Kolbuszowa 2.0 – czy warto się wybrać?
Dzięki uprzejmości Pawła Kosmali z eprezenty.pl, dnia 2019-02-28 miałem okazję uczestniczyć w wydarzeniu Kolbuszowa 2.0 na Podkarpaciu. Oto krótka relacja z tej konferencji.
Kolbuszowa 2.0 – spotkanie pasjonatów digital marketingu
Była to już czwarta edycja Kolbuszowej 2.0, zorganizowana – tym razem w konwencji barcampowej. Już przy wejściu okazało się, że lokal jest wypchany po brzegi, na miejscu zastałem blisko setkę ludzi żywo zainteresowanych tematami internetowo-marketingowymi.
Kolbuszowa 2.0 to event o tradycji jeszcze stosunkowo niewielkiej, jednak konsekwencja Pawła zrobiła na mnie wrażenie. Z poziomu lokalnego spotkania kilkunastu pasjonatów w czwartek edycji mieliśmy do czynienia z niemal setką słuchaczy i piątką prelegentów.
Kolbuszowa 2.0 – Merytoryka
Michał Suski (surferseo.com)– podzielił się z uczestnikami swoimi przemyśleniami na tematy ważne w pozycjonowaniu stron. Z prelekcji Michała dowiedzieliśmy się także o nowych funkcjach w surferze oraz o szacownej liczbie urli funkcjonujących w Polsce, w UK oraz w USA – widać, że koledzy z Surfera nieustannie rozwijają narzędzie i praktycznie na każdym branżowym wydarzeniu zaskakują kolejnymi funkcjami.
Łukasz Suchy (Devagroup) swój „czas antenowy’ zainwestował w podzielenie się z uczestnikami przemyślenami na temat SEO i zebrał chyba najwięcej pytań z widowni. Moją uwagę zwróciło perfekcyjnie przygotowanie slajdów, w czym – jak dowiedziałem się w kuluarach, palce maczał także sam Krzysztof Marzec. Chłopaki – robicie to dobrze!
Paweł Szczyrek (Ideo Force) zaintrygował publiczność opowieściami o nieskończonych – wydaje się – możliwościach czatbotów. Poza bardzo interesującą prezentacją Paweł okazał się też ciekawym rozmówcą w kuluarach – można było się m.in. dowiedzieć, jak funkcjonuje spinanie chatbotów z zewnętrznymi bazami danych.
Łukasz Kołodziejczyk (Onet) – człowiek – prelekcja, jedna z najbardziej rozchwytywanych postaci wśród organizatorów konferencji, zabrał nas swoim zwyczajem w podróż po doświadczeniach użytkownika opisywanych interfejsami analytics. Jego wystąpienie dotyczyło analizy ruchu ale także linków, metorycznie wpisując się w to, co wcześniej powiadał Michał Suski.
Artur Pajkert (linuxpl.com)- miałem okazję podzielić się ze słuchaczami przmyśleniami i spostrzeżeniami na temat hakowania umysłów użytkowników stron www, czytelników maili, rozmówców czatów. Omówiłem popularne struktury językowe pod kątem ich wpływu na umysł nieświadomy, wraz z pomiarami efektów i przykładami zastosowań.
Kolbuszowa 2.0 – Część nieoficjalna
Kolbuszowa 2.0 jako czwarta edycja w zasadzie części nieoficjalnej nie miała – po prostu całość odbywała się w nieformalnej, barcampowej atmosferze, dzięki czemu przez cały czas możliwy był networking i rozmowy z prelegentami.
Miejsce zapewniło dobre warunki i widoczność prelegentów w połączeniu ze swobodnym wyjściem na korytarz i możliwości odbywania kuluarowych rozmów, z której osobiście bardzo chętnie korzystałem.
Z naszej strony funkcjonowała też 'loża’ ze ścianką Linuxpl.com – na miejscu był Marek i Piotrek, którym można było od razu zadawać merytoryczne pytania o hosting.
Dla kogo Kolbuszowa 2.0 okazała się dobrym eventem?
Wszystkie te dobre rzeczy to jedno… ale jeśli zastanawiasz się, czy pojawić się na Kolbuszowa 2.0, to:
Warto jeśli | Daruj sobie jeśli |
---|---|
Interesujesz się marketingiem internetowym | Szukasz bardzo mocno wyspecjalizowanej konferencji np. tylko o SEO – wówczas polecam SEMKRK albo SeoMeetup. |
Zaczynasz zdobywać wiedzę o marketingu internetowym, optymalizacji stron, seo i szukasz kolejnych inspiracji do rozwoju Twojego biznesu. | Szukasz teoretycznej wiedzy wyłożonej w sposób „naukowy”. |
Dobrze czujesz się podczas networkingu | Nie interesują Cię relacje z innymi ludźmi, bo one stanowił ważny element tej imprezy. |
Chcesz zainwestować w siebie kilkadziesiąt złotych | Szukasz tylko bezpłatnej wiedzy |
Polecane dla Ciebie
#14 WordUp Trójmiasto – relacja
W minioną sobotę 1 grudnia 2018 miałam przyjemność wystąpić na meetupie WordUp Trójmiasto z prelekcją pt. „Dobre praktyki przy tworzeniu […]
Wspomnienia z WordCamp Łódź 2019
W ubiegły weekend uczestniczyliśmy w WordCamp Łódź – największej konferencji WordPressowej w Polsce. To 3 dni wypełnione wiedzą i rozmowami, […]
WordCamp Europe 2019 – relacja z największej konferencji o WordPressie
2734 osób z ponad 90 krajów uczestniczyło w zeszły weekend w WordCamp Europe 2019 w Berlinie.
Szukasz dalej?