Aby dodać nowy produkt przejdź do Produkty > Lista produktów i u góry ekranu wybierz DODAJ NOWY.
Następnie dodaj poniższe informacje o produkcie.
Nazwę produktu:
Opis produktu:
Cenę produktu, ewentualnie cenę promocyjną wraz z ustaleniem czasu trwania promocji:
Określ dane produktu:
W obszarze danych produktu możesz również zaktualizować dane magazynowe dodawanego produktu. Aby włączyć zarządzanie stanem magazynowym dodawanego produktu zaznacz pole wyboru (checkbox). W tym miejscu możesz również określić: czy chcesz sprzedawać dany produkt nawet, jeżeli nie masz go na stanie, wyznaczyć próg niskiego stanu lub ograniczyć sprzedaż produktu do jednej sztuki przy jednym zamówieniu.
Również w obszarze Danych produktu w zakładce Wysyłka możesz ustawić parametry produktu do wysyłki.
Kolejno w Danych produktu > Powiązane produkty możesz dodać produkty:
w pozycji Produkty „upsell” – będą się one wyświetlały się jako propozycje Twojemu klientowi zamiast obecnie przeglądanego produktu np. produkty o wyższej marży, bądź lepszej jakości,
lub w pozycji Produkty „cross-sell” – będą to produkty, które dodatkowo proponujesz Klientowi na podstawie tych, które już wybrał.
Kolejna zakładka to Dane produktu > Atrybuty. Atrybuty umożliwiają definiowanie dodatkowych danych produktu, np. rozmiar lub kolor. Aby dodać nowy atrybut należy w miejscu Nowy atrybut kliknąć Dodaj. Jeżeli to produkt z wariantami zaznacz, aby atrybut był dostępny dla wariantów i naciśnij ZAPISZ ATRYBUTY.
Pamiętaj! Aby dodany Atrybut zapisał się musisz wpisać jego wartości.
Jeżeli atrybuty zostały już wcześniej zdefiniowane, z listy rozwijanej wybierz ten, który chcesz przypisać do danego produktu i kliknij DODAJ.
Aby utworzyć warianty produktów przejdź do Dane produktu > Warianty Następnie wybierz Dodaj Wariant > Idź.
Możesz również utworzyć warianty ze wszystkich atrybutów bez konieczności dodawania każdego oddzielnie. Aby to zrobić wybierz Utwórz wariant ze wszystkich atrybutów > Idź.
Dla każdego z dodanych wariantów możesz ustawić unikalne dane jak np. cenę, wagę, wymiary, itp.
Jeżeli któryś z wariantów nie jest już w Twojej ofercie sprzedażowej możesz go usunąć. Wybierz wybrany wariant i kliknij Usuń.
W zakładce Dane produktu > Zaawansowane możesz umieścić dodatkowe informacje tj. Notatka do zakupu (zostanie wysłana do klienta po złożonym zamówieniu, jeżeli dany towar znajdzie się na jego liście zakupów), Kolejność w menu, Opinie.
Następnie możesz dodać Krótki opis produktu.
W kolejnym miejscu sprawdzisz w jakim stopniu podane informacje o produkcie są zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe (SEO).
Z prawej strony ekranu możesz m.in. zapisać szkic produktu (w każdej chwili będziesz mógł wrócić do dalszej konfiguracji dodawanego produktu). Nie będzie on widoczny w Twoim sklepie.
Po kliknięciu w przycisk PODGLĄD sprawdzisz jak dodane informacje o produkcie będą prezentować się w sklepie.
Klikając w Skopiuj do nowego szkicu, zduplikujesz produkt wraz ze wszystkimi wpisanymi danymi. W ten sposób możesz dodać nowy produkt, bazując na już dodanym i zmieniając tylko niektóre parametry.
Klikając OPUBLIKUJ sprawisz, że Twój nowy produkt pojawi się w sklepie.
Kolejno możesz swój produkt przypisać do wybranej kategorii – jednej lub kilku.
W przypadku przypisania do więcej niż jednej kategorii musisz określić kategorię główną.
Możesz również dodać nową kategorię. W zaznaczonym poniżej miejscu wpisz nazwę kategorii i kliknij UTWÓRZ KATEGORIĘ.
Koniecznie otaguj swój produkt. Pomaga to w znalezieniu produktu i dodatkowo wpływa na widoczność Twojej strony w wyszukiwarcd. Aby to zrobić wpisz swój tag i kliknij DODAJ.
Bardzo ważnym elementem przy dodawaniu produktów jest dodanie dobrej jakości zdjęć (max. wielkość dodawanych plików: 128 MB.). Zrobisz to klikając w Obrazek produktu oraz Galeria produktu.
Obrazek produktu – to miejsce, w którym definiujesz główne zdjęcie dodawanego produktu. To będzie pierwszy kontakt klienta z oferowanym przez Ciebie produktem – zadbaj o jak najlepszą jakość zdjęcia.
Galeria produktu – tutaj możesz (a nawet powinnaś/powinieneś!) dodać więcej zdjęć produktu.