniosło Waszej firmie korzystanie ze _Stores w porównaniu z innymi dostępnymi rozwiązaniami na rynku?

Stworzenie strony internetowej na platformie _Stores umożliwiło nam zyskanie wielu nowych klientów zarówno detalicznych jak i hurtowych. Strona zachęca do zakupu poprzez profesjonalny i estetyczny wygląd oraz jest łatwa w obsłudze dla klienta. Stabilna i atrakcyjnie wyglądająca strona pozwala nam zaistnieć w sferze internetu i trafić do miłośników róż z całej Polski.

Jakie są Wasze obserwacje na temat zmian w zachowaniach zakupowych klientów w branży ogrodniczej w erze cyfrowej?

W naszej ocenie klienci mają coraz większą wiedzę i większe wymagania co do asortymentu i jakości. Poza towarem dobrej jakości oczekują również wsparcia, gdy dzieje się coś z roślinami.

Do swoich ogrodów, działek szukają konkretnych gatunków i odmian roślin, czemu staramy się sprostać. Wiele osób nie ma czasu na szukanie wymarzonych roślin osobiście – dużo łatwiej i szybciej sięgną do internetu, gdzie mogą kupić wszystko to, na czym im zależy. Próbujemy również sprostać temu wyzwaniu, stale powiększając liczbę oferowanych przez nas odmian.

Jak Wasza firma reaguje na trendy w zakresie cyfryzacji i handlu online w branży ogrodniczej?

Dostrzegamy potencjał sprzedaży przez internet, i coraz większe zaufanie kupujących do tego rodzaju zakupów. Również przed naszą szkółką pojawiają się duże możliwości. Cieszę się że mam wsparcie moich dzieci, które mają nowoczesne spojrzenie w zakresie cyfryzacji i handlu w sieci.

Mam pewność, że przez stworzenie elastyczności produkcji, będzie można łatwiej reagować na zmiany gustów klientów i trendy w sieci, które jak wiemy potrafią się bardzo szybko i często zmieniać.

Jakie są Wasze plany na przyszłość w kontekście dalszego rozwoju i ekspansji Waszej działalności?

Mam nadzieje że będziemy rozwijać sprzedaż w sieci, zwiększać asortyment oraz potencjał sprzedaży. Planujemy rozwój zarówno technologii produkcji róż, poprzez rozwój logistyki produktów, aż po obsługę klientów, których z roku na rok przybywa. Poprzez nasze działania budujemy solidną i jakościową markę – opartą na wielu latach doświadczenia w branży i chcącą cieszyć każdego miłośnika roślin – nawet tego najbardziej wymagającego.

Czy możecie wymienić jakieś unikalne cechy Waszych produktów, które szczególnie przyciągają uwagę klientów?

Nie ma co ukrywać, że produkty oraz odmiany, które są oferowane w naszej firmie są dostępne również w innych szkółkach. Lecz nasza firma stawia nie na sprzedawanie, ale na spełnianie marzeń. A robimy to, oferując rośliny w najlepszej okazałości.

Jakie są Wasze rady dla innych przedsiębiorców z branży ogrodniczej, którzy rozważają digitalizację swojej działalności i otwarcie sklepu online?

Wiem, że jest to wyzwanie w okresie wzmożonych prac wiosennych w ogrodnictwie. Trzeba pogodzić jeszcze sprzedaż oraz przygotowanie produktu do sprzedaży. Ktoś to musi starannie podać odbiorcy, a jak wspomniałem, z personelem jest ciężko. Wymaga to wiele czasu i co najważniejsze chęci. Jeśli jednak uda się sprostać tym wyzwaniom – satysfakcja klienta jest bezcenna.

Dziękuję za rozmowę!

>
Kacper Skoczylas
Pasjonat marketingu, e-commerce oraz aktywnego trybu życia, obecnie przygotowuje się do pełnego IRONMANA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?