Zarządzanie aplikacją w Installatronie

Jeśli wykonałeś instalację WordPress, Prestashop czy innej aplikacji za pomocą Installatrona, posiadasz uproszczony dostęp do wielu opcji konfiguracji, jak zarządzanie wykonywanymi przez Installatron kopiami zapasowymi czy zmiana loginu i hasła administratora. Aby zweryfikować i modyfikować dostępne ustawienia:

1. Zaloguj się do panelu administratora direct_Admin. Sposoby logowania do panelu serwera opisane są w instrukcji: https://cyberfolks.pl/pomoc/logowanie-sie-do-panelu-administracyjnego/

2. Wybierz dowolną domenę z listy

3. W sekcji „WordPress i inne aplikacje” wybierz „Moje aplikacje”

4. Kliknij nazwę aplikacji, dla której chcesz zweryfikować ustawienia.

Z tego poziomu dostępne są również dodatkowe opcje:

1. Wyświetlenie szczegółów aplikacji – są to te same ustawienia, które są dostępne po kliknięciu na nazwę aplikacji
2. Ręczne wykonanie kopii zapasowej aplikacji – szczególnie przydatna przed np. wykonywaniem dużych zmian na stronie czy aktualizacji
3. Klonowanie – opcja wykonania kopii strony na inną domenę/do innej lokalizacji. Proces ten opisany jest w instrukcji: https://cyberfolks.pl/pomoc/jak-sklonowac-aplikacje/
4. Synchronizacja – proces synchronizacji nadpisze wybrane pliki i tabele baz danych dla aplikacji danymi drugiej instalacji.
5. Usunięcie aplikacji – opcja ta pozwala na usunięcie aplikacji

Dostępne opcje konfiguracji

I Zmiana loginu, hasła i maila administratora

Opcje te są dostępne w sekcji „Przegląd”. Wystarczy jedynie uzupełnić pola nowymi danymi:


Możesz też zmienić np. nazwę aplikacji, czy tytuł strony.

Uwaga! Pamiętaj, aby zapisać zmiany na dole ekranu przyciskiem „Zapisz wszystkie”

II – Zarządzanie automatycznymi aktualizacjami

Installatron domyślnie tworzy kopie zapasowe przed aktualizacjami aplikacji. W sekcji „Przegląd” możesz zarządzać ustawieniami automatycznych aktualizacji aplikacji czy wykonywaniem kopii zapasowych przed tym procesem:

Opcje te są dostępne w sekcji „Przegląd”. Wystarczy jedynie uzupełnić pola nowymi danymi:


Uwaga! Pamiętaj, aby ewentualne zapisać zmiany na dole ekranu przyciskiem „Zapisz wszystkie”

III – Zarządzanie powiadomieniami mailowymi

W tej sekcji możesz zdecydować, czy Installatron ma wysyłać na adres email administratora wszystkie powiadomienia dotyczące aplikacji – te dotyczące aktualizacji, wykonania kopii (domyślnie) czy ma wysyłać jedynie wybrane przez Ciebie powiadomienia:

Opcje te są dostępne w sekcji „Przegląd”. Wystarczy jedynie uzupełnić pola nowymi danymi:


Uwaga! Pamiętaj, aby zapisać ewentualne zmiany na dole ekranu przyciskiem „Zapisz wszystkie”

IV – Wybór lokalizacji przechowywania kopii zapasowych aplikacji

Kopie zapasowe Installatrona domyślnie przechowywane są na hostingu, w katalogu application_backups w katalogu użytkownika (/home/user/).

Dostęp do tych kopii jest również przez Installatron w sekcji „Moje kopie zapasowe”, gdzie możesz łatwo nimi zarządzać:


Możesz również zmienić domyślną lokalizację przechowywania kopii zapasowych w sekcji „Przegląd” danej aplikacji:

Uwaga! Pamiętaj, aby ewentualne zapisać zmiany na dole ekranu przyciskiem „Zapisz wszystkie”

V – Wykonywanie automatycznych kopii zapasowych wg harmonogramu

Installatron umożliwia również automatyzację wykonywania kopii zapasowych aplikacji, wg ustalonego harmonogramu w poniższej sekcji:

Uwaga! Pamiętaj, aby ewentualne zapisać zmiany na dole ekranu przyciskiem „Zapisz wszystkie”

zarzadzanie-aplikacja-w-installatronie
>
Magdalena Pietraszek