Taki link przydaje się w przypadku gdy udostępniamy konto email osobom trzecim, a nie chcemy im dawać pełnego dostępu do panelu administracyjnego.
Aby zmienić hasło do skrzynki pocztowej bez logowania do panelu administracyjnego DirectAdmin wystarczy w przeglądarce wpisać adres:
http://twojadomena.com:2222/CMD_CHANGE_EMAIL_PASSWORD
gdzie ciąg twojadomena.com należy zastąpić nazwa własnej domeny lub nazwą naszego serwera, na którym znajduje się skrzynka pocztowa, np:
http://s120.cyber-folks.pl:2222/CMD_CHANGE_EMAIL_PASSWORD
Uwaga! Powyższy link zawiera przykładową nazwę serwera! Ciąg s120.cyber-folks.pl należy zastąpić nazwą serwera poczty, na którym utrzymywana jest Twoja domena. Adres serwera (host) poczty jest widoczny na belce po lewej stronie w panelu administracyjnym:
lub w panelu klienta w zakładce „Twoje usługi” -> „Hosting” w kolumnie „Host” przy właściwej usłudze hostingowej:
Aby zresetować hasło do skrzynki email, wystarczy kliknąć na poniższy przycisk i podać login lub alias przypisany do skrzynki, dla której chcesz wykonać reset:
Warunkiem aby reset był możliwy jest wcześniejsze zdefiniowanie zapasowego adresu email dla danej skrzynki.
Na serwerach Webas każdy użytkownik konta email może samodzielnie zmienić hasło do swojej skrzynki.
Jeśli chcesz zmienić hasło do konta pocztowego np. biuro@twojadomena.eu, możesz to zrobić po zalogowaniu się do konta przez przeglądarkę za pomocą WebMaila. Domyślny adres do logowania jest połączeniem słowa „poczta” i nazwy Twojej domeny. Dla powyższego przykładu adresem logowania jest poczta.twojadomena.eu.
- Wpisz w przeglądarce adres logowania do konta w Twojej domenie np. https://poczta.twojadomena.eu
- i podaj nazwę konta pocztowego oraz hasło.
- Po zalogowaniu do WebMail przejdź do zakładki Ustawienia > Hasło i podaj dwa razy nowe hasło.
- Po uzupełnieniu pól kliknij Zapisz.
Hasło powinno mieć od 10 do 24 znaków. Musi zawierać 2 cyfry, małą oraz dużą literę oraz 2 ze znaków specjalnych: ~ ! @ # % ^ & * ( ) _ + = \ – ; , . / < > ? [ ] { }