Błąd 403 może oznaczać kilka rzeczy:
a) błędne uprawnienia do pliku/katalogu lub brak pliku index
W większości przypadków informacje o przyczynach błędu uzyskamy w naszym panelu DirectAdmin w zakładce „Bezpieczeństwo”, a następnie „Logi” -> „Logi błędów”.
Znajdą się tam informacje jaki plik powoduje taki błąd.
W przypadku uprawnień, dla plików powinny być one ustawione na wartość 644, zaś dla katalogów 755. Zmiany można dokonać na swoim komputerze lub bezpośrednio w DirectAdmin w zakładce „Menadżer plików” zaznaczając pliki/katalogi i nadając im inne uprawnienia. Upewnij się, że zmieniasz uprawnienia dla plików/katalogów witryny, dla której występuje problem!
Gdy w katalogu public_html nie znajduje się plik index, strona również może zwrócić błąd 403. Wówczas należy wgrać plik index i odświeżyć stronę.
b) infekcje na koncie, przez które pliki zostały oznaczone jako *.VIRUS
W przypadku infekcji warto wejść również w zakładkę „Menadżer plików” i odnaleźć docelową ścieżkę w celu weryfikacji, czy nie ma tam infekcji (np. pliki z dopiskiem .VIRUS)
c) blokadę domeny przez nas (zawsze wysyłamy powiadomienie w przypadku blokady na adres e-mail przypisany do konta)
Jeżeli domena została zablokowana przez nas i nie możecie odnaleźć informacji o przyczynie to zapraszamy do kontaktu przez nasz formularz kontaktowy: https://cyberfolks.pl/kontakt/
d) zablokowanie zdarzenia przez funkcję mod_security
Rozwiązanie problemu z blokowaniem zdarzeń przez mod_security opisaliśmy w osobnej instrukcji: https://cyberfolks.pl/pomoc/blokowanie-zdarzen-przez-mod_security/
e) przekierowanie domeny na katalog private_html
W panelu administracyjnym hostingu w dziale „Serwer www i domeny” -> „Ustawienia domen” po wybraniu domeny zweryfikuj, czy jako ustawienie katalogu domowego HTTPS wybrane jest: