Wysyłasz maila ze świetną ofertą do klienta, a jednak odbiorca zamiast skupić się na Twojej propozycji, zwraca uwagę na adres nadawcy, „adam94@gmail.com” nie brzmi zbyt profesjonalnie w korespondencji firmowej, prawda? Podobnie jak adam94@poczta.onet.pl czy @interia.pl. Teraz wyobraź sobie, że Twój adres to „hello@wolski.photography”. Czujesz różnicę?

W tym artykule pokażemy Ci, jak mieć maila z własną końcówką. Przyjrzymy się praktycznym rozwiązaniom i wskazówkom, które pomogą Ci w budowaniu silnej marki osobistej lub firmowej.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co jest potrzebne, aby mieć maila z własną końcówką?
  • jak krok po kroku stworzyć adres e-mail we własnej domenie?
  • co zyskasz wysyłając wiadomości z firmowej domeny?

Co potrzebujesz, aby mieć maila z własną końcówką?

Aby zacząć budować profesjonalny wizerunek Twojej firmy i mieć maila z własną końcówką potrzebujesz tak naprawdę 2 rzeczy: domeny internetowej i hostingu. Ten duet zapewni Ci możliwość konfiguracji poczty we własnej domenie.

Domena i hosting pozwolą aby stworzyć pocztę we własnej domenie
  • Domena – to Twój unikalny adres, który identyfikuje Cię w sieci. Gdy zakładasz maila z własną domeną, staje się ona częścią Twojego adresu e-mail, znajdującą się po znaku @.

Wskazówka
Wybierając domenę pomyśl o tym, jak chcesz aby postrzegali Cię klienci. Obok domeny .pl czy .com rozważ także tzw. nowe domeny (nTLD). Jeśli jesteś fotografem, może być to końcówka .photography. Dla sklepów internetowych .store. Możliwości jest naprawdę sporo, dlatego też warto dokładnie przemyśleć, w jakiej branży działasz i jakie wrażenie chcesz wywołać u swoich odbiorców.

  • Hosting – to miejsce na serwerze, które przechowuje Twoje e-maile i umożliwia ich wysyłanie oraz odbieranie.

Jak założyć adres e-mail z własną domeną?

Dobrze, ale jak to zrobić krok po kroku? Prześledźmy to na przykładzie Adama, fotografa specjalizującego się w ślubnych reportażach. Jego zdjęcia to coś więcej niż fotografie. Pozwalają zatrzymać ważne chwile, ulotne momenty zamienić w niegasnące wspomnienia. Do tej pory jego oferta była widoczna pod adresem e-mail w domenie jednego z darmowych serwisów.

Jeśli, podobnie jak Adam nie chcesz już nigdy więcej wysyłać oferty z maila typu adam94@gmail.com? sprawdź jak przenieść swoje usługi na wyższy poziom i obsługiwać pytania klientów za pomocą poczty we własnej domenie.

Zarejestruj własną domenę

Domena składa się z nazwy i rozszerzenia. Wybierając rozszerzenie, zastanów się nad takim, które najlepiej odzwierciedla Twoją działalność — idąc naszym przykładem, dla fotografa może być to .photography. Następnie wybierz nazwę, która będzie reprezentować Ciebie lub Twoją markę. Często jest to nazwa marki czy nazwisko właściciela. W ten sposób może to być na przykład domena wolski.photography.

Adres www składa się z nazwy i domeny

Kolejnym krokiem jest wybór operatora i sprawdzenie dostępności adresu. Innymi słowy, sprawdzasz czy nikt inny nie jest już posiadaczem (abonentem) tego adresu. Następnie dodajesz domenę do koszyka.

Wybierz hosting

Teraz czas na wybór hostingu, na jakim umieścisz swoje konto pocztowe. Hosting w kontekście poczty e-mail to usługa, która przechowuje i zarządza Twoimi wiadomościami e-mail oraz kontami. Kiedy korzystasz z hostingu e-mail, dostawca zapewnia serwer, na jakim są przechowywane Twoje e-maile, a Ty możesz je wysyłać i otrzymywać.

Usługa hostingu e-mail pozwala na:

  • odbieranie wiadomości w Twojej domenie;
  • wysyłanie wiadomości z Twojej domeny;
  • zarządzanie kontami e-mail, które stworzyłeś w swojej domenie.

Wybierając hosting w cyberfolks.pl możesz dodać go bezpośrednio do koszyka z wcześniej wybraną domeną. W propozycji dosprzedaży znajdziesz polecany pakiet. Możesz także wybrać inny z dostępnej oferty.

Jak mieć maila z własną końcówką? Rejestracja domeny w cyberfolks i dosprzedaż pakietu hostingowego w ofercie

Liczba skrzynek, jakie możesz założyć może zależeć od parametrów wybranego planu hostingowego. Przykładowo w cyber_Folks wszystkie pakiety hostingowe z obsługa aktualnych wersji PHPPHP - (Hypertext Preprocessor) to popularny język skryptowy, który jest szeroko stosowany w tworzeniu dynamicznych stron internetowych oraz aplikacji webowych. PHP jest językiem open-source, co oznacza, że jest dostępny bezpłatnie i może być modyfikowany przez użytkowników. Jednym z głównych zastosowań PHP jest generowanie dynamicznych treści na stronach internetowych. Dzięki PHP możliwe jest tworzenie stron, które reagują na dane wprowadzone przez użytkowników, co jest kluczowe w przypadku aplikacji takich jak sklep internetowy czy...Czym jest PHP? zawierają nielimitowane konta email.

Warto zainwestować w domenę i hosting u tego samego operatora. Dzięki temu możesz łatwo założyć skrzynkę e-mail, mając wszystko w jednym panelu. Jest to wygodne rozwiązanie, upraszczające zarządzanie kontem e-mail oraz ustawieniami domeny.

Utwórz konto pocztowe

Mając już domenę i hosting czas utworzyć konto pocztowe. W tym celu zaloguj się do swojego panelu DirectAdminObejrzyj przygotowany przez nas poradnik w formie filmu i dowiedz się, jak dodać domenę do panelu DirectAdmin. https://www.youtube.com/watch?v=YLbU5XZ8Kkk DirectAdmin to jeden z popularniejszych paneli administracyjnych wykorzystywanych do zarządzania hostingiem internetowym. Dzięki niemu, nawet osoby nieposiadające głębokiej wiedzy technicznej mogą łatwo administrować swoją stroną internetową, kontami e-mail, bazami danych oraz wieloma innymi aspektami hostingu. Jest to szczególnie ważne dla właścicieli małych firm, którzy chcą skupić się na rozwijaniu np. swojego sklepu internetowego zamiast...Czym jest DirectAdmin?. Po zalogowaniu się wybierz domenę, w jakiej chcesz utworzyć konto pocztowe. Wybierz opcję „Dodaj konto email”. Następnie kliknij „Utwórz konto e-mail”. Tutaj ustalasz nazwę konta e-mail, hasłoW informatyce, hasło jest to sekretne słowo lub zestaw znaków, które upoważnia użytkownika do uzyskania dostępu do określonych zasobów, takich jak konto użytkownika, system komputerowy, sieć, czy też aplikacja. Hasła są używane w celu zapewnienia poufności i bezpieczeństwa, uniemożliwiając nieautoryzowany dostęp do informacji lub zasobów. Dobre praktyki dotyczące bezpiecznych haseł obejmują: Długość: Im dłuższe hasło, tym trudniejsze do złamania. Zaleca się, aby hasło miało co najmniej 12 znaków. Złożoność: Hasło...Czym jest Hasło? oraz rozmiar skrzynki (0 oznacza brak limitu), klikając „Utwórz” zapisujesz zmiany.

Jeśli wolisz obejrzeć video-poradnik, zobacz, co przygotował dla Ciebie Krystian.

Wybór klienta poczty

Czy wiesz, że nie musisz logować się do swojego konta zawsze – w przypadku poczty w cyberFolks – przez poczta.cyberfolks.pl, aby wysyłać i odbierać wiadomości e-mail z firmowej domeny? Możesz korzystać z różnych klientów poczty e-mail (np. Thunderbird czy Outlook), umożliwiający Ci zarządzanie wiadomościami.

Sprawdź jak łatwo i prosto możesz dodać swoje konto pocztowe do Mozilla Thunderbird aby wysyłać
i odbierać swoje wiadomości e-mail.

Dlaczego warto mieć e-mail we własnej domenie?

E-mail we własnej domenie zwiększa wiarygodność Twoich usług i poprawia postrzeganie marki przez klientów. Adres e-mail z domeną firmową (np. imię@twojadomena.pl) jest znacznie bardziej profesjonalny niż standardowy adres z darmowych serwisów.

Blisko 70% przedstawicieli danych branż preferuje korzystanie z poczty e-mail do komunikacji w pracy, zamiast innych narzędzi.[1]

Dodatkowo e-maile z własnej domeny oferują także większe możliwości w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i ochrony danych, co w obliczu rosnących zagrożeń związanych z cyberatakami nabiera szczególnego znaczenia.

Posiadanie firmowego adresu e-mail we własnej domenie zapewnia szereg korzyści. Przede wszystkim to znak profesjonalizmu, który od razu wzbudza zaufanie klientów. Adresy z ogólnodostępnych domen, takich jak @‌gmail.com, mogą wywoływać wątpliwości i sugerować brak powagi czy zaangażowania w długofalowe budowanie marki. Trudniej wtedy nawiązywać relacje biznesowe. Własna domena nie tylko zwiększa prestiż, ale także daje pełną kontrolę nad bezpieczeństwem komunikacji, a to zmniejsza ryzyko przeróżnych zagrożeń internetowych. Ponadto taki adres pomaga zorganizować komunikację wewnętrzną, ułatwiając zarządzanie kontaktami czy skrzynkami pracowników. Firmowy e-mail jest więc bardzo praktycznym narzędziem oraz ważnym elementem budowania długotrwałych relacji i profesjonalnego wizerunku.

Damian Smal, Media Project Group 

  1. Wiarygodność marki:
    Adres e-mail, który zawiera nazwę Twojej firmy, natychmiast informuje odbiorcę, z kim ma do czynienia. Zamiast „twojanazwa@gmail.com„, lepiej brzmi np. „hello@twojadomena.pl„. To pierwsza rzecz, która wpływa na postrzeganie wiadomości.
  2. Zwiększenie zaufania
    Klienci i partnerzy są bardziej skłonni zaufać wiadomości widząc e-mail z własną domeną, czują się bardziej komfortowo, wiedząc, że komunikują się z wiarygodnym nadawcą.
  3. Łatwiejsza identyfikacja
    W gąszczu codziennych wiadomości e-mail, adres z własną końcówką wyróżnia się w skrzynce. Łatwiej go zapamiętać, a to zwiększa szansę, że odbiorca skontaktuje się z Tobą ponownie.
  4. Większa kontrola
    Posiadanie własnej domeny daje Ci kontrolę nad swoimi danymi. Możesz tworzyć wiele adresów e-mail, zarządzać nimi według potrzeb, a także łatwo je zmieniać, gdy zajdzie taka potrzeba.

Podsumowanie

Posiadanie firmowego adresu znacząco zwiększa Twoją wiarygodność w oczach klientów oraz sprawia, że łatwiej identyfikują nadawcę w gąszczu codziennych wiadomości. Proces zakupu domeny i hostingu jest prosty i intuicyjny, a korzyści z posiadania własnego adresu są nieocenione. Oprócz poprawy zabezpieczeń danych, zyskujesz również elastyczność w zarządzaniu kontami e-mail.

Źródło:
[1] fitsmallbusiness.com

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

3 odpowiedzi do "Jak mieć maila z własną końcówką?"

  1. Mariusz pisze:

    Ciekawy i merytoryczny artykuł. Zawsze doradzam firmom posiadanie adresu email w swojej domenie, ponieważ pozytywnie to wpływa na wizerunek firmy i zwiększa bezpueczeństwo.

  2. MTevents pisze:

    Super. Jestem przyzwyczajony do poczty gmail – ma dobry filtr antyspamowy. I jest wygodne, czy jest możliwość połączenia poczty gmaila z domeną, którą kupię u Was? Jak to wygląda w takiej sytuacji?

    1. Katarzyna Węgiel pisze:

      Cześć, dziękujemy za zapytanie. Oczywiście, możesz obsługiwać zewnętrzną skrzynkę pocztową korzystając z Gmail. Zapraszam Cię do zapoznania się z naszym artykułem w pomocy: https://cyberfolks.pl/pomoc/jak-skonfigurowac-konto-w-gmail/
      Jeśli będziesz potrzebować więcej informacji, nasz zespół chętnie odpowie na wszelkie pytania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014