Ty tworzysz swój sklep w _Stores, a my pracujemy nad tym, aby ulepszać nasze rozwiązanie i wspierać Twój biznes. Przychodzimy do Ciebie z informacją o trzech najnowszych zmianach, jakie wdrożyliśmy w ramach ostatniej aktualizacji oprogramowania sklepu internetowego _Stores, czyli łatwego w użyciu narzędzia do zakładania i prowadzenia sklepów internetowych. Wierzymy, że przyniosą korzyści również Twojemu sklepowi.
1. Łatwe połączenie sklepu z Google Merchant Center (GMC)
Korzyści
Integracja sklepu z Google Merchant Center sprawi, że informacje o Twoich produktach będą mogły pojawiać się, klientom szukających produktów podobnych do Twoich w wyszukiwarce, Mapach Google, YouTube, a także innych witrynach i aplikacjach Google.
Na czym to polega?
W integracji sklepu z Google Merchant Center (GMC) dodaliśmy nowy sposób na przesyłanie informacji o produktach ze sklepu na konto sprzedawcy w GMC.
Gdzie to znajdę?
Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę:
Integracje > Lista integracji i w module „Google Merchant Center” klikniesz „Dodaj” i po chwili „Włącz”. Po włączeniu pojawi się przycisk „Zarządzaj”. Kliknij w niego.
Teraz poza dotychczasowym sposobem, czyli „Automatyczną indeksacją” możesz wykonać integrację za pomocą linka z plikiem XML, który wygenerujesz się w Panelu sklepu w zakładce:
Integracje > Google Merchant Center > Feed produktowy.
Co należy zrobić?
Aby połączyć sklep z kontem sprzedawcy w GMC wykonaj te kroki:
- Do nazw kategorii produktów w Twoim sklepie przypisz nazwy kategorii z GMC. Te pierwsze znajdziesz w kolumnie po lewej stronie, drugie w prosty sposób wybierzesz z długiej rozwijanej listy. Możesz sobie pomóc przeszukując tę listę za pomocą dostępnej w niej wyszukiwarki.
- Po każdym połączeniu w pary, wybór potwierdź przyciskiem: „Zapisz”. Wówczas rozwijana lista zniknie, a w jej miejsce zobaczysz nazwę wybranej kategorii z GMC.
- Po przypisaniu wszystkich kategorii kliknij przycisk: WYGENERUJ LINK
- Wygenerowany link skopiuj i wklej w odpowiednim miejscu na Twoim koncie sprzedawcy w GMC.
Rekomendujemy ten sposób integracji sklepu z GMC.
2. Szybsze wyszukiwanie w Twoim sklepie
Korzyści
Rozszerzone możliwości wyszukiwarki sprawią, że klient szybciej znajdzie w Twoim sklepie, to czego szuka. Dodatkowo może zainspirować się również innymi podobnymi lub powiązanymi produktami wyświetlanymi w wyszukiwarce. Sprawdź czy w Twoim sklepie masz włączoną tę opcję.
Na czym to polega?
Dwoma kliknięciami możesz zwiększyć możliwości wyszukiwarki w Twoim sklepie. Wystarczy włączyć moduł „Advanced Search”.
Gdzie to znajdę?
Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę:
Integracje > Lista integracji i w module „Advanced Search” klikniesz „Dodaj” i po chwili „Włącz”.
Jak to działa?
Od teraz wyszukiwarka w Twoim sklepie już po wpisaniu zaledwie trzech znaków będzie podpowiadała produkty związane z zapytaniem. Wyświetli ich nazwy, zdjęcie oraz cenę. Z tego miejsca będzie można przejść od razu do strony danego produktu.
W przypadku, gdy na dane zapytanie nie będzie produktów w Twoim sklepie, wówczas pod informacją: „Nie znaleziono wyników zgodnych z żądanym wyszukiwaniem. Spróbuj wpisać inną frazę lub sprawdź pisownię” znajdą się inne proponowane produkty.
3. Dowiedz się więcej o Twoich klientach dzięki ulepszonej analityce
Korzyści
Dzięki analityce e-commerce zyskasz dużo informacji o klientach Twojego sklepu. Dowiesz się np. tego, w którym kroku na ścieżce zakupowej Twój klient zrezygnował, czyli porzucił koszyk. Skonfiguruj analitykę w Twoim sklepie i trzymaj rękę na pulsie.
Na czym to polega?
W platformie sklepowej _Stores oferujemy Ci integrację sklepu z Google Analytics (GA) poprzez Google Tag Manager (GTM). Dzięki temu możesz zbierać i analizować informacje dotyczące Twojego sklepu. Do podstawowej analityki dodaliśmy tzw. „analitykę e-commerce”. Oznacza to, że zyskasz dostęp do dokładniejszej analityki zakupowej.
Gdzie to znajdę?
Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę:
Integracje > Lista integracji i w module Google Tag Manager” klikniesz „Dodaj” i po chwili „Włącz”. Po włączeniu pojawi się przycisk „Zarządzaj”.
Co należy zrobić?
Aby mieć dostęp do analityki Twojego sklepu musisz posiadać konta w usługach: GA oraz GTM, a następnie zintegrować je z Twoim sklepem. Pełną instrukcję jak to zrobić znajdziesz w Panelu sklepu w zakładce:
Integracje > Google Tag Manager – kliknij w przycisk „Zarządzaj”.
Zobaczysz taki ekran:
W tym miejscu:
- Wpisz Google Tag Manager ID z Twojego konta w tej usłudze.
- Pobierz i zapoznaj się z instrukcją przeprowadzenia integracji. Postępuj zgodnie z jej wytycznymi.
- Pobierz plik konfiguracyjny, który wykorzystasz podczas integracji sklepu z kontem w usłudze GTM. W pliku tym zaszyte są wytyczne, dzięki którym GTM automatycznie utworzy niezbędne tzw. eventy (zdarzenia). To one pozwolą Ci śledzić zachowania Twoich klientów w sklepie.
Po skonfigurowaniu tego modułu zyskasz dostęp do analityki zakupowej w Twoim sklepie.
Zachęcamy do przetestowania wprowadzonych rozwiązań, a w razie potrzeby pamiętaj, że nasz Zespół Wsparcia czeka na kontakt od Ciebie.
Fajnie, tylko co to jest „oprogramowanie _Stores”. Może choćby dwa słowa albo jakiś link a nie takie gadanie od czapy, ale na czyjej głowie ta czapa? i szukaj człowieku wiatru w polu. 🙂
Słuszna uwaga 🙂 _Stores to łatwe w użyciu narzędzie do zakładania i prowadzenia sklepów internetowych. Dodałem tę informację na początku artykułu oraz link, gdzie można znaleźć więcej informacji o _Stores (https://cyberfolks.pl/stores/)
Pięknie, najszybsza reakcja na komentarz jaką zanotowałem, brawo.
Pozdrawiam,
Piotr
Dzięki! Staramy się 🙂