Na większości serwerów, konfigurację poczty w Google Suite można wykonać automatycznie.
W opcji 'Rekordy MX’ w panelu administratora, możemy sprawdzić, czy usługa jest dostępna na naszym koncie:
Automatyczny konfigurator dostępny jest na samym dole:
Wystarczy wybrać 'Google Suite MX’ i kliknąć 'Zapisz’.
Aby skonfigurować dla danej domeny obsługę poczty poprzez Google Suite ręcznie:
- Zaloguj się do panelu administratora
- Wybierz domenę, dla której chcesz włączyć obsługę poczty w Google Suite
- Kliknij „Edycja strefy DNS” w dziale 'Serwer WWW i domeny’
- Usuń rekord mail, mx, autoconfig oraz rekord TXT z wpisem spf
- Dodaj poniższe rekordy ( pamiętaj o kropkach na końcach adresów! )
ASPMX.L.GOOGLE.COM. MX 0 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. MX 10 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. MX 10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM. MX 20 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM. MX 20 mail CNAME ghs.google.com. twojadomena.pl. TXT "v=spf1 include:_spf.google.com ~all"
- Wróć na stronę domeny w panelu administratora i wybierz „Rekordy MX” w dziale „Poczta e-mail”
- Sprawdź czy rekordy MX są prawidłowe
- Odznacz opcję „Użyj tego serwera do obsługiwania mojej poczty e-mail.” i kliknij „Zapisz”
- Gotowe!
Zmiany będą widoczne do 4 godzin ze względu na propagację DNS