Codziennie na nasze skrzynki spływają dziesiątki, a nawet setki wiadomości e-mail. Część z nich zostanie pominięta, niezauważona, część uznamy za spam, a część będą stanowiły różne formy nadużyć. Jak dać się zauważyć w internecie, w wysyłanych e-mailach?
Aby wspomóc firmy w lepszym dotarciu do klientów drogą mailową i jednocześnie ułatwić odbiorcom rozpoznanie autentycznych wiadomości, Yahoo Mail już testuje, a Gmail zapowiada wyróżnienie się pocztą e-mail, standard BIMI, bo o nim mowa to nowa funkcja, dzięki jakiej w swojej skrzynce będziesz mógł zobaczyć logotypy zweryfikowanych firm zamiast mało wnoszącego akronimu. To większe bezpieczeństwo wiadomości i ciekawy sposób, aby wyróżnić domenę.
VMC + DMARC = BIMI
Marzeniem każdego digital marketera jest zwiększenie ekspozycji marki czy poprawa dostarczalności i współczynnika otwarć (OR) poczty. Dzięki nowym certyfikatom cyfrowym będzie to możliwe. Twój brand będzie mógł być widoczny jako awatar, dzięki któremu wzmocnisz ekspozycję logotypu i świadomość marki. To tym samym zwiększysz bezpieczeństwa komunikacji e-mail. Z Twoją pocztą e-mail, standard sprawi, że będziesz mógł dodać logo marki do uwierzytelnionych wiadomości.
Yahoo Mail już prowadzi program pilotażowy BIMI, a Google planuje własny pilotaż BIMI jeszcze w 2020 roku. Oczekuje się, że inni dostawcy poczty elektronicznej również rozpoczną własne wdrożenia BIMI.
BIMI – Brand Indicators for Message Identification
No dobrze, ale czym jest BIMI?
BIMI (Brand Indicators for message identification) czyli nowy standard w komunikacji – określany jako nowy typ certyfikatu cyfrowego, umożliwiający skrzynkom pocztowym wyświetlanie logotypu dla uwierzytelnionych maili. Właściciele domen mogą określić logotyp, który będzie pojawiać się w skrzynce odbiorczej, obok poczty e-mail wysyłanych z ich domen.
BIMI będzie działać tylko wtedy, gdy zarówno e-mail, jak i logo zostaną odpowiednio zweryfikowane. Wiadomość e-mail musi zostać uwierzytelniona za pomocą standardu Domain-based Message Authentication, a logo poprzez certyfikat VMC.
DMARC
Ostatnim elementem układanki jest mechanizm definiujący jak ma zachować się serwerhttps://www.youtube.com/watch?v=EOt63g4cEss Co to jest serwer? To komputer lub system komputerowy, który udostępnia zasoby, usługi lub dane innym komputerom, zwanym klientami, za pośrednictwem sieci (np. Internetu). Działa on na zasadzie modelu klient-serwer, gdzie serwer odpowiada na żądania wysyłane przez klientów. Serwer to fundament działania usług internetowych. Umożliwia dostępność stron www, obsługę poczty, przechowywanie danych i realizację wielu innych funkcji sieciowych. Czym fizyczny serwer różni się od zwykłego komputera? Fizyczny serwer może...Czym jest Serwer? pocztowy, który otrzyma wiadomość nieprzechodzącą weryfikacji za pomocą SPF i DKIM. Skonfiguruj SPF, DKIM i DMARC w panelu usługi hostingu.
Jak BIMI działa?
BIMI, czyli Brand Indicators for Message Identification działa następująco:
Krok pierwszy
Właściciel domeny (marki):
- uwierzytelnia wszystkie adresy e-mail swojej organizacji za pomocą SPF, DKIM i DMARC
- tworzy wersję SVG Tiny 1.2 swojego oficjalnego logo,
- publikuje rekord BIMI dla swoich domen za pośrednictwem DNS. (Tu możesz wygenerować rekord BIMI)
Krok drugi
Następnie dostawca skrzynki pocztowej uwierzytelnia otrzymaną wiadomość e-mail,
- jeśli wiadomość przejdzie proces uwierzytelniania, dostawca skrzynki pocztowej wysyła zapytanie do serwera DNS o rekord BIMI,
- jeśli rekord istnieje, dostawca skrzynki pocztowej może użyć marki (logo) przy wyświetlaniu tej informacji e-mail w skrzynce odbiorczej.
Łatwo zauważyć, że brakuje tu certyfikatu VMC, który – według DigiCert – ma być wykorzystywany do BIMI. Na ostateczny opis procesu wyświetlania logotypów w skrzynkach pocztowych musimy zatem jeszcze poczekać.
* Certyfikat VMC stał się wymogiem dla działania BIMI. Ten typ standardu potwierdza autentyczność logo związanego z daną domeną nadawcy poczty e-mail, a tym samym utwierdza klientów co do autentyczności korespondencji. Operując pocztą e mail BIMI przełoży się nie tylko na OR wysyłanych informacji, ale także wesprze rozpoznawalność Twojego brandu.
Jeszcze poczekamy…
[AKTUALIZACJA: 14.06.2023]
Pilotaż Yahoo i Gmaila z BIMI dobiegł końca, a certyfikaty VMC są już dostępne od 2021 roku. Logo przy e-mailu z Twojej domeny to nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa komunikacji, ale również świetny brandingBranding to proces tworzenia rozpoznawalnej tożsamości marki, która wpływa na sposób, w jaki jest postrzegana przez klientów. Składa się na niego wiele elementów, takich jak logo, nazwa, kolory, ton komunikacji, wartości, a także sposób, w jaki marka prezentuje się w internecie i offline. Branding nie tylko pomaga wyróżnić się na rynku, ale także buduje zaufanie i lojalność klientów. Jak działa branding? Branding obejmuje wiele aspektów, począwszy od projektu logo i...Czym jest Branding? dla Twojej marki.
Źródła:
Super…
Tylko czy to działa w poczcie mailowej na cyberfolks, czyli nie z domeną gmal?
Marta, dziękujemy za pytanie. Webmail natywnie nie obsługuje tych standardów. Obecnie możesz skonfigurować certyfikat dla Google, Verizon Media (Yahoo!, AOL), Fastmail i Proofpoint.