Zakupy w sieci to nasza codzienność. Czytamy, że już 8 na 10 internautów kupuje on-line, a prognozowana wartość polskiego rynku e-commerce na 2027 rok osiągnie 187 mld zł. To jasny sygnał dla przedsiębiorców, że własny sklep internetowy to świetny kierunek. Jednak zanim zaczniesz musisz wiedzieć co się sprawdzi. Przyjrzyjmy się jak obecnie wygląda mapa e-commerce. Co sprzedawać w internecie w 2023 roku? W co inwestować? Jakie widzimy trendy? Sprawdzamy.
Ten artykuł powstał z myślą o:
- osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce,
- osobach, które chcą poszerzyć bądź całkowicie przenieść swój sklep do sieci,
- wszystkich tych, którzy szukają inspiracji dla swojej działalności on-line.
Jeśli chcesz poznać konkretne pomysły na produkty do sklepu internetowego, pobierz bezpłatnie e-book „100+ nieoczywistych pomysłów na e-sklep” , który może być doskonała inspiracją dla Ciebie.
Zalety sprzedawania w sieci
Dynamiczny rozwój rynku e-commerce sprawia, że coraz więcej firm i osób decyduje się założyć sklep internetowy bądź poszerzyć sprzedaż detaliczną o kanał sprzedaży internetowej.
Perspektywa bycia on-line staje się kusząca, zwłaszcza teraz w dobie dynamicznie rozwijającej się technologii. Niskie bariery wejścia, niskie koszty uruchomienia i utrzymania, a także możliwość założenia sklepu internetowego bez umiejętności technicznych i graficznych staje się sposobem na dochodowy biznes.
Dlaczego warto sprzedawać w sieci? Sprawdźmy korzyści.
Dynamiczny rozwój e-commerce
Według naszych cyklicznych badań, w Polsce istnieje blisko 120 tysięcy sklepów internetowych, a co więcej polski rynek e-commerce jest jednym z tych najszybciej rozwijających się.[1]
Patrząc globalnie, ubiegły rok zakończył się wartością sprzedaży e-commerce osiągającą 5,7 bln dolarów. Dla Polski wartość ta wyniosła ponad 100 mln złotych. [2]
Jak to wygląda w praktyce? Tylko w Polsce, ponad 23 milionów użytkowników deklaruje, że przynajmniej raz kupiło coś przez internet.[3]
Niskie koszty wejścia i prowadzenia biznesu on-line
Prowadzenie własnego sklepu internetowego wcale nie musi oznaczać posiadania pokaźnego budżetu na start. W przeciwieństwie do działalności stacjonarnej, gdzie ponosisz koszty związane z wynajmem lokalu, wyposażeniem, ochroną itp. To, czego potrzebujesz do rozpoczęcia działalności on-line to własna domena, hosting i platforma do prowadzenia sklepu.
Decydując się na rozwiązanie typu SaaS, jakim jest platforma sklepu internetowego _Stores otrzymujesz wszystko, co potrzebujesz w pakiecie, a koszt rozwiązania zaczyna się od 19 zł netto miesięcznie. Istnieją również inne możliwości na założenie sklepu, ale to jest najszybsze i nie wymaga inwestowania sporych środków na start.
Zastanawiasz się, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego biznesu? Zobacz nasze porównanie:
Dalej już tylko musisz odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytanie co sprzedawać w internecie i wybrać produkty lub usługi, które będziesz oferować swoim klientom.
Dostępność oferty 24h
W Raporcie GEMIUS „E-commerce w Polsce 2022″, czytamy, że najważniejszym czynnikiem, dla jakiego tak chętnie kupujemy w sieci to dostępność oferty przez całą dobę (77%). Kolejnym bodźcem motywującym jest brak konieczności wychodzenia z domu (74%).[4]
Niezaprzeczalną zaletą sprzedawania w sieci jest fakt, że sklep internetowy jest dostępny dla klientów przez całą dobę, co umożliwia zakupy w dogodnym dla klientów czasie i zwiększa szanse na dokonanie transakcji.
Nieograniczone możliwości dotarcia
Internet umożliwia przedsiębiorcom dostęp do globalnego rynku, co zwiększa szansę na dotarcie do szerszej i rozproszonej grupy docelowej, prowadząc bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży. To z kolei, w dalszej perspektywie, pozwala na osiągnięcie większych zysków i rozwój biznesu.
Prowadząc sklep on-line, nie ograniczamy się tak, jak w przypadku działalności stacjonarnej do konkretnego obszaru działania. W dobie digitalizacji, personalizacji i rozwiniętej komunikacji z naszą grupą docelową, z ofertą możemy dotrzeć na drugi koniec świata. Również rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji i analizy danych, umożliwia coraz lepsze poznanie preferencji klientów i personalizację ofert. To z kolej przekłada się na jeszcze większą skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych.
Co sprzedawać w internecie aktualnie?
Każdy z nas może zacząć sprzedawać w sieci. Uruchomienie sklepu internetowego jest możliwe już przy koszcie kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Dość mocno konkurencyjny rynek e-commerce wymaga, abyśmy mieli naprawdę świetny pomysł bądź byli w stanie wyróżnić się na tle konkurencji.
Rozwijanie biznesu to proces ciągłej adaptacji. Każdy dzień to nowe wyzwania, zmieniające się trendy i wymagania rynku. Obecnie konkurencja jest ogromna, a trendy i preferencje klientów zmieniają się coraz szybciej. Dlatego ważne jest, aby być na bieżąco z tym, co dzieje się na rynku, jakie pojawiają się nowe potrzeby i jakie są oczekiwania klientów. Jednocześnie, nie powinniśmy zapominać o naszej pasji, która stanowi nie tylko motywację, ale także klucz do tworzenia wyjątkowych rozwiązań. Połączenie obserwacji rynku i pasji może prowadzić do sukcesu i przynosić korzyści zarówno naszym klientom, jak i naszej firmie.
Zanim sprawdzimy co można sprzedawać w internecie w 2023 roku, spójrzmy jak to wyglądało w roku ubiegłym. Co się sprzedaje w internecie? W Raporcie Gemius czytamy, że najczęściej kupowaliśmy produkty należące do jednej z 3 kategorii.
- Odzież, akcesoria i dodatki (79%)
- Obuwie (66%)
- Kosmetyki i perfumy (65%)[5]
Wgłębiając się w Raport GEMIUS-a, możemy również prześledzić jakie produkty chętniej kupują kobiety, a jakie mężczyźni. Badanie pokazuje, że mamy inne preferencje zakupowe. Natomiast podium kategorii, zarówno dla mężczyzn jak i kobiet, w jakich najczęściej robią zakupy online była tożsama.
Wiemy już co się najlepiej sprzedaje w w internecie. Czy obecny rok będzie podobny? Jak będzie to wyglądać w 2023 roku? Czym handlować w internecie? Według Raportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027”, czytamy, że moda, elektronika oraz zdrowia i uroda będą siłą napędową rynku e-commerce na najbliższe lata.
Znajdź swoją niszę
Konkurencja jest ogromna, a klienci oczekują produktów i usług, które wyróżniają się na tle innych ofert. Dlatego kolejnym sposobem odpowiedzi na pytanie co sprzedawać w internecie jest znalezienie swojej niszy, czyli specjalizacji, w jakiej jesteśmy najlepsi lub którą kochamy i się realizujemy. Może to być produkt, jaki oferujemy lub branża, w jakiej działamy. Ważne, aby była to dziedzina, w której mamy już jakieś doświadczenie lub którą chcielibyśmy zgłębiać w przyszłości.
Jak znaleźć swoją niszę? Po pierwsze, warto dokładnie przebadać rynek i konkurencję, aby zobaczyć, co jest już dostępne i jakie luki rynkowe można zidentyfikować. Następnie należy zastanowić się, jakie są nasze mocne strony i umiejętności, aby wykorzystać je w prowadzeniu biznesu. Ważne, aby wybrać dziedzinę, która nie tylko pasuje do naszych umiejętności, ale także pozwala nam rozwijać się i kształtować nasze pasje. Czym warto handlować w internecie bazując na niszy?
Produkty rękodzielnicze
Produkty rękodzielnicze wytwarzane z pasją to doskonały sposób na rozpoczęcie własnego biznesu. Mogą być przykładem takiej niszy. Ręcznie wykonane przedmioty charakteryzują się wysoką jakością, indywidualnym stylem i niepowtarzalnością. Mogą stać się naszą niszą na rynku, przyciągając klientów poszukujących unikalnych i oryginalnych produktów.
W przypadku produktów rękodzielniczych na pytanie czym najlepiej handlować w internecie, możemy odpowiedzieć swoją pasją! Założenie sklepu internetowego z tego typu produktami to dobry sposób na rozpoczęcie biznesu online. Pamiętajmy, że tak zwane produkty handmade, to nie tylko ozdoby czy przedmioty dekoracyjne, ale także praktyczne i użyteczne przedmioty dnia codziennego, takie jak np. biżuteria, ubrania czy torebki. Dlatego, jeśli wytwarzanie rękodzieła jest naszą pasją, to warto zastanowić się nad rozpoczęciem biznesu w tej dziedzinie i założeniem sklepu internetowego, który pozwoli nam na realizację naszych marzeń i przyciągnięcie klientów z całego świata.
Zachęcamy do pobrania naszego e-booka, który pomoże Ci przygotować się do założenia sklepu z rękodziełem.
Podsumowanie
Czy warto sprzedawać w internecie? Idąc dalej czym warto handlować w internecie? Odpowiedź jest jednoznaczna. E-commerce rozwija się w niesamowitym tempie, a ludzie coraz chętniej korzystają z zakupów w sieci. Co najlepiej sprzedawać w internecie? Aby osiągnąć sukces w e-commerce, należy jednak pamiętać, że konkurencja jest duża, dlatego ważne jest znalezienie swojej niszy na rynku oraz dbanie o jakość oferowanych produktów i usług. Niezbędne jest także odpowiednie przygotowanie sklepu internetowego oraz baczna obserwacja rynku i trendów, aby przyciągnąć klientów i zbudować swoją markę. Nie masz jeszcze sklepu internetowego? Czas to zmienić! Zobacz nasz poradnik – Jak założyć sklep internetowy.
Źródło:
[1] Grupa PARP
[2] Interaktywnie
[3] Tamże
[4] GEMIUS. Raport E-commerce w Polsce 2022
Raport Mr&Mrs E-commerce
[5] Tamże
Polecane dla Ciebie
Sprzedaż na Allegro – plusy i minusy
Allegro, to jeden z najpotężniejszych i najczęściej odwiedzanych marketplaceów. Dlaczego jest tak popularny? Czy rzeczywiście wkraczając w e-commerce należy rozpocząć budowanie swojej oferty również na nim?
E-commerce – co to jest i jak zacząć?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, jeszcze w 2021 roku szacowano na 92 mld złotych. Ale już w 2027 roku jego wartość w Polsce urośnie do 187 mld dolarów. Co to e-commerce? Jak wejść w e-handel?
Jak założyć sklep internetowy w 2024 – najpopularniejsze rozwiązania
Szukasz odpowiedzi na pytanie jak założyć sklep internetowy? Przestań szukać! Przeczytaj nasz artykuł i poznaj najpopularniejsze rozwiązania.
Szukasz dalej?