Własna domena internetowa może być wartościowa dla przedsiębiorcy czy osoby prywatnej, bowiem można budować na niej własny serwis internetowy. Może być też sposobem na zarobek, bowiem inne podmioty są w stanie zaoferować wiele za pożądaną domenę. Przede wszystkim jednak, w odniesieniu do przedsiębiorców wybierających domenę, są one istotnym składnikiem tożsamości firmy, podobnie jak jej nazwa, logo, kolorystyka firmowa czy kultura organizacyjna. Domena z czasem staje się integralnym składnikiem tożsamości firmy i jest traktowana na równi z unikalną nazwą, często chronioną patentem.

Własna domena internetowa

Własna domena internetowa to DNA Twojej marki w świecie on-line. Przypomina trochę imię i nazwisko dla Twojego biznesu, dzięki którym jesteś rozpoznawalny w tłumie konkurencji. Domena staje się częścią Twojej tożsamości w sieci, budując zaufanie klientów i ułatwiając im nawigację w wirtualnym świecie produktów i usług.

Mówiąc o domenie internetowej, mówimy o adresie pod jakim dostepna jest Twoja strona internetowa. Na adres strony www składa się protokół komunikacji klienta z serwerem, World Wide Web (www), nazywana potocznie subdomeną, nazwa oraz rozszerzenie. Całość tworzy adres, który jest unikalny w skali globalnej, umożliwiając identyfikację i dostęp do konkretnego zasobu lub usługi w sieci.

Ile jest warta domena internetowa?

Istnieją osoby lub firmy, które specjalizują się w kupowaniu, rezerwowaniu i odsprzedaży domen internetowych. Zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju, taki handel trwa w sposób nieprzerwany. Zgodnie z zasadą, że domena będzie warta tyle, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić, nigdy tak naprawdę sprzedający nie wie, jak cenną domenę rejestruje, często wydając na ten cel symboliczną złotówkę, jak ma to miejsce w serwisie providera domen i serwerów internetowych Cyberfolks.pl. Okazuje się jednak wkrótce, że np. zagraniczna firma, czy instytucja powstająca w Polsce, jest w stanie zapłacić za domenę internetową wygórowaną cenę ustaloną przez sprzedającego. Wówczas śmiało można powiedzieć, że z ekonomicznego punktu widzenia warto mieć domenę.

Dlaczego rejestrujemy domenę?

Posiadanie własnej domeny sprawia, że marka, firma czy projekt stają się bardziej rozpoznawalne.
Decydując się na własną domenę, zależy nam na jej profesjonalnym budowaniu obecności w sieci.
Z drugiej strony, niektórzy ludzie decydują się na zakup domeny internetowej z myślą długoterminowego zysku. Inwestowanie w domeny jako formę handlu stało się znane jako Domain flipping.

Domain flipping – to sytuacja, w jakiej nabywamy domenę dla zysku. Jest praktyką kupowania domen internetowych z zamiarem późniejszej odsprzedaży. Przedsiębiorcy (zwani domainerami) nabywają domeny internetowe, licząc na to, że z czasem ich wartość wzrośnie, umożliwiając zyskowną odsprzedaż.

Główne cele posiadania domeny

Najczęściej jednak domenę kupuje się w celu stworzenia adresu strony www i skonfigurowania w tej domenie poczty elektronicznej. Każda firma funkcjonująca w Internecie powinna mieć własną domenę, której nazwa musi być spójna z nazwą działalności gospodarczej. Dodatkowo, powinna być łatwa do zapamiętania i zapisania przez potencjalnych i docelowych użytkowników. Po zarejestrowaniu domeny internetowej dla swojej firmy, przedsiębiorca może włączyć jej nazwę do materiałów wizualnych i promocyjnych. Wyeksponowanie w tego rodzaju materiałach adresu internetowego jest pożądane i niezbędne w realizacji strategii reklamy internetowej. Mając własną domenę internetową:

  • budujesz rozpoznawalność marki w środowisku online;
  • budujesz profesjonalną obecność marki – firmy, które posiadają własne domeny, często są postrzegane jako bardziej wiarygodne;
  • prowadzisz skuteczną komunikację online, umożliwiając użytkownikom szybki dostęp do informacji, produktów czy usług.

Jak wybrać domenę

Własna, ciekawa domena jest jednym z kanałów dotarcia ze swoją ofertą produktów i usług do klientów. Jeśli dopiero jesteś na etapie rozważania rejestracji domeny, sprawdź nasz wpis, który wyjaśni Ci krok po kroku, jak tworzyć interesujące i dobre nazwy domen.

Jeśli szukasz inspiracji dla własnej nazwy, odkryj nasz kreator domen, który w zaledwie kilka sekund dostarczy Ci ciekawych propozycji związanych z marką.

Własna domena internetowa stanowi nie tylko adres wirtualnej przestrzeni, ale wręcz DNA marki w świecie online. Jest ona nieodzownym elementem budowania tożsamości, wyróżniającym daną markę czy projekt na tle konkurencji. Dzięki własnej domenie stworzysz własną pocztę e-mail, zbudujesz strategię komunikacji i zdobędziesz globalny zasięg dla swojego biznesu.

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

Jedna odpowiedź do "Dlaczego warto mieć własną domenę?"

  1. Warto dodać, że domena im starsza tym lepsza. Im szybciej sobie kupimy domenę i zrobimy na niej jakąś stronkę tym lepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?