Codziennie na nasze skrzynki spływają dziesiątki, a nawet setki wiadomości e-mail. Część z nich zostanie pominięta, niezauważona, część uznamy za spam, a część będą stanowiły różne formy nadużyć. Jak dać się zauważyć w internecie, w wysyłanych e-mailach?

Aby wspomóc firmy w lepszym dotarciu do klientów drogą mailową i jednocześnie ułatwić odbiorcom rozpoznanie autentycznych wiadomości, Yahoo Mail już testuje, a Gmail zapowiada wyróżnienie się pocztą e-mail, standard BIMI, bo o nim mowa to nowa funkcja, dzięki jakiej w swojej skrzynce będziesz mógł zobaczyć logotypy zweryfikowanych firm zamiast mało wnoszącego akronimu. To większe bezpieczeństwo wiadomości i ciekawy sposób, aby wyróżnić domenę.

VMC + DMARC = BIMI

Marzeniem każdego digital marketera jest zwiększenie ekspozycji marki czy poprawa dostarczalności i współczynnika otwarć (OR) poczty. Dzięki nowym certyfikatom cyfrowym będzie to możliwe. Twój brand będzie mógł być widoczny jako awatar, dzięki któremu wzmocnisz ekspozycję logotypu i świadomość marki. To tym samym zwiększysz bezpieczeństwa komunikacji e-mail. Z Twoją pocztą e-mail, standard sprawi, że będziesz mógł dodać logo marki do uwierzytelnionych wiadomości.

Yahoo Mail już prowadzi program pilotażowy BIMI, a Google planuje własny pilotaż BIMI jeszcze w 2020 roku. Oczekuje się, że inni dostawcy poczty elektronicznej również rozpoczną własne wdrożenia BIMI.

BIMI – Brand Indicators for Message Identification

No dobrze, ale czym jest BIMI?

BIMI (Brand Indicators for message identification) czyli nowy standard w komunikacji – określany jako nowy typ certyfikatu cyfrowego, umożliwiający skrzynkom pocztowym wyświetlanie logotypu dla uwierzytelnionych maili. Właściciele domen mogą określić logotyp, który będzie pojawiać się w skrzynce odbiorczej, obok poczty e-mail wysyłanych z ich domen.

BIMI będzie działać tylko wtedy, gdy zarówno e-mail, jak i logo zostaną odpowiednio zweryfikowane. Wiadomość e-mail musi zostać uwierzytelniona za pomocą standardu Domain-based Message Authentication, a logo poprzez certyfikat VMC.

DMARC

Ostatnim elementem układanki jest mechanizm definiujący jak ma zachować się serwerhttps://www.youtube.com/watch?v=EOt63g4cEss Co to jest serwer? To komputer lub system komputerowy, który udostępnia zasoby, usługi lub dane innym komputerom, zwanym klientami, za pośrednictwem sieci (np. Internetu). Działa on na zasadzie modelu klient-serwer, gdzie serwer odpowiada na żądania wysyłane przez klientów. Serwer to fundament działania usług internetowych. Umożliwia dostępność stron www, obsługę poczty, przechowywanie danych i realizację wielu innych funkcji sieciowych. Czym fizyczny serwer różni się od zwykłego komputera? Fizyczny serwer może...Czym jest Serwer? pocztowy, który otrzyma wiadomość nieprzechodzącą weryfikacji za pomocą SPF DKIM. Skonfiguruj SPF, DKIM i DMARC w panelu usługi hostingu.

Jak BIMI działa?

BIMI, czyli Brand Indicators for Message Identification działa następująco:

Krok pierwszy

Właściciel domeny (marki):

  • uwierzytelnia wszystkie adresy e-mail swojej organizacji za pomocą SPF, DKIM i DMARC
  • tworzy wersję SVG Tiny 1.2 swojego oficjalnego logo,
  • publikuje rekord BIMI dla swoich domen za pośrednictwem DNS. (Tu możesz wygenerować rekord BIMI)

Krok drugi

Następnie dostawca skrzynki pocztowej uwierzytelnia otrzymaną wiadomość e-mail, 

  • jeśli wiadomość przejdzie proces uwierzytelniania, dostawca skrzynki pocztowej wysyła zapytanie do serwera DNS o rekord BIMI,
  • jeśli rekord istnieje, dostawca skrzynki pocztowej może użyć marki (logo) przy wyświetlaniu tej informacji e-mail w skrzynce odbiorczej.

Łatwo zauważyć, że brakuje tu certyfikatu VMC, który – według DigiCert – ma być wykorzystywany do BIMI. Na ostateczny opis procesu wyświetlania logotypów w skrzynkach pocztowych musimy zatem jeszcze poczekać.

* Certyfikat VMC stał się wymogiem dla działania BIMI. Ten typ standardu potwierdza autentyczność logo związanego z daną domeną nadawcy poczty e-mail, a tym samym utwierdza klientów co do autentyczności korespondencji. Operując pocztą e mail BIMI przełoży się nie tylko na OR wysyłanych informacji, ale także wesprze rozpoznawalność Twojego brandu.

Jeszcze poczekamy…

[AKTUALIZACJA: 14.06.2023]

Pilotaż Yahoo i Gmaila z BIMI dobiegł końca, a certyfikaty VMC są już dostępne od 2021 roku. Logo przy e-mailu z Twojej domeny to nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa komunikacji, ale również świetny brandingBranding to proces tworzenia rozpoznawalnej tożsamości marki, która wpływa na sposób, w jaki jest postrzegana przez klientów. Składa się na niego wiele elementów, takich jak logo, nazwa, kolory, ton komunikacji, wartości, a także sposób, w jaki marka prezentuje się w internecie i offline. Branding nie tylko pomaga wyróżnić się na rynku, ale także buduje zaufanie i lojalność klientów. Jak działa branding? Branding obejmuje wiele aspektów, począwszy od projektu logo i...Czym jest Branding? dla Twojej marki.

Źródła:

www.digicert.com
www.bimigroup.org
www.cloud.google.com

>
Daniel Drożdż
Marketer z wykształcenia i pasji. Certyfikowany specjalista Google Ads. Fan Automatyzacji Marketingu. Związany z rynkiem hostingowym od 2016 r. Prywatnie zrobił ponad 1500 km górskimi szlakami.

2 odpowiedzi do "Certyfikaty VMC i BIMI. Twoje logo w Gmailu"

  1. Marta pisze:

    Super… 🙂 Tylko czy to działa w poczcie mailowej na cyberfolks, czyli nie z domeną gmal?

    1. Katarzyna Węgiel pisze:

      Marta, dziękujemy za pytanie. Webmail natywnie nie obsługuje tych standardów. Obecnie możesz skonfigurować certyfikat dla Google, Verizon Media (Yahoo!, AOL), Fastmail i Proofpoint.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014