Rodzaje kampanii Google Ads

Google Ads służy do tworzenia płatnych reklam w sieci Google. Jest to wyjątkowe narzędzie, ponieważ płacisz jedynie za kliknięcie w reklamę, a nie wyświetlenie. Od rodzaju kampanii zależy gdzie dane reklamy będą się wyświetlały. Możesz także ustawić dzienny limit, dzięki czemu masz kontrolę nad budżetem. W Google Ads wyróżnia się reklamy tekstowe, graficzne oraz reklamy wideo. Zapoznaj się z poszczególnymi typami reklam, aby dopasować kampanię do swoich potrzeb.

Kampania w sieci wyszukiwania

Reklamy wyświetlają się nad lub pod wynikami wyszukiwania organicznego. Reklamy wyświetlają się, gdy użytkownicy wpiszą słowo kluczowe związane z Twoją reklamą. Poza wynikami organicznymi, reklamy mogą wyświetlać się także w Zakupach Google, Mapach Google, Google Play oraz Grafice Google. Istnieje także możliwość wyświetlania reklam na stronach partnerów Google, czyli witryn, które współpracują z Google.

Kampania w sieci reklamowej

Sieć reklamowa Google obejmuje ponad 2 mln witryn, w których mogą się wyświetlać reklamy Google Ads. Dzięki atrakcyjnym formatom reklam można docierać nawet do potencjalnych klientów, którzy już weszli w interakcję z naszą reklamą.
Najczęściej występującymi rodzajami reklam są:

  • Elastyczne reklamy displayowe – reklama składa się z tekstu, obrazów i logo. Najczęściej ten format reklamy wykorzystywany jest do remarketingu,
  • Reklamy graficzne – dzięki tej opcji możesz sam tworzyć i przesyłać reklamy graficzne w różnych rozmiarach lub w formacie HTML5
  • Reklamy w Gmailu – reklamy pojawiają się w skrzynce odbiorczej użytkowników na samej górze.

Kampania produktowa

Jeśli posiadasz sklep internetowy to właśnie kampania produktowa będzie odpowiednim typem kampanii dla Twojego sklepu. Tylko sklepy internetowe mogą korzystać z tej formy reklamy. Reklama wyświetla się nad lub obok wyników wyszukiwania, ale może też się pojawiać w karcie Zakupy w wyszukiwarce, w sieci reklamowej Google ( w tym Youtube oraz Gmail i Google Discover), a także w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania Google. Reklama produktowa składa się z obrazu produktu, nazwy, ceny i adresu sklepu internetowego. Może się też pojawić informacja na temat promocji, darmowego zwrotu lub wysyłki.

Aby stworzyć kampanią produktową należy zacząć od utworzenia konta w Google Merchant Center. Jest to narzędzie dla sprzedawców chcących reklamować swoje produkty w sieci Google. Dodajemy tam tzw. plik produktowy xml, zawierający wszystkie produkty naszego sklepy online, jego charakterystykę, kategorię i inne potrzebne specyfikacje. Następnie łączymy konto Merchant Center z naszym kontem Google Ads i tworzymy kampanię produktową. Nie musimy tworzyć reklam tekstowych i opisów, ponieważ wszystkie informacje brane są z pliku produktowego.
Kampania produktowa to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych, ponieważ sprzedawcy mogą zaprezentować swój produkt i trafić do zdecydowanych klientów, którzy przeglądają już konkretne produkty.

Kampania wideo

Kampania wideo to świetny pomysł na zaprezentowanie swojej firmy dla osób, które znajdują się na samym początku lejka sprzedażowego i chcemy przedstawić im się lub zaprezentować nowy produkt.
Istnieje kilka formatów reklam, z którymi warto się zapoznać:

  • Reklamy In-Stream – możliwe do pominięcia, które można promować przed, w trakcie lub po filmach w Youtube. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30sek filmu,
  • Reklamy wideo Discovery – reklamy te wyświetlają się obok filmów w Youtube i wyświetlają się w zależności od miejsca wyświetlenia,
  • Bumpery reklamowe – trwają maksymalnie 6 sekund i ich celem jest zapadnięcie w pamięć użytkownika. Wyświetlają się tak jak reklamy In-Stream, ale nie można ich pominąć,
  • Reklamy Out-Stream – włączają się bez dźwięku, ale użytkownicy mogą samodzielnie włączyć dźwięk. W przeciwieństwie do reszty formatów reklam nie występują w sieci Youtube, tylko w witrynach i aplikacjach sieci Google.

Dzięki reklamom wideo możesz budować świadomość swojej marki i dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Koszt takiej reklamy zazwyczaj wynosi kilkanaście groszy za obejrzenie. To znacznie mniej niż za reklamę w telewizji, a jak wiadomo większość internautów korzysta z sieci Youtube.

Kampania promująca aplikację

A co z aplikacjami? Dla nich też jest rozwiązanie! I nie trzeba wcale spędzać dużo czasu nad kreacją reklam. Wystarczy, że dodasz tekst i zasoby. Polecane też jest przesłanie co najmniej jednego filmu, obrazów a w razie potrzeby zasobów HTML5. Reklamy promujące aplikację wyświetlają się w sieci wyszukiwania Google, sieci reklamowej, Youtube, AdMob, Google Play i na kartach Discover.
Zaletą takiej kampanii jest to, że reklamodawca może sam określić cel, jak np. instalacja aplikacji, konkretne działania w aplikacji lub wartość działania. System dzięki przesłanym zasobom sam dostosowuje wygląd reklam do miejsc, w których będzie wyświetlana reklama. Kolejną zaletą z kolei są właśnie miejsca docelowe. System także kieruje reklamy tam, gdzie widzi największą szansę na zrealizowanie konwersji.
Dzięki kampanii promującej aplikację reklamodawcy mogą zwiększać liczbę instalacji, zachęcać do wypróbowania nowych funkcji lub pokazywać nowe możliwości aplikacji w dalszej części kampanii.

rodzaje-kampanii-google-ads
>
SylwiaByczkowska