E-commerce, czyli handel elektroniczny, jeszcze w 2021 roku szacowano na 92 mld złotych. Ale już w 2027 roku jego wartość w Polsce urośnie do 187 mld dolarów. Co to e-commerce? Jak wejść w e-handel? A także, w jaki sposób uruchomić sklep online i zająć się sprzedażą internetową? O tym w poniższym artykule.

E-commerce – co to?

Gdy mówimy o e-commerce, robimy to najczęściej w kontekście sklepów internetowych. I nie ma w tym nic dziwnego. Stanowią one ogromną część branży e-commerce. Ale sprzedaż internetowa nie ogranicza się przecież wyłącznie do sklepów online. To spore uproszczenie. A więc, co to jest e commerce?

E-commerce to handel elektroniczny. Obejmuje wszystkie transakcje realizowane za pośrednictwem internetu. A to oznacza, że o e-handlu mówimy zarówno wtedy, gdy kupujesz ubrania w sieci, jak i wówczas, gdy zamawiasz posiłek przez Uber Eats lub wykupujesz abonament na muzykę w Spotify albo na filmy i seriale w Netfliksie. Usługodawca nie ma znaczenia. Znaczenie ma kanał sprzedaży, którym jest internet. 

_Stores to platforma, na której szybko i łatwo postawisz własny sklep internetowy. Poznaj naszą platformę sklepową!

Rodzaje e-commerce

Co więcej, e-commerce jest na tyle szerokim pojęciem, że obejmuje transakcje dokonywane pomiędzy rozmaitymi podmiotami – nie tylko konsumentami. Poza tym działa w obrębie różnych modeli biznesowych, o których za chwilę sobie powiemy. Wcześniej podzielmy e-commerce ze względu na uczestników rynku. Wygląda to tak.

B2C (Business to Consumer)

Model B2C obejmuje transakcje dokonywane między firmą a konsumentem.

To najbardziej popularna forma e-commerce, w której przedsiębiorstwa – np. właściciele sklepów internetowych lub marketplace’ów – oferują klientom końcowym swoje produkty lub usługi przez internet. Popularnym przykładem z naszego rynku jest platforma Allegro, gdzie znajdziemy niemal wszystko lub sklep Media Markt, w którym dla odmiany znajdziemy asortyment z konkretnej kategorii, w tym przypadku elektroniki.  

Do prowadzenia sklepu niezbędne są oprogramowanie lub platforma sklepowa. Jedno i drugie można nabyć na trzy sposoby. Korzystając z dedykowanego rozwiązania, narzędzi open source lub platformy sklepowej działającej w modelu abonamentowym jak np. _Stores – więcej na ten temat przeczytasz w dalszej części artykułu.

B2B (Business to Business)

W modelu B2B transakcje odbywają się pomiędzy firmami.

Firmy korzystają z platform e-commerce do kupna i sprzedaży towarów lub usług, zwykle w dużych ilościach i często w ramach długoterminowych relacji handlowych. 

Przykładem jest chociażby Amazon Business, który sprzedaje wybrane produkty właśnie firmom. W modelu B2B zresztą działa ogromna rzesza podmiotów. Na przykład cyber_Folks, który oferuje platformę _Partners służącą do różnego rodzaju usług związanych z działalnością w sieci. Co interesujące, cyber_Folks nie prowadzi jako takiego sklepu internetowego, jak chociażby Zalando, ale wciąż działa w branży e-commerce.

C2C (Consumer to Consumer)

Model C2C to transakcje realizowane pomiędzy samymi konsumentami.

Platformy C2C umożliwiają takim osobom sprzedaż używanych lub nowych produktów innym osobom, zazwyczaj za pośrednictwem serwisów aukcyjnych lub ogłoszeniowych. I tu znów warto wspomnieć o Allegro lub chociażby OLX, Vinted czy eBay. Wszystko to są przykłady serwisów aukcyjnych, działających w e-handlu w modelu C2C.

B2G (Business to Government)

W modelu B2G firmy oferują swoje produkty lub usługi instytucjom publicznym, a zatem oferują je rządom. Jest to raczej niszowa branża e-commerce i nie znajdziemy w niej za wiele podmiotów. Niemniej niech za przykład posłuży nam polskie narzędzie do monitorowania wzmianek w internecie – Brand24. Narzędzie to z powodzeniem może być wykorzystywane nie tylko przez firmy, ale również przez administrację rządową.

Modele biznesowe w e-commerce

Wspomnieliśmy wcześniej, że firmy z branży e-commerce mogą działać w obrębie różnych modeli biznesowych. Tutaj wymienimy tylko trzy, ale te najbardziej popularne.

Sklepy internetowe

Sklepy internetowe to najbardziej powszechny sposób sprzedaży w e-commerce, w którym przedsiębiorcy sprzedają swoje produkty bezpośrednio klientom za pośrednictwem platformy internetowej. Sklepy te mogą oferować różnorodne produkty, począwszy od odzieży i elektroniki, aż po produkty cyfrowe, takie jak e-booki lub kursy online.

Marketplace

Marketplace działa podobnie jak sklep internetowy z tą różnicą, że jest platformą, na której różni sprzedawcy mogą wystawiać swoje produkty i oferować je kupującym. W tym znaczeniu marketplacem jest zarówno Uber – bo spotykają się tam i kierowcy, i pasażerowie – jak i serwisy aukcyjne, na przykład wspomniane już Allegro.

Subskrypcje

Model subskrypcji polega na oferowaniu klientom dostępu do określonych produktów lub usług w zamian za regularnie opłacane abonamenty. Jest to coraz częściej spotykany model, który w dużej mierze został spopularyzowany przez Netflixa. Platforma ta zamiast sprzedaży filmów i seriali, oferuje dostęp do filmów i seriali w zamian za miesięczny abonament. Tak działa też np. Spotify, gdzie znajdziemy muzykę.

Modele logistyczne w e-commerce

Elementem, którego nie możemy pominąć, mówiąc o sprzedaży internetowej, jest logistyka. I tutaj znowu e-commerce oferuje kilka różnych modeli, dzięki którym przedsiębiorcy odpowiedzialni za handel internetowy mogą dostarczać asortyment swoim klientom. Oto cztery najpopularniejsze modele logistyczne w e-commerce.

Własny magazyn

Własny magazyn to model logistyczny, w którym przedsiębiorca przechowuje swoje produkty we własnym magazynie lub centrum dystrybucyjnym. Produkty są przechowywane, pakowane i wysyłane przez pracowników danego sklepu internetowego.

Ten model jest szczególnie odpowiedni dla firm, które chcą zachować pełną kontrolę nad swoimi produktami i procesami logistycznymi. Ale nie jest też dla wszystkich. Sięgnąć po niego mogą przedsiębiorcy, którzy dysponują wystarczającymi środkami finansowymi. Jeśli ich nie mają, to trzy niżej opisane modele mogą być lepsze.

Dropshipping

W modelu dropshippingowym sprzedawca nie przechowuje produktów we własnym magazynie, za to przekazuje zamówienia i dane klientów bezpośrednio do producenta lub dystrybutora, który wysyła produkty bezpośrednio do konsumentów. Co więcej, w tym modelu przedsiębiorca niczego nie wytwarza. W zasadzie handluje towarami innego producenta, a więc de facto jest pośrednikiem w sprzedaży. Na nim ciąży przede wszystkim zadbanie o marketing i platformę sprzedażową – swój sklep.

Jest to atrakcyjna opcja dla przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć działalność w e-commerce bez większego ryzyka i bez pokaźnych środków finansowych. W ten sposób unikną inwestycji początkowych i trudności z utrzymaniem stanów magazynowych. W porównaniu z własnym magazynem dropshipping oferuje niższe koszty.

Fulfillment

Fulfillment to model logistyczny, w którym przedsiębiorca zleca obsługę procesu realizacji zamówień firmie trzeciej. Ten model jest odpowiedni dla przedsiębiorców, którzy chcą skupić się na rozwoju swojej działalności – produkcji, marketingu i sprzedaży – a pozostałą część biznesu, w tym przypadku dostawę, oddać w czyjeś ręce.

Dzięki temu przedsiębiorca może skupić się na aktywnościach, które z biznesowego punktu widzenia są najistotniejsze, a mianowicie na generowaniu wartości dla konsumentów. W odróżnieniu od dropshippingu właściciel, który zdecyduje się na fulfillment, wciąż produkuje i ma pełną kontrolę nad swoim e-commercem. O fulfillmencie należy więc myśleć jak o wydelegowaniu na zewnątrz logistyki.  

Cross-Docking

Żeby zrozumieć, na czym polega cross-docking, przypomnijmy, do czego służy magazyn – do magazynowania, czyli przechowywania towarów. W przypadku cross-docking proces przechowywania asortymentu ogranicza się do minimum. 

W praktyce wygląda to tak: dostawca dostarcza produkt do magazynu, a z magazynu towar od razu wyjeżdża do klienta. I jest to doskonałe rozwiązanie, bo przyspiesza dostawy do klientów. Ale jednocześnie jest też jednym z najbardziej wymagających modeli, w którym każdy z etapów – od sprzedaży, przez przyjęcie zamówienia, po jego realizację – musi być dopracowany. A to wymaga nienagannego procesu zarządzania zamówieniami. 

Rynek e-commerce w Polsce

Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie rośnie. Według raportu „E-commerce w Polsce 2023”, opublikowanego przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska, obecnie aż 79% polskich internautów dokonuje zakupów online, z czego aż 75% z nich robi to na polskich stronach internetowych. 

Skłaniają ich ku temu niższe ceny niż w tradycyjnych sklepach (53%), niższe koszty dostawy (53%) i kody rabatowe (44%). Co interesujące, z badania wynika, że najchętniej wybieraną formą dostawy są automaty paczkowe – tak podało 82% kupujących. Na drugim miejscu są dostawy kurierskie (42%), a na trzecim dostawy do punktu partnerskiego (18%). 

Jednakże, mimo rosnącej popularności zakupów online, nadal istnieją pewne wyzwania, z którymi borykają się klienci. Problemy z natrętnymi reklamami, długimi czasami dostawy oraz wysokimi kosztami dostawy to tylko niektóre z nich.

A co najlepiej sprzedaje się w polskich sklepach internetowych? Odzież, obuwie, kosmetyki, perfumy, książki, płyty i filmy. Natomiast najrzadziej Polacy sięgają po catering dietetyczny, kursy e-learningowe, artykuły dla kolekcjonerów i oprogramowanie komputerowe. To ważna informacja, jeśli rozważasz wybór asortymentu do sprzedaży.

E-commerce – dobry pomysł na biznes

To, że branża e-commerce rośnie, jest doskonałym sygnałem, aby być jej częścią i wejść w e-handel. Ale to tylko jeden z plusów prowadzenia sprzedaży internetowej. Jeśli jeszcze tego nie robisz i zastanawiasz się, czy oby na pewno handel elektroniczny jest dla Ciebie, to przyjrzyj się kilku argumentom i trendom napędzającym e-commerce.

Dlaczego warto wejść w e-commerce?

Oto pięć argumentów przemawiających za tym, żeby wejść w handel internetowy. 

  1. Efekt skali – sprzedaż internetowa nie zna granic, a co za tym idzie, działając w e-commerce, stosunkowo łatwo osiągnąć efekt skali – niezależnie od tego, czy mówimy o skali przychodów, czy zasięgu terytorialnym. Oferując produkty lub usługi za pośrednictwem platformy e-commerce, wszystko to jest możliwe.
  2. Różnorodność modeli biznesowych – jak już powiedzieliśmy wcześniej, e-handel nie ogranicza się do sklepów internetowych ani do sprzedaży konsumentom indywidualnym. Decydując się na e-commerce, możemy postawić na marketplace, działać jak Netflix – w abonamencie – lub oferować usługi w modelu SaaS. Na dodatek możemy zrobić to w różnych segmentach rynku. 
  3. Stałe, powtarzalne przychody – dzięki różnym modelom biznesowym firmy, które wchodzą w handel elektroniczny, mogą generować stałe, powtarzalne przychody. Temu sprzyja chociażby wspomniany wcześniej model abonamentowy. Sprzyja temu również świadomość rynku i potrzeba konsumentów do kupowania online.
  4. Niska bariera wejścia – e-commerce jest dobre również z tego powodu. Żeby otworzyć własny sklep internetowy, nie potrzebujesz dużych nakładów finansowych i wiedzy technicznej. Oczywiście, jeśli je masz, tym lepiej – tego nie da się ukryć. Ale jeśli nie masz, to własny sklep internetowy postawisz ze _Stores w kilka minut, płacąc za to od 19 złotych netto miesięcznie. 
  5. Biznes, który pracuje 24 godziny na dobę – ty nie musisz. Mając poukładane procesy, a także dbając o marketing, dostarczanie wartości i sprzedaż, Twój sklep internetowy będzie zarabiać nawet poza Twoimi godzinami pracy. Co jest równie dobre z punktu widzenia klientów – przecież zakupy mogą robić o dowolnej porze. 

Trendy napędzające e-commerce

Ostatnim argumentem, który przemawia za biznesem w e-commerce, są trendy. Poświęcimy im nieco więcej miejsca, żebyś wiedział/a, co sprawia, że ehandel tak dobrze się rozwija, a także, żebyś był/a świadomy/a, co warto wziąć pod uwagę, decydując się na sprzedaż internetową.

Wśród trendów napędzających e-commerce są:

  • Sztuczna inteligencja – sztuczna inteligencja umożliwia nie tylko automatyzację procesów biznesowych czy lepsze zrozumienie zachowań klientów, ale także pozwala wykonywać kreatywne zadania marketingowe. O czym mowa? Chociażby o przygotowywaniu opisów produktów czy edycji zdjęć produktowych.
  • Personalizacja doświadczeń zakupowych – zaawansowane narzędzia analityczne sprawiają, że możesz lepiej zrozumieć swoich konsumentów, a dzięki tej wiedzy dopasowywać ofertę w taki sposób, aby maksymalizować swoje zyski. 
  • Równowaga między handlem internetowym a stacjonarnym – dziś nie musisz sprzedawać tylko stacjonarnie lub tylko online. Możesz łączyć oba światy. Jest to często pożądane przez klientów, którzy niekiedy lubią zamówić produkt przez internet i odebrać go w fizycznym punkcie sprzedaży. Tak działa Empik. Oczywiście, to tylko przykład – Empik nie jest jedyny. 
  • Rosnące znaczenie ekologii w e-commerce – klienci coraz częściej wybierają firmy, które dbają o środowisko i podejmują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dlatego też w e-commerce stawia się coraz większy nacisk na ekologię, np. poprzez ograniczenie plastikowych opakowań
  • Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna – wirtualne przymierzalnie stają się pewnego rodzaju standardem w handlu internetowym. Możesz tak np. „przymierzyć” szafę i zobaczyć, jak będzie wyglądać w Twoim pokoju lub dosłownie przymierzyć okulary i wybrać model, który najbardziej Ci odpowiada. 
  • Dostęp zamiast zakupu – modele biznesowe oparte na subskrypcjach stają się coraz bardziej popularne. Nic dziwnego – za ułamek ceny klienci mogą otrzymać dostęp do usługi lub produktu, który wcześniej musieli nabyć. Dziś w ten sposób nie tylko słuchamy muzyki czy oglądamy filmy, ale też zdobywamy wiedzę czy korzystamy z samochodów i sprzętu elektronicznego.

Wszystkie te czynniki sprawiają, że e-commerce się rozwija. A jeśli chcesz działać w e-handlu, to zdecydowanie powinieneś wziąć te trendy pod uwagę i płynąć z prądem.

Własny sklep internetowy – jak zacząć?

Przyjrzyjmy się teraz, w jaki sposób wejść w e-commerce. Od razu zdradzimy, że najprościej będzie zacząć od własnego sklepu internetowego. A ten otworzyć możesz na trzy sposoby. Omówimy każdy z nich, byś wybrał odpowiedni dla siebie.

Platformy typu Software as a Service

Platformy typu Software as a Service (SaaS) to rozwiązania hostowane w chmurze, które oferują kompleksowe narzędzia do budowy i zarządzania sklepami internetowymi. Platformy te są łatwe w użyciu i nie wymagają zaawansowanej wiedzy technicznej, bo przy ich użyciu poskładasz sklep z gotowych klocków. Wystarczy, że zarejestrujesz się na platformie SaaS, wybierzesz szablon sklepu, spersonalizujesz kolory i dodasz produkty. Potem możesz rozpocząć sprzedaż online i nie martwić się o resztę, bo platformy SaaS zajmują się hostingiem, aktualizacjami i zabezpieczeniami.

Zalety

  • Łatwość użytkowania – platformy SaaS są intuicyjne i łatwe w obsłudze, co pozwala użytkownikom szybko uruchomić swój sklep online. Nawet w kilka minut.
  • Obsługa techniczna – platformy SaaS zajmują się hostingiem, aktualizacjami i zabezpieczeniami, co eliminuje potrzebę korzystania z technicznego wsparcia.
  • Integracje i rozszerzenia – większość platform SaaS oferuje szeroki wybór integracji i rozszerzeń, które pozwalają użytkownikom rozszerzyć funkcjonalność swoich sklepów.

Wady:

  • Koszty abonamentu – korzystanie z platform SaaS wiąże się z miesięczną opłatą abonamentową, na szczęście nie jest to wysoka kwota. 
  • Ograniczona kontrola – co prawda platformy SaaS pozwalają na uruchomienie sklepu internetowego w kilka minut, ale nie dają użytkownikom tak dużych możliwości personalizowania stron jak open source czy dedykowane oprogramowanie. 

Jedną z platform sklepowych SaaS jest _Stores od cyber_Folks – doskonałe rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą postawić swój pierwszy sklep internetowy i spróbować swoich sił w e-commerce.

Abonament w _Stores zaczyna się już od 19 złotych netto miesięcznie. A w cenie użytkownik otrzymuje wszystko, co jest mu potrzebne do uruchomienia sklepu internetowego w zaledwie kilka minut. Nie tylko gotowe, dobrze wyglądające i funkcjonalne szablony graficzne, ale również dokumenty, takie jak regulamin sklepu czy polityka prywatności. Ponadto może też otrzymać domenę, hosting, certyfikat SSL i pomoc techniczną.

Dowiedz się więcej i przetestuj Stores za darmo przez 14 dni.

Platformy open source

Najpopularniejszą platformą open source jest WordPress – platforma ta jest darmowa i służy do stawiania stron internetowych. Analogicznie, w świecie e-commerce mamy WooCommerce – wtyczkę do WordPressa, która służy do tworzenia sklepów internetowych. Oczywiście nie jest to jedyne rozwiązanie. Mamy też Magento i PrestaShop.

Wszystkie te platformy umożliwiają użytkownikom budowanie spersonalizowanych sklepów internetowych zgodnie z ich wymaganiami. Trzeba je zainstalować na serwerze, dostosować do swoich potrzeb poprzez spersonalizowanie szablonu graficznego, a następnie utrzymywać – między innymi dbając o ciągłe aktualizacje oprogramowania i wykonywanie kopii bezpieczeństwa. 

Zalety

  • Darmowe lub niskokosztowe – samo korzystanie z platform open source jest darmowe, ale pamiętać trzeba o kosztach hostingu, na którym postawimy sklep.
  • Spersonalizowane rozwiązania – użytkownicy mają kontrolę nad wyglądem i funkcjonalnością swoich sklepów.
  • Społeczność – istnieje szeroka społeczność deweloperów i użytkowników, którzy mogą udzielać wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu problemów.

Wady

  • Wymaga technicznej wiedzy – instalacja i konfiguracja platform open source może wymagać zaawansowanej wiedzy technicznej lub pomocy specjalistów.
  • Samodzielne zarządzanie – użytkownicy muszą samodzielnie zarządzać hostingiem, aktualizacjami i zabezpieczeniami swoich sklepów, co może być czasochłonne i wymagać dodatkowych umiejętności.

Dedykowane oprogramowanie

Dedykowane oprogramowanie to rozwiązanie oparte na spersonalizowanym oprogramowaniu, które jest tworzone przez zespół programistów zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta. Jest to opcja przeznaczona głównie dla przedsiębiorstw o szczególnych potrzebach i wysokich wymaganiach. Decydując się na nie, dostaniesz gotowy sklep – dokładnie taki jak chcesz. Niestety jest to droga inwestycja. 

Zalety

  • Spersonalizowane rozwiązania – dedykowane oprogramowanie jest tworzone z myślą o konkretnych potrzebach i wymaganiach klienta, co zapewnia idealne dopasowanie do ich biznesu.
  • Pełne wsparcie techniczne – firma deweloperska (software house lub freelancer) zapewnia pełne wsparcie techniczne i utrzymanie oprogramowania, co zapewnia ciągłość działania sklepu i rozwiązywanie ewentualnych problemów.

Wady

  • Wysokie koszty – tworzenie dedykowanego oprogramowania jest kosztowne. Zwykle kosztuje od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kosztowne jest również jego utrzymanie. 
  • Dłuższy czas wdrożenia – proces tworzenia spersonalizowanego oprogramowania może zająć więcej czasu niż korzystanie z gotowych platform.

Jak zacząć biznes e-commerce?

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce – np. _Stores – to pierwszy krok. Ten krok mamy już za sobą. Pytanie, co jeszcze powinieneś zrobić, żeby wejść w e-handel? 

Poniżej przedstawiamy 6 praktycznych kroków, których nie możesz pominąć, jeśli myślisz o prowadzeniu handlu internetowego. Zanim przejdziemy do ich omówienia, jeszcze jedno – więcej szczegółów i wskazówek znajdziesz w naszym e-booku „Kurs e-commerce na dobry początek”. Pobierz e-book bezpłatnie.

6 kroków do własnego e-commerce

  1. Załóż konto testowe w _Stores. Przez 14 dni jest ono bezpłatne, a więc możesz bez żadnego ryzyka testować to narzędzie i sprawdzić, czy faktycznie jest dla Ciebie. Co więcej, korzystając ze _Stores nie musisz wybierać hostingu, bo dostaniesz go w pakiecie. Z kolei domenę swojego sklepu będziesz mógł kupić w dowolnym momencie – albo przed założeniem sklepu, w trakcie jego konfiguracji, albo gdy już wszystko będzie gotowe i będziesz chciał/a rozpocząć sprzedaż. Ponadto w cyber_Folks otrzymasz darmowy certyfikat SSL, dzięki czemu Twoi klienci będą mieć pewność, że ich dane są bezpieczne. 
  2. Wybierz szablon graficzny. Zaprojektuj atrakcyjny wygląd sklepu – w _Stores zrobisz to w kilka minut, korzystając z gotowych szablonów graficznych, które dostosujesz do swoich potrzeb, użyteczności sklepu, a także preferencji kolorystycznych.
  3. Dodaj produkty i ustal ceny. Po zakończeniu projektowania strony dodaj swoje produkty do sklepu, zadbaj o ich opisy, zdjęcia oraz ustal atrakcyjne ceny. Pamiętaj o konsekwentnym kategoryzowaniu i tagowaniu produktów, aby ułatwić klientom nawigację po sklepie.
  4. Skonfiguruj płatności i dostawy. Skonfiguruj płatności w swoim sklepie, aby klienci mogli wygodnie dokonywać transakcji. Do tego ustaw sposoby dostawy asortymentu, aby zamówione produkty trafiały do klientów szybko i bezpiecznie. Wszystko to zrobisz szybko i łatwo za pomocą zainstalowanych już integracji.
  5. Rozpocznij działania marketingowe. Po uruchomieniu sklepu internetowego skoncentruj się na promocji swojej marki i produktów. Wykorzystaj różne strategie marketingowe, takie jak SEO, reklamy PPC, media społecznościowe czy e-mail marketing, aby dotrzeć do swojej grupy klientów i zwiększyć świadomość marki.
  6. Monitoruj i optymalizuj działania. Regularnie analizuj wyniki swojego sklepu internetowego, monitoruj wskaźniki wydajności, takie jak konwersja, średnia wartość zamówienia czy ruch na stronie. Na podstawie tych danych podejmuj świadome decyzje dotyczące optymalizacji strony i strategii marketingowej.

A jeśli potrzebujesz pomocy w uruchomieniu sklepu internetowego, skontaktuj się z nami. Szczegóły dotyczące platformy SaaS znajdziesz na stronie _Stores

adam sawicki
>
Adam Sawicki
Współzałożyciel agencji marketingowej reagencja oraz właściciel i redaktor naczelny serwisu dla soloprzedsiębiorców Rebiznes.pl. Na co dzień pomaga przedsiębiorcom pisać o ich firmach. Autor licznych publikacji, w tym ponad 5000 tekstów o tematyce biznesowej i wywiadów z branżowymi ekspertami. Po godzinach pisze scenariusze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?