Ty tworzysz swój sklep w _Stores, a my pracujemy nad tym, aby ulepszać nasze rozwiązanie i wspierać Twój biznes. Przychodzimy do Ciebie z informacją o trzech najnowszych zmianach, jakie wdrożyliśmy w ramach ostatniej aktualizacji oprogramowania sklepu internetowego _Stores, czyli łatwego w użyciu narzędzia do zakładania i prowadzenia sklepów internetowych. Wierzymy, że przyniosą korzyści również Twojemu sklepowi.


1. Łatwe połączenie sklepu z Google Merchant Center (GMC)

Korzyści

Integracja sklepu z Google Merchant CenterGoogle Merchant Center to platforma internetowa stworzona przez Google, która umożliwia sprzedawcom detalicznym zarządzanie informacjami o swoich produktach i ich dostępnością w wynikach wyszukiwania Google oraz w reklamach Google Shopping. Dzięki Google Merchant Center, przedsiębiorcy mogą lepiej docierać do potencjalnych klientów, prezentując swoje produkty w atrakcyjny sposób. Jakie są główne funkcje Google Merchant Center? Przesyłanie i aktualizowanie danych o produktach, takich jak ceny, dostępność czy opisy. Zarządzanie kampaniami reklamowymi, co jest...Czym jest Google Merchant Center? sprawi, że informacje o Twoich produktach będą mogły pojawiać się, klientom szukających produktów podobnych do Twoich w wyszukiwarce, Mapach Google, YouTube, a także innych witrynach i aplikacjach Google.

Na czym to polega?

W integracji sklepu z Google Merchant Center (GMC) dodaliśmy nowy sposób na przesyłanie informacji o produktach ze sklepu na konto sprzedawcy w GMC. 

Gdzie to znajdę?

Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę:
Integracje > Lista integracji i w module „Google Merchant Center” klikniesz „Dodaj” i po chwili „Włącz”. Po włączeniu pojawi się przycisk „Zarządzaj”. Kliknij w niego.

Teraz poza dotychczasowym sposobem, czyli „Automatyczną indeksacją” możesz wykonać integrację za pomocą linka z plikiem XML, który wygenerujesz się w Panelu sklepu w zakładce:
Integracje > Google Merchant Center > Feed produktowy.

Co należy zrobić?

Aby połączyć sklep z kontem sprzedawcy w GMC wykonaj te kroki: 

  • Do nazw kategorii produktów w Twoim sklepie przypisz  nazwy kategorii z GMC. Te pierwsze znajdziesz w kolumnie po lewej stronie, drugie w prosty sposób wybierzesz z długiej rozwijanej listy. Możesz sobie pomóc przeszukując tę listę za pomocą dostępnej w niej wyszukiwarki.
  • Po każdym połączeniu w pary, wybór potwierdź przyciskiem: „Zapisz”. Wówczas rozwijana lista zniknie, a w jej miejsce zobaczysz nazwę wybranej kategorii z GMC.
  • Po przypisaniu wszystkich kategorii kliknij przycisk: WYGENERUJ LINK
  • Wygenerowany link skopiuj i wklej w odpowiednim miejscu na Twoim koncie sprzedawcy w GMC.

Rekomendujemy ten sposób integracji sklepu z GMC.

Korzyści

Rozszerzone możliwości wyszukiwarki sprawią, że klient szybciej znajdzie w Twoim sklepie, to czego szuka. Dodatkowo może zainspirować się również innymi podobnymi lub powiązanymi produktami wyświetlanymi w wyszukiwarce. Sprawdź czy w Twoim sklepie masz włączoną tę opcję. 

Na czym to polega?

Dwoma kliknięciami możesz zwiększyć możliwości wyszukiwarki w Twoim sklepie. Wystarczy włączyć moduł „Advanced Search”.

Gdzie to znajdę?

Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę:

Integracje > Lista integracji i w module „Advanced Search” klikniesz „Dodaj” i po chwili „Włącz”. 

Jak to działa?

Od teraz wyszukiwarka w Twoim sklepie już po wpisaniu zaledwie trzech znaków będzie podpowiadała produkty związane z zapytaniem. Wyświetli ich nazwy, zdjęcie oraz cenę. Z tego miejsca będzie można przejść od razu do strony danego produktu.

W przypadku, gdy na dane zapytanie nie będzie produktów w Twoim sklepie, wówczas pod informacją: „Nie znaleziono wyników zgodnych z żądanym wyszukiwaniem. Spróbuj wpisać inną frazę lub sprawdź pisownię” znajdą się inne proponowane produkty.

3. Dowiedz się więcej o Twoich klientach dzięki ulepszonej analityce

Korzyści

Dzięki analityce e-commerce zyskasz dużo informacji o klientach Twojego sklepu. Dowiesz się np. tego, w którym kroku na ścieżce zakupowej Twój klient zrezygnował, czyli porzucił koszyk. Skonfiguruj analitykę w Twoim sklepie i trzymaj rękę na pulsie. 

Na czym to polega?

W platformie sklepowej _Stores oferujemy Ci integrację sklepu z Google AnalyticsGoogle Analytics to bezpłatne narzędzie analityczne oferowane przez Google, które umożliwia właścicielom witryn internetowych i aplikacji mobilnych monitorowanie i analizowanie ruchu na ich stronach. Pozwala ono zbierać różnorodne dane na temat użytkowników, takie jak liczba odwiedzin, źródła ruchu, demografia użytkowników, zachowania na stronie, konwersje i wiele innych. Te informacje są prezentowane w formie przejrzystych raportów i wykresów, co umożliwia łatwą interpretację danych i podejmowanie decyzji dotyczących strategii marketingowej, optymalizacji treści...Czym jest Google Analytics? (GA) poprzez Google Tag Manager (GTM). Dzięki temu możesz zbierać i analizować informacje dotyczące Twojego sklepu. Do podstawowej analityki dodaliśmy tzw. „analitykę e-commerce”. Oznacza to, że zyskasz dostęp do dokładniejszej analityki zakupowej. 

Gdzie to znajdę?

Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę:

Integracje > Lista integracji i w module Google Tag Manager” klikniesz „Dodaj” i po chwili „Włącz”. Po włączeniu pojawi się przycisk „Zarządzaj”.

Co należy zrobić?

Aby mieć dostęp do analityki Twojego sklepu musisz posiadać konta w usługach: GA oraz GTM, a następnie zintegrować je z Twoim sklepem. Pełną instrukcję jak to zrobić znajdziesz w Panelu sklepu w zakładce:
Integracje > Google Tag Manager – kliknij w przycisk „Zarządzaj”. 

Zobaczysz taki ekran:

W tym miejscu:

  • Wpisz Google Tag Manager ID z Twojego konta w tej usłudze.
  • Pobierz i zapoznaj się z instrukcją przeprowadzenia integracji. Postępuj zgodnie z jej wytycznymi.
  • Pobierz plik konfiguracyjny, który wykorzystasz podczas integracji sklepu z kontem w usłudze GTM.  W pliku tym zaszyte są wytyczne, dzięki którym GTM automatycznie utworzy niezbędne tzw. eventy (zdarzenia). To one pozwolą Ci śledzić zachowania Twoich klientów w sklepie.

Po skonfigurowaniu tego modułu zyskasz dostęp do analityki zakupowej w Twoim sklepie.


Zachęcamy do przetestowania wprowadzonych rozwiązań, a w razie potrzeby pamiętaj, że nasz Zespół Wsparcia czeka na kontakt od Ciebie.

>
Łukasz Badziak
Projektant treści tekstowych i graficznych, marketingowiec, PR-owiec – w zależności od potrzeby. Majsterkowicz oraz entuzjasta odnawiania starych mebli.

4 odpowiedzi do "Aktualizacja _Stores, listopad 2023"

  1. Piotr pisze:

    Fajnie, tylko co to jest „oprogramowanie _Stores”. Może choćby dwa słowa albo jakiś link a nie takie gadanie od czapy, ale na czyjej głowie ta czapa? i szukaj człowieku wiatru w polu. 🙂

    1. Łukasz Badziak pisze:

      Słuszna uwaga 🙂 _Stores to łatwe w użyciu narzędzie do zakładania i prowadzenia sklepów internetowych. Dodałem tę informację na początku artykułu oraz link, gdzie można znaleźć więcej informacji o _Stores (https://cyberfolks.pl/stores/)

      1. Piotr pisze:

        Pięknie, najszybsza reakcja na komentarz jaką zanotowałem, brawo.
        Pozdrawiam,
        Piotr

        1. Łukasz Badziak pisze:

          Dzięki! Staramy się 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014