Użytkownik potrzebuje zaledwie pół sekundy, żeby wyrobić sobie opinię o Twoim przedsiębiorstwie na podstawie designu witryny. Wygląd strony internetowej dla firmy jest jednym z najważniejszych kryteriów wpływających na konwersję oraz współczynnik odrzuceń (tzw. bounce rate). Jednak, jakie są równie ważne elementy, na które warto zwrócić uwagę? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co powinna zawierać strona internetowa dla firmy!
Dzisiejszy wpis przygotowałem z myślą o:
- Przedsiębiorcach rozpoczynających działalność gospodarczą, pragnących stworzyć efektywną stronę internetową dla swojej firmy.
- Właścicielach małych i średnich przedsiębiorstw, którzy chcą poprawić obecny serwis w celu zwiększenia jego skuteczności.
- Osobach odpowiedzialnych za marketing i promocję w firmie, poszukujących sposobów na zwiększenie widoczności witryny.
- Projektantach stron internetowych oraz freelancerach zajmujących się tworzeniem witryn, którzy chcą zrozumieć kluczowe elementy wpływające na konwersje w przypadku stron firmowych.
- Studentach i początkujących specjalistach z branży IT i marketingu, chcących poszerzyć swoją wiedzę o tworzeniu i optymalizacji stron internetowych dla firm.
Najważniejsze elementy strony internetowej dla firmy – TOP 9
Tworząc stronę internetową dla firmy, powinieneś zadbać o następujące elementy:
1. Wygląd witryny i struktura URL przyjazna dla użytkowników
Kiedy optymalizujesz stronę pod kątem SEO, bardzo ważne jest dbanie o wygląd URL-i. Poprawnie zbudowany URL dla SEO to taki, który nie posiada znaków specjalnych, jest krótki, a użytkownik po samej nazwie linka widzi, jaką treść znajdzie na danej stronie.
Przykłady niepoprawnych URL-i:
- psi-sklep.pl/page-id32?p=2.php
- psi-sklep.pl/product/category?p=3/search?p=bac-3.php
Przykłady poprawnych URL-i:
- psi-sklep.pl/karmy/przysmaki
- psi-sklep.pl/blog/czy-warto-kupic-psa-rasowego
Przykład poprawnego adresu URL witryny
2. Opis i tytuł stanowiące fundamenty Twojego serwisu
W opisie i tytule serwisu powinieneś zawrzeć słowa kluczowe, na które chcesz się pojawiać w wyszukiwarce. Ważne, aby opis wyglądał naturalnie, dlatego też nie upychaj do niego fraz kluczowych na siłę. Ten element SEO sporo stracił na ważności, ale poprawny opis strony w wyszukiwarce oraz ciekawy tytuł mogą zachęcić użytkownika do wejścia.
Poprawny opis i tytuł witryny
3. Linkowanie wewnętrzne usprawniające nawigację po witrynie
Każda podstrona Twojego serwisu powinna być odpowiednio podlinkowana. Większość linkowania zawdzięczasz menu, które znajduje się na stronie – do skutecznej i przyjaznej nawigacji to jednak trochę za mało. Warto linkować strony, które są ze sobą w pewien sposób powiązane, np. jeśli posiadasz bloga na WordPressie, możesz pod każdym z wpisów linkować posty powiązane tematycznie.
Profesjonalnie zaimplementowany link wewnętrzny w stopce strony
4. Atrakcyjne obrazki poprawiające doświadczenia klientów
Na Twojej stronie liczą się nie tylko linki oraz treści, ale też grafiki. Pamiętaj, że Google posiada również wyszukiwarkę obrazów. W tej kwestii pomyśl o tekście alternatywnym ALT – najlepiej, aby zawierał frazę kluczową. Podobnie jest z samym nazewnictwem plików – lepiej, aby posiadały one słowa kluczowe, niż nazywały się na przykład DSC55064.
Przykład atrakcyjnej grafiki na stronie WWW
5. Intuicyjne menu wspierające UX (User Experience)
Projektując stronę internetową, musisz zadbać o rozwijane menu, które wspiera doświadczenie użytkownika poprzez łatwy dostęp do poszczególnych sekcji. Menu to powinno być zaprojektowane w sposób umożliwiający szybkie odnalezienie potrzebnych informacji, przekładając się na zwiększoną efektywność nawigacji po stronie i poprawę ogólnej satysfakcji korzystania z witryny.
Intuicyjne sekcje menu
Więcej o tym, jak stworzyć stronę internetową zgodnie z zasadami UX przeczytasz w naszym artykule: UX – co musisz wiedzieć, zanim zaprojektujesz stronę?
6. Krótki czas ładowania (również w czasie wielosegmentowych interakcji)
Statystyki BigCommerce podają, że witryny ładujące się powyżej 3 sekund powodują 40% wyższy współczynnik odrzuceń (tzw. bounce rate) od wydajnych serwisów, których wczytywanie oscyluje pomiędzy 1 a 3 sekundami.
Każda strona AI utworzona w kreatorze stron www _Now ładuje się poniżej 1 sekundy. Zazwyczaj wyniki nie przekraczają 83 ms.
Dla porównania, kreator GoDaddy oferuje 384 ms, natomiast WIX aż 563 ms.
Co ciekawe, WordPress wypada w tym zestawieniu najgorzej, ładując się aż 1805 ms (prawie 2 sekundy).
Krótki czas ładowania nie jest jedyną istotną zaletą kreatora _Now. To także błyskawiczne utworzenie serwisu, zajmujące 60 sekund (1 minutę). Konkurencyjne kreatory typu WIX oraz GoDaddy (lub CMS WordPress) pozwalają na przygotowanie serwisu w ponad godzinę (lub nawet dłużej, zależnie od znajomości zasad tworzenia stron WWW).
Krótki czas ładowania strony utworzonej w kreatorze _Now
7. Unikalne, wartościowe i różnorodne treści, podzielone na nagłówki
Na Twojej stronie internetowej treści powinny być nie tylko unikalne i wartościowe, ale również klarownie zorganizowane za pomocą nagłówków. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwiej skanować i zrozumieć oferowane treści, co z kolei sprzyja lepszemu zaangażowaniu i pozyskiwaniu nowych klientów. Pamiętaj, aby informacje prezentować w sposób przystępny i atrakcyjny wizualnie.
Różnorodne treści w witrynie
8. Kontakt do firmy z mapą Google
Twoja podstrona kontaktowa powinna zawierać mapę Google umożliwiającą szybkie zlokalizowanie siedziby firmy – jest to szczególnie przydatne dla osób odwiedzających serwis po raz pierwszy. Pamiętaj, aby umieścić również wyraźne i aktualne dane kontaktowe, m.in.:
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- godziny otwarcia.
Dzięki temu zwiększysz zaufanie użytkowników.
Przykład profesjonalnej podstrony kontaktowej z mapą od Google umożliwiającą dotarcie do firmy
9. Opinie klientów w celu potwierdzenia rzetelności Twojej firmy
Opinie zadowolonych klientów publikowane na stronie internetowej odgrywają rolę potwierdzenia rzetelności Twojej firmy. Prezentując pozytywne recenzje zwiększasz wiarygodność marki oraz zachęcasz potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług lub produktów. Staraj się regularnie aktualizować i wyróżniać opinie, które najlepiej odzwierciedlają oferowane wartości.
93% użytkowników podejmuje decyzję o zakupie online na podstawie opinii znalezionych
w sieci.
Opinie klientów udowadniające rzetelność firmy
Strona internetowa dla firmy – w czym ją stworzyć?
Strona internetowa dla firmy to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Jeżeli zależy Ci na wyjątkowo krótkim czasie utworzenia serwisu oraz kompleksowej optymalizacji SEO i UX (SXO), dobrym rozwiązaniem będzie kreator stron AI _Now pozwalający stworzyć pełnoprawny serwis internetowy w ciągu zaledwie 60 sekund.
Jakie korzyści wynikają z budowy strony w naszym kreatorze?
- możliwość regularnego pozyskiwania klientów online,
- wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google,
- łatwość w prezentowaniu oferty,
- bezproblemowa edycja mobilna (to bardzo ważne, ponieważ obecnie 61% ruchu internetowego pochodzi ze smartfonów oraz tabletów).
Co tworzy kreator stron _Now?
- wstępnie przygotowanego bloga,
- mapę z danymi kontaktowymi,
- responsywny układ serwisu,
- gotowe teksty oraz zdjęcia na start.
A to wszystko z pomocą AI!
Chcesz zobaczyć, jak to jest możliwe? Obejrzyj poniższe wideo:
Jak stworzyć stronę internetową dla firmy?
Stworzenie strony internetowej dla firmy to proste zadanie – szczególnie, jeśli decydujesz się na generator strony www _Now od cyber_Folks.
W pierwszej kolejności powinieneś wejść na stronę cyberfolks.pl/now i kliknąć Zaczynamy.
Rozpoczęcie tworzenia strony WWW z kreatorem _Now
Następnie wybierz pomiędzy migracją a utworzeniem strony od nowa.
Wybór pomiędzy migracją WWW a utworzeniem witryny od początku
Teraz odpowiedz na kilka istotnych pytań, które pomogą AI stworzyć pełnoprawny serwis wraz ze zdjęciami, tekstami oraz poprawną strukturą nagłówków.
Udzielanie ważnych odpowiedzi w kreatorze _Now
Dodatkowo określ słowa najlepiej pasujące do Twojego biznesu. Możesz wybrać je z poziomu propozycji lub wpisać samodzielne (jeśli chcesz).
Określanie właściwych fraz biznesowych
Teraz przyszedł czas na wybór nazwy Twojej firmy. Jeżeli nie masz pomysłu, kreator _Now z pewnością Cię wyręczy. W tym celu kliknij Pomiń. Zakończysz wówczas konfigurację – AI zajmie się od teraz generowaniem Twojej strony (po zaakceptowaniu regulaminu usługi).
Proces generowania strony w kreatorze _Now
Podsumowanie
Strona internetowa jest głównym kanałem komunikacji każdej firmy. To właśnie od jej projektu zależy pierwsze wrażenie klienta oraz skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Implementacja omówionych wyżej elementów pozwoli Ci nie tylko przyciągnąć uwagę użytkowników, ale również utrzymać ich zainteresowanie oraz zwiększyć szanse na konwersję.
Decydując się na profesjonalną witrynę, rozważ kreator _Now, który wyróżnia przede wszystkim krótki czas utworzenia (60 sekund), czas ładowania niższy niż 1 sekunda oraz responsywny design strony.
Warto również wspomnieć, iż z racji na pomoc AI w całym procesie tworzenia witryny, możesz liczyć na wsparcie w wygenerowaniu treści oraz doborze tematycznych grafik.
Wypróbuj kreator _Now już dziś. Bądź o krok przed konkurencją.
Strona internetowa dla firmy – FAQ
W celu stworzenia strony internetowej dla firmy, powinieneś wybrać odpowiedni CMS lub kreator stron. Wybierając tę drugą opcję otrzymujesz gotowe szablony i narzędzia, które ułatwiają tworzenie witryny nawet osobom bez wiedzy technicznej. Kreatory są łatwe w obsłudze i gwarantują wysoką wydajność. Dla przykładu w kreatorze _Now stworzysz witrynę ładującą się nie więcej niż 83 ms (poniżej 1 sekundy) w ciągu 60 sekund (1 minuty).
Stworzenie strony internetowej dla firmy kosztuje zazwyczaj kilka tysięcy złotych netto. Wybierając jednak bardziej przystępne rozwiązania, napędzane AI, możesz mieć pełnoprawny serwis z treściami i zdjęciami od 49 zł netto miesięcznie. Kreator _Now oferuje również droższy plan, dla zaawansowanych użytkowników za 99 zł netto miesięcznie. Sprawdź pełną ofertę kreatora stron _Now.
Polecane dla Ciebie
Linkowanie wewnętrzne – instrukcja krok po kroku
Czy linkowanie wewnętrzne stworzone w obszarze serwisu, podstron, kategorii jest ważne? Tak. To jedno z działań optymalizacyjnych i dystrybucyjnych, które […]
Tagi i kategorie WordPress: jak ich używać dla dobrego SEO?
WordPress oferuje dwie główne metody porządkowania wpisów – tagi i kategorie. Każda z nich ma swoich zwolenników, przekonanych o ich […]
Jak zabezpieczyć stronę firmową założoną na WordPressie?
Wiele stron firmowych opiera się obecnie na systemach zarządzania treścią (CMS), a WordPress należy do najpopularniejszego z nich. Około 30% […]
Szukasz dalej?