#cyberHeroes
To cykl, w którym ludzie, którzy osiągnęli sukces w internecie, dzielą się z Tobą inspiracjami! Już teraz skorzystaj z wiedzy Bohaterów i rozwijaj przygodę w sieci!


Krzysztof Marzec - właściciel agencji SEO/SEMSEM (Search Engine Marketing) to strategia marketingowa, która obejmuje płatne działania mające na celu promowanie strony internetowej poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania lub na innych platformach reklamowych. Głównym celem SEM jest zwiększenie widoczności i ruchu na stronie poprzez reklamę w wyszukiwarkach internetowych. SEM składa się głównie z płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach, które pozwalają na dotarcie do użytkowników w momencie, gdy szukają oni konkretnych produktów lub usług. W przeciwieństwie...Czym jest SEM? DevaGroup oraz twórca spotkań semKRK. Często mówi, że jego praca polega na odpisywaniu na maile. Czy to prawda? Jak Krzysztof pochodzi do biznesu SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? i jak może Cię zainspirować w tematach SEO i SEM?

Zdaje się, że bardzo często mówisz, że Twoja praca polega na odpisywaniu na maile. Jak dużo czasu nad nimi spędzasz, a co stanowi pozostałą część Twojej pracy?

Krzysztof Marzec: Tak, zdecydowanie robię to za często. Więc może przewrotnie skupię się na tym, że większość mojej pracy to po prostu patrzenie z perspektywy obserwatora i odkrywanie tego, czego nie widzą zaangażowani w dany proces. Jest tego masa – od sposobu, w jaki firma wydaje pieniądze, po proste metody na lepszą interakcję z klientami. Mamy otwartych kilkanaście projektów, gdzie każdy krok to kolejne ulepszenie, na przykład nasz proces zbierania opinii rósł od prostych pytań, przez zautomatyzowane ankiety wspierane indywidualną komunikacją (oczywiście pogania nas automat), aż doszły do tego efekty – czyli zdobywanie referencji czy budowanie case studies. Znaczna większość z tych procesów dotyczy naszych produktów – od raportowania po ulepszenia.

Strona Deva Group

Baza wiedzy od Krzysztofa
Źródła inspiracji SEO/SEM? Przeważająca część to te... anglojęzyczne. Jeśli kręci cię Ads, to koniecznie zasubskrybuj blog Wordstream, analityka – Avinash Kaushik na start, a jeśli SEO, to cóż – odpal stronę najlepszych konferencji, typu Brighton SEO, i sprawdź, gdzie publikują ich prelegenci. Czasem blog ma 2–3 wpisy rocznie, ale są to piękne perełki.

Webinar z Krzysztofem na temat content marketingu

Opinie w Google wg Krzysztofa
Warto je pozyskiwać w sposób aktywny. Niedawno czytałem, że większość amerykańskich konsumentów musi być aktywnie pytana, żeby wystawić opinię. Dodajmy do tego naszą narodową cechę – narzekanie – i mamy jasność – masz zadowolonego klienta, proś go o opinię, serio! A jeśli zatrudniasz więcej osób, to je również o to poproś, bo często nowe osoby, czytając szczerą opinię o tym, jak się pracuje w danym miejscu, chętniej wyślą CV. Oczywiście chodzi mi tu o opinię jasno opisaną, że wystawił ją pracownik.

semKRK - spotkania na szczycie czy wyjście na piwo?

Jak wspomina sam Krzysztof, właśnie od chęci spotkania na piwie się zaczęło. SemKRK urosło do rozmiarów poważnej konferencji branżowej, a jej sukces swobodnie można przypisać Krzyśkowi i ekipie DevaGroup. semKRK to barcamp, konferencja w luźnym stylu, z dostępnym barem, strefą swobodnych rozmów, stoiskami partnerów.

semKRK 2020, źródło: https://www.facebook.com/spotkaniasemkrk

Krzysztof: Kluczem do sukcesu takich przedsięwzięć jest balans w słuchaniu odpowiednich osób i rad. Gdy słyszę, że jesteśmy dziwni, bo zapraszamy do występowania konkurencję, to taka opinia nie jest dla mnie konstruktywna, a jeśli ktoś mi mówi, że warto dodać więcej analityki, to ulepszam agendę.

Na semKRK wystąpiło mnóstwo szanowanych, popularnych, a przede wszystkim pełnych wiedzy i doświadczenia prelegentów. Jednak w semKRK kluczem doboru okazuje się zaufanie osobom, które nigdy nie występowały na scenie i wymieszanie ich z weteranami rozpoznawalnymi w środowisku.

Baza wiedzy od Krzysztofa
Pisanie treści: pod boty czy pod użytkowników? Trzeba znaleźć... złoty środek :). Czynniki behawioralne sprawią, że jeśli na stronie pojawi się realny ruch, a będzie tam wyłącznie papka pod boty, to strona spadnie. Oczywiście jest sporo sposobów, aby taką papkę tak wymieszać z treścią, żeby i użytkownik był zadowolony i bot zachwycony. Daleko nie trzeba szukać, bo tak wyglądają opisy niektórych kategorii na przykład na Zalando – poezja dookoła produktów i strona wypada całkiem nieźle. Choć jestem zwolennikiem pisania z sensem, to wiem, że to droższe i mniej popularne rozwiązanie.

Czy można samemu zadbać o SEO w swoim sklepie internetowym?

Krzysztof Marzec: Przede wszystkim jesteś skazana na dwie ścieżki – albo masz mały budżet i idziesz w SaaS, albo spory i wybierasz coś dedykowanego. W pierwszej ścieżce poradzisz sobie sama, musisz tworzyć content i budować linki – równolegle. Problem w tym, że te działania bez know-how są drogie, ale znów – ta wiedza jest zarówno na szkoleniach, jak i kursach online i w poradnikach. Wiele osób zleca również konsultacje agencjom czy freelancerom – to szybka droga do omijania typowych pułapek stałej współpracy z niesprawdzonym partnerem. Jeśli zamawiasz 3 godziny konsultacji i traktują cię dobrze, to pewnie jeśli zostawisz tam parę tysięcy na linki, to potraktują cię jeszcze lepiej. Jeśli dysponujesz dużym budżetem i masz sklep specjalistyczny, zatrudnij kogoś do in-house i niech ta osoba ma budżet i koordynuje działania innych albo nawet agencji.

Ważna porada
Dobieranie słów kluczowych pod SEO w ciemno nie ma większego sensu w sklepie internetowym, dlatego dobrze prowadzić naraz działania w Google Ads i SEO, a następnie wyciągać wzajemnie wnioski z wyników tych kampanii.

>
Adrianna Szałańska
Budowanie dobrych relacji to jej codzienność. Od 8 lat zajmuje się e-marketingiem, szczególnie w obszarze mediów społecznościowych, komunikacji oraz contentu. Graficzka z pasji oraz wielbicielka dobrze zaprojektowanych usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014