Ładnie. to marka, która powstała z zamiłowania do zapachów, które dają chwilę wytchnienia oraz minimalizmu, który pomaga w osiąganiu spokoju. Jej właścicielka, Milena Getek, otworzyła i z pasją prowadzi sklep internetowy Ladnie.store. W rozmowie opowiada o początkach marki, sprzedaży przez internet oraz budowania sklepu na platformie _Stores. Zapraszam do rozmowy!


Skąd wzięła się inspiracja do założenia Ładnie.store i jak wyglądała Twoja początkowa wizja?

Cała zajawka ze świecami rozpoczęła się kilka lat temu od kursu tworzenia świec sojowych, który dostałam w prezencie od przyjaciółki. Lubię kreatywne aktywności i pamiętam, że bardzo spodobało mi się to eksperymentowanie z tworzeniem własnych zapachów, szukanie ciekawych połączeń i przede wszystkich możliwość stworzenia czegoś unikalnego. Chwilę później zaczęłam własne próby. I tak naprawdę od kursu i własnych eksperymentów dość szybko przeszłam do realizacji pomysłu o stworzeniu własnej marki i przekazywaniu innym tego, co sama czuję najbardziej. Chciałam, żeby było prosto, pięknie i minimalistycznie, ale z delikatnym twistem.

Opowiedz trochę o swoich marzeniach związanych z posiadaniem własnego sklepu i drodze do ich realizacji.

Na początku był sam InstagramInstagram to platforma społecznościowa umożliwiająca dzielenie się zdjęciami, filmami oraz treściami wizualnymi, stworzona w 2010 roku i należąca obecnie do Meta (dawniej Facebook). Instagram szybko zyskał popularność dzięki intuicyjnemu interfejsowi i różnorodnym funkcjom, takim jak filtry do zdjęć, relacje (Insta story) oraz materiały wideo w formie reels. Jest jedną z najważniejszych platform dla marek, sklepów internetowych oraz influencerów, którzy wykorzystują Instagram do promowania produktów, komunikacji z klientami oraz budowania społeczności...Czym jest Instagram?, gdzie pokazywałam swoje świece. Tam też sprzedawałam je przez platformę, która umożliwiała mi dodanie wirtualnego koszyka i była alternatywą dla sklepu internetowego. Ale zawsze wiedziałam, że strona i własny sklep będzie naturalnym procesem rozwoju i do tego dążyłam.

ladnie profil na instagramie
www.instagram.com/ladnie.candle

Jakie największe wyzwania napotkałaś podczas prowadzenia sprzedaży przez internet i jak sobie z nimi poradziłaś?
Chyba największym wyzwaniem do tej pory są algorytmy mediów społecznościowych, szczególnie dla osób prowadzących małą markę. Zasięgi są coraz skromniejsze, a działalność na Instagramie różni się zdecydowanie od tej kilka lat temu. Żeby zyskać uwagę użytkownika obecnie trzeba mocno się nakombinować 🙂

Jakie wyglądały Twoje pierwsze kroki w procesie zakładania sklepu internetowego i z czym musiałaś się zmierzyć. Jak zespół cyber_Folks i produkt _Stores pomógł w realizacji tego celu?

Początki, jak to zwykle bywa, nie były usłane różami. Mimo, że w przeszłości zdarzyło mi się stworzyć kilka prostych stron internetowych, to w tym przypadku – sklep okazał się małym wyzwaniem 🙂 Jak chyba większość przedsiębiorców na początku swojej drogi ja również stwierdziłam, że koniecznie chcę zrobić go sama, dlatego ze startem strony chwilę mi zeszło.

Strona główna sklepu Ladnie.store

Po drodze testowałam kilka popularnych platform, polskich i zagranicznych, ale żadna z nich, w przypadku funkcjonalności e-commerce, nie do końca spełniała moje oczekiwania. Problematyczne okazywały się kwestie płatności, mało intuicyjne i nienowoczesne szablony czy też samo korzystanie z narzędzia jako użytkownik. W końcu, właściwie przez przypadek trafiłam na cyberfolks.pl i to okazało się ciekawym rozwiązaniem. Zespół _Stores był wsparciem na każdym etapie tworzenia sklepu, choć muszę przyznać, że nie potrzebowałam go aż tak dużo, jak przypuszczam, byłoby to przy innych serwisach. Stworzenie sklepu było intuicyjne, a prosty onboarding przeprowadzał po koniecznych do wykonania krokach.

_Stores to platforma, na której szybko i łatwo postawisz własny sklep internetowy. Poznaj naszą platformę sklepu internetowego i przekonaj się, jakie to proste!

Jakimi wartościami i misją kierujesz się w prowadzeniu Twojego sklepu?

Myślę, że każdy z nas zasługuje na chwilę dla siebie, odrobinę relaksu, zatrzymania się w pędzie niekończącej się dziś pracy, wyzwań. Przydatne w tym mogą być proste, powtarzalne rytuały, które wprowadzimy do naszej codzienności. Dla mnie ulubionym zwieńczeniem ciężkiego dnia jest właśnie taki spokojny wieczór z książką, filmem, w tle z ulubioną świeczką. Ładnie. tworzę właśnie z myślą o tej codziennej, małej chwili dla siebie.

W jaki sposób ekologiczne podejście wpływa na proces produkcji świec i działalność sklepu?

Od początku starałam się, aby to co daję innym było naturalne i ekologiczne. Do produkcji świec używam tylko wosku sojowego. Jeśli chodzi o opakowania, korzystam z papierowych kartoników, a do środka wrzucam całkowicie rozpuszczalne w wodzie i neutralne dla środowiska wypełnienie.

Co stało za wyborem do produkcji świec 100-procentowego, naturalnego wosku sojowego i jakie są jego zalety?

Wosk sojowy to obecnie jedna z lepszych alternatyw dla parafinowych świec. Tak naprawdę już dziś, z tym co wiemy, nie powinniśmy w ogóle używać parafiny, bo jest toksyczna dla środowiska i niebezpieczna dla naszego zdrowia. Niestety jeszcze wiele dużych firm używa jej w swojej produkcji. Będąc młodą marką stawiam tylko na naturalne składniki. Wosk sojowy jest w pełni biodegradowalny i przyjazny dla środowiska. Dodatkowo, pali się wolniej i równomierniej niż parafina, co jest dodatkowym plusem, bo możemy cieszyć się dłużej ulubionym zapachem.

W jaki sposób zapewniasz jakość i naturalność oferowanych świec i co wyróżnia Twoje produkty na rynku?

W ofercie mam tylko i wyłącznie naturalne świece tworzone z wosku sojowego, który jest bezpieczny dla naszego zdrowia. Świece sojowe stały się popularne głównie z tego właśnie powodu. Myślę, że jesteśmy już bardzo świadomi jako konsumenci i zwracamy uwagę na jakość, ekologiczne podejście i przede wszystkim bezpieczeństwo produktów. Wielu z nas docenia też fakt, że niektóre produkty nie są wykonywane na szeroką skalę, a jest to praca typowo ręczna. W Ładnie. współpracuję ze sprawdzonym dostawcą, który dba o naturalność materiałów oraz o to, żeby gotowe świece były jak najwyższej jakości.

Poza ekologią w swojej działalności podkreślasz również zamiłowanie do designu i minimalizmu. Jak te aspekty przekładają się na kreowanie Twoich produktów?

Oprócz ważnych zapachowych aspektów, kwestie wizualne mają dla mnie ogromne znaczenie. Kocham minimalizm, ale też piękny, polski design jak prace Malwiny Konopackiej, Muas, Auura Incense czy Nu Candles i to chciałabym kiedyś jeszcze mocniej pokazać w moich produktach. Chcę, aby nie tylko wprowadzały unikalną atmosferę poprzez zapachy, ale też cieszyły oko.

Na pewno masz kilka ulubionych zapachów z oferty Ładnie.store. Zdradź nam, które i  dlaczego akurat te są Twoimi faworytami?

Moimi faworytami cały czas pozostają cięższe, zdecydowane zapachy takie jak Palo santo, Kadzidło czy Kubańskie cygaro. Uwielbiam paczulę, kadzidła i dymne zapachy w świecach i dyfuzorach, które nadają charakteru wnętrzu. W okresie świątecznym jednak nie mogę się oprzeć aromatowi pomarańczy i pieczonego ciasta, czyli mojego ulubionego zapachu Brownie. To aromat, który kojarzy się chyba każdemu z domem na święta. Jest też jeden kobiecy, delikatny zapach, który w tej kolekcji przykuł nie tylko moją uwagę, ale też wielu klientów – jest to Zmysłowość. Nuty bazowe z paczuli, tonki i wanilii pozostawiają w powietrzu tajemniczy i uwodzicielski aromat. To zdecydowanie moi faworyci.

Sklep Ladnie.store

Czy myślisz już o wprowadzeniu do oferty nowych produktów lub usług?

Chciałabym rozbudować ofertę o nowe produkty, które wpisują się w wartości marki, a moim marzeniem jest kolaboracja z ceramiką i tworzenie pięknych, indywidualnych wzorów. Osobiście uwielbiam ceramikę, jestem wielką fanką wielu polskich twórców i myślę, że to może być ciekawy kierunek.

Jak klienci przyjmują Twoje produkty? Jakie są ich najczęstsze opinie i reakcje?

Mam tu wiernych fanów cięższych zapachów Palo santo czy Kadzidła i dostaję dużo pozytywnego feedbacku. Opinią, którą jakiś czas temu usłyszałam i zdecydowanie mnie rozbawiła, jest ta od klientki, której partner wychodząc z domu za każdym razem gasił jej świeczkę i nie pozwalał odpalać dopóki nie wróci, bo za bardzo mu się podobała. To dla mnie najlepsza rekomendacja 🙂 Często słyszę też miłe opinie o słodkich zapachach typu Biała czekolada (w poprzedniej kolekcji) czy obecnie Brownie, że to niesamowite, w jaki sposób można wiernie odzwierciedlić zapach… i niestety, ale wtedy trzeba zjeść ciastko 🙂

Jakie znaczenie ma dla Ciebie internet jako źródło inspiracji i promocji sklepu?

Oczywiście, ogromną rolę odgrywa internet, portale typu Pinterest czy też to, co po prostu tworzą artyści czy pojedynczy twórcy w sieci. Internet jest niewyczerpaną studnią inspiracji, w której też można się zatracić. Z ogromu pięknych rzeczy i inspiracji, trzeba finalnie zdecydować kim jest Twoja marka i w którą stronę chce podążać. To czasem bardzo trudne.

Sklep Ladnie.store

Opowiedz, jak udaje Ci się utrzymać równowagę między prowadzeniem sklepu a życiem prywatnym?

Na co dzień pracuję w digital marketingu w jednym z największych e-commerców w Polsce, a świece to jak na razie mój poboczny projekt. Przyznam, że czasem ciężko połączyć te dwie rzeczy, szczególnie w bardziej gorących okresach, jak np. święta, ale staram się rozwijać Ładnie., które zawsze gdzieś było moim małym marzeniem. Chciałabym wprowadzić nowe produkty, ale też pozyskiwać nowe miejsca stacjonarne, gdzie klienci będą mogli przyjść i sami powąchać zapachy. To bardzo ważne w przypadku tego typu produktów. Na razie można nas znaleźć stacjonarnie w Warszawie i Poznaniu.

Na koniec podziel się proszę Twoją radą dla innych przedsiębiorców myślących o założeniu własnego sklepu.

Myślę, że sklep daje dużo większe możliwości niż sprzedaż poprzez social media – chociaż są one nieodłączne. Jest to kolejny, nasz własny kanał komunikacji, niezależny od algorytmów Meta. To, co zbudujemy, zostaje z nami. I myślę, że warto w to zainwestować nasz czas i energię, szczególnie jeśli powstają takie produkty jak _Stores, z którymi stworzenie sklepu jest naprawdę proste.

Dzięki za rozmowę i powodzenia w biznesie!

Dziękuję!

>
Kacper Skoczylas
Pasjonat marketingu, e-commerce oraz aktywnego trybu życia, obecnie przygotowuje się do pełnego IRONMANA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014

Chat online

Cześć!

Zapraszamy do rozmowy, chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Jeśli dotyczą one bezpośrednio posiadanych przez Ciebie usług, zalecamy wcześniejsze zalogowanie się do swojego panelu klienta. Dzięki autoryzacji będziemy mogli zaoferować pomoc w szerszym zakresie.

Zachęcamy też do sprawdzenia naszej sekcji wsparcia na https://cyberfolks.pl/pomoc.

Aktualny stan pracy serwerów:

Autoryzacja: nieautoryzowany - Zaloguj się

W związku z przepisami o ochronie danych osobowych informujemy, kto i na jakich zasadach będzie administrować Twoimi danymi: Polityka prywatności cyber_Folks S.A.