Błędy w reklamach Google AdsGoogle Ads (dawniej znany jako Google AdWords) to platforma reklamowa firmy Google, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów Google, takich jak strony internetowe, aplikacje mobilne, czy platformy wideo. Jak działa Google Ads? Google Ads opiera się na modelu płatności za kliknięcie (PPC), co oznacza, że reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie na ich reklamę. Platforma...Czym jest Google Ads? są powszechnie znane przez specjalistów w branży e-marketingu. Co powinieneś wiedzieć, żeby ich nie popełniać. Przygotowałem krótki przewodnik, który Ci w tym pomoże.

Zaczynając od podstaw – reklamy tekstowe

Za każdym razem, gdy wpisujemy słowa kluczowe związane z nową pralką, poszerzaniem spodni, promocjami na Black Week w polu wyszukiwarki Google, istnieje olbrzymie prawdopodobieństwo, że zostanie nam zaserwowany zestaw precyzyjnie sformułowanych komunikatów reklamowych. Ich jedynym zadaniem jest imitować wynik organiczny (bezpłatny) do tego stopnia, że przekonani o użyteczności strony docelowej, na którą prowadzi link – klikniemy i poświęcimy sekundy naszej bezcennej uwagi reklamodawcy. 

liczba reklam w Google Ads -  błędy w reklamach
Aktualnie maksymalna liczba reklam na górze strony: 4, na dole strony: 3

Wymogi redakcyjne

Przeprowadzamy dziennie dziesiątki podobnych wyszukiwań i trafiamy na setki reklam, jednak tylko kilka z nich ma szansę skupić nasz wzrok. Skupić do tego poziomu szczegółowości, że zaczynamy zauważać nawet najdrobniejsze błędy w sztuce. Wtedy właśnie zaczynamy zastanawiać się bardziej – przecież większość z tym reklam pisana jest przez ludzi, ludzi popełniających błędy. Pytanie: Jaki procent wyświetlanych przy moich zapytaniach reklam obarczonych jest błędami? Jakie błędy w reklamach dopuszczają algorytmy? Czy są w stanie sprawdzić poprawność językową? Odpowiedzi nie są tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. 

Rozpoczynając od podstaw, wymogi redakcyjne

Do systemu reklamowego Google dostęp może mieć każdy, niezależenie od kraju rezydowania, języka itd. Google doprowadziło do ustandaryzowania formatu reklam tekstowych w ten sposób, by nie dopuścić do zbytnich nadużyć, czy niesprawiedliwości w dostępie do zasobów. Co ciekawe, długość nagłówków i opisów jest taka sama dla wszystkich języków, niezależnie od zapisu. Nagłówek będzie miał zawsze maksymalnie 30 znaków po niemiecku, japońsku i arabsku. 

języki w Google Ads - błędy w reklamach

Akceptacja reklam – Google Ads

Google akceptuje tylko reklamy uznawane za profesjonalne i przejrzyste, dlatego algorytmy sprawdzające poprawność, zwracają uwagę na szereg czynników, takich jak: 

  • zasady językowe i poprawność gramatyczna,
  • zasady interpunkcji,
  • stosowanie symboli.

Zatrzymajmy się tu na chwilę. Wyobraźmy sobie, że nagle wszyscy mogą w reklamach stosować emoji. Świetnie, reklamy przykuwają uwagę! Z drugiej jednak strony, przestają one imitować wyniki organiczne. Udziwnionych symboli stosować nie można, ale to wcale nie wyklucza kreatywności, np.:

przykład reklamy Google Ads - błędy w reklamach

Inne kwestie

Oprócz powyższych kwestii, niedopuszczalne są przypadki, w których reklamy zawierają zbyt dużą liczbę znaków interpunkcyjnych, wykrzyknienia w nagłówkach, wyłącznie wielki litery, np. „KLIKNIJ TUTAJ!”. Te kwestie są uznawane za błędy w reklamach Google Ads.

Nagłówki reklam tekstowych

Reklamy muszą mieć przynajmniej dwa nagłówki, po trzydzieści znaków każdy oraz przynajmniej jeden opis o długości do dziewięćdziesięciu znaków. InterfejsInterfejs to punkt styku lub połączenia między dwoma różnymi systemami, urządzeniami lub oprogramowaniem, umożliwiający im wzajemne komunikowanie się i współpracę. W informatyce interfejsy mogą przybierać różne formy, w zależności od tego, co łączą i w jaki sposób to robią. Jakie są rodzaje interfejsów? Interfejs użytkownika (UI): To sposób, w jaki użytkownik wchodzi w interakcję z oprogramowaniem lub urządzeniem. Dobrym przykładem jest kreator stron, który oferuje przyjazny interfejs do tworzenia i...Czym jest Interfejs? Google Ads dopuszcza dodanie trzeciego opcjonalnego nagłówka, a także dodatkowego opisu. Te nadwyżkowe copy nie musi się jednak wyświetlać. Jeśli algorytmAlgorytm to uporządkowany zbiór instrukcji, które określają krok po kroku, jak rozwiązać dany problem lub wykonać określone zadanie. W informatyce algorytmy są podstawą działania programów komputerowych i systemów, umożliwiając automatyzację skomplikowanych procesów. Jak działa algorytm? Algorytm działa poprzez sekwencyjne wykonywanie zdefiniowanych kroków, co pozwala osiągnąć oczekiwany wynik. Może to być proste zadanie, takie jak sortowanie listy, lub bardziej skomplikowane, jak analiza danych w sklepie internetowym. Dobrze zaprojektowany algorytm powinien być...Czym jest Algorytm? zdecyduje, że korzystnie wpłyną one na CTRCTR (ang. Click-Through Rate) to wskaźnik, który mierzy efektywność kampanii reklamowych w internecie oraz skuteczność linków umieszczonych na stronach internetowych. Jest to procentowy udział liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń danego elementu, takiego jak reklama, link czy przycisk. Jak oblicza się CTR? CTR oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń i mnożąc wynik przez 100, aby uzyskać procent. Na przykład, jeśli reklama została wyświetlona 1000 razy i kliknięta 50...Czym jest CTR?, jest szansa, że się pojawią. 

Nagłówki reklam tekstowych w Google Ads - błędy w reklamach

Wymogi techniczne reklam tekstowych

Rzeczą oczywistą jest fakt, że w reklamach nie możemy zawierać informacji o narkotykach, grze w ruletkę (hazard) oraz alkoholu, w końcu wyszukiwarka nie zawiera blokady dla osób niepełnoletnich. W treści reklam nie mogą znaleźć się także zastrzeżone znaki towarowe. 

Zaskoczona reklamodawczyni prowadząca salon medycyny estetycznej, nie będzie mogła opublikować komunikatu zapraszającego do zabiegów z wykorzystaniem botoksu. Jest to bowiem lek na receptę. 

lista leków Google Ads -  błędy w reklamach
Lista leków na receptę w Google Ads

Podobnie do sytuacji powyższych, niedozwolone jest reklamowanie produktów podrobionych lub takich, które imitują inne. Kwestie związane z erotyką, teksty obraźliwe, nietolerancyjne, promujące nienawiść, dyskryminację i przemoc również nie zostaną zatwierdzone. Google bardzo dba o wizerunek platformy promującej wzajemny szacunek i odpowiedzialność wobec użytkowników. 

A co ze stroną docelową?

Z jednej strony musimy zwracać uwagę na formułowanie reklam, narzędzia sprawdzające Google poinformują nas o wszelkich niezgodnościach edytorskich, błędach itd. Z drugiej jednak strony, istotna jest również strona docelowa, na którą prowadzi rzeczona reklama. 

Wyobraźmy sobie sytuację, w której reklama obiecuje nam usługi wybielające zęby. My zachęceni obietnicami, przechodzimy na stronę docelową, która wymaga od nas zalogowania, by uzyskać upragnione informacje. Działania takie mogą być bezpośrednio niezgodne z polityką reklamową Google. Okazuje się bowiem, że jakość strony jest równie istotna, jak sam komunikat w sieci wyszukiwania. Docelowy URLURL (Uniform Resource Locator) to standardowy format adresu internetowego, który pozwala na jednoznaczne określenie lokalizacji zasobu w sieci. Jest to kluczowy element, który umożliwia dostęp do stron internetowych, plików, obrazów i innych zasobów dostępnych online. URL jest powszechnie używany w przeglądarkach internetowych, aplikacjach i systemach zarządzania treścią. URL składa się z kilku elementów, które razem tworzą pełny adres. Najważniejsze z nich to: Protokół - Określa sposób komunikacji z serwerem. Najczęściej używanymi protokołami...Czym jest URL? musi być aktywny oraz bezpośrednio powiązany z tym, który widnieje w reklamie. Zablokowana zostanie również reklama, która poprowadzi nas na stronę, niezawierającą przycisku „wstecz”. 

Naprawa błędów i żal za grzechy

Niezależnie od tego ile wykroczeń w reklamach popełnimy, Google poinformuje nas o każdym z nich, umożliwi łatwą identyfikację niedociągnięć i zezwoli na poprawę oraz przesłanie komunikatów do ponownej weryfikacji. 

Google Ads - reklama się nie wyświetla - błędy w reklamach

Gdy wszystkie błędy zostaną poprawione, reklamy będą dopuszczone do publikacji i już bez żadnego skrępowania możliwe będzie informowanie o dostępnych usługach i produktach. Wszystko oczywiście w ramach określonego budżetu reklamowego. 

Przeczytaj również:

Dlaczego mojej strony nie ma w Google?

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014