Elektroniczna skrzynka pocztowa to okno do kontaktu ze światem. Za jej pośrednictwem prowadzisz firmową korespondencję, wymieniasz uwagi dotyczące służbowych projektów oraz odpowiadasz na zapytania kierowane ze strony www. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja skrzynka będzie działać płynnie i bezpiecznie, już podczas wyboru hostingu zwróć uwagę na kilka kluczowych parametrów serwera poczty. Jakich? Podpowiadamy.
1. Ochrona antyspamowa
Dobry hosting powinien oferować Ci skuteczną ochronę antyspamową. Taka bariera nie tylko zapobiegnie otrzymywaniu kompletnie zbędnej korespondencji, ale również ochroni Cię przed dramatycznymi w skutkach konsekwencjami phishingu (pamiętaj, że spora część tego rodzaju niechcianych wiadomości jest zainfekowana wirusami).
Czy wiesz, jak powstało określenie SPAM, oznaczające niechciane e-maile? Słowo spam oznacza w języku angielskim mielonkę, a rozsławili je komicy ze znanej grupy Latający Cyrk Monty Pythona, którzy właśnie mielonkę uczynili przedmiotem jednej ze swoich scenek.
2. Ochrona antywirusowa
Prowadząc firmę, z pewnością doskonale zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest bezpieczeństwo korespondencji. Niestety, wirusy i tzw. robaki internetowe rozsyłane e-mailem to istna plaga sieciowego świata.
Utrata kluczowych informacji czy wyciek danych Twoich klientów mogą narazić firmę na ogromne straty materialne oraz utratę wizerunku.
Wybierając hosting upewnij się, że jego dostawca zapewni Twojej skrzynce pocztowej należytą ochronę antywirusową, powinna być ona kompleksowa i permanentna. Proces ciągłego monitorowania, pozwala wykryć każdy podejrzany plik i chroni system przed wirusami. Ważne, by program antywirusowy skanował zarówno przychodzącą, jak i wychodzącą pocztę.

3. SSL a bezpieczeństwo korespondencji
SSLSSL (Secure Sockets Layer) to protokół kryptograficzny, który zapewnia bezpieczne połączenie między użytkownikiem a serwerem, chroniąc dane przesyłane przez internet. SSL jest najczęściej używany do zabezpieczania połączeń na stronach internetowych, zwłaszcza tych, które wymagają podania danych osobowych, takich jak loginy, hasła czy informacje o płatnościach. SSL jest niezbędny na każdej stronie internetowej, na której użytkownicy przesyłają dane wrażliwe, na przykład w sklepie internetowym czy podczas rejestracji na stronie. Aby wdrożyć...Czym jest SSL? (ang. Secure Socket Layer ) to protokół stworzony do bezpiecznego przesyłania danych w internecie. Dzięki wdrożeniu certyfikatu SSL wszystkie informacje są przesyłane w zaszyfrowanej postaci tak, aby podczas transmisji niepożądane osoby nie były w stanie ich odczytać. Strony z certyfikatem SSL zyskują zaufanie klientów, dając im całkowitą pewność bezpieczeństwa wprowadzanych informacji (danych osobowych, danych karty kredytowej etc.)
SSL skutecznie zwiększy bezpieczeństwo transmisji danych pomiędzy Twoim komputerem, a serwerem pocztowym. Ochroni również Twój login i hasłoHasło to ciąg znaków, który służy do uwierzytelniania tożsamości użytkownika w systemach komputerowych, aplikacjach, kontach online czy urządzeniach. Celem hasła jest ochrona dostępu do informacji, danych lub zasobów przed osobami nieuprawnionymi. Hasła są jednym z najpowszechniejszych środków ochrony danych w środowiskach cyfrowych – od logowania się do poczty e-mail, przez konta bankowe, aż po logowanie się do panelu administratora serwera. Hasło pełni funkcję zabezpieczenia poprzez: Identyfikację użytkownika – system porównuje...Czym jest Hasło? do poczty elektronicznej, uniemożliwiając wirtualnym przestępcom kradzież danych.
Roboty pocztowe działają według raczej niezbyt skomplikowanego schematu: wiadomość przychodzi – wiadomość wychodzi. Bill Eager
4. Limit wielkości załączników
Jeśli prowadząc firmową korespondencję często wysyłasz i otrzymujesz duże załączniki sprawdź, czy wybrany przez Ciebie hosting określa ich maksymalne rozmiary. Dodatkowo, zwróć uwagę także na limit wiadomości e-mail wysłanych z konta w ciągu doby.
5. Aliasy i Autorespondery
Możliwość tworzenia aliasów i ustawiania autoresponderów znacząco podniesie funkcjonalność i komfort użytkowania skrzynki pocztowej.
Czym jest alias?
Alias pocztowyAlias pocztowy - jest dodatkowym adresem przypisanym do skrzynki pocztowej, która posiada już adres e-mail. Przykładowo, właściciel sklepu internetowego Dobry But jako głównego adresu e-mail używa kontakt@dobry-but.pl. Gdy stworzy adres reklamacje@dobry-but.pl jako alias głównej skrzynki pocztowej, wiadomości wysłane na oba adresy będą trafiać w jedno miejsce. Użytkownicy mogą tworzyć różne aliasy dla różnych celów, co ułatwia organizację korespondencji. Na przykład jeden alias może być używany do korespondencji biznesowej, inny do...Czym jest Alias pocztowy? nie jest osobnym kontem. Jest on alternatywnym adresem e-mail, który wskazuje już istniejące konto. Do głównego konta biuro@cyberfolks.pl można przypisać aliasy – goście@cyberfolks.pl , konta@cyberfolks.pl czy użytkownicy@cyberfolks.pl. Jeśli ktokolwiek wyśle wiadomość na jeden z tych adresów, trafi ona na główne konto. Dzięki aliasom będziesz mógł z jednego konta obsługiwać pocztę kierowaną na wiele nazw.
Autoresponder umożliwia stworzenie specjalnej wiadomości, informującej innych użytkowników o nieobecności w pracy czy problemach z dostępem do poczty. Jest wysyłany automatycznie w odpowiedzi na e-mail przychodzący. Takie wiadomości są oznaką profesjonalizmu oraz szacunku do Twoich klientów i partnerów biznesowych.
To niektóre z ważniejszych parametrów Twojej firmowej poczty, na które koniecznie zwróć uwagę.