Sprawozdanie w zakresie przejrzystości stosowania przepisów
Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) w cyber_Folks S.A.
za okres sprawozdawczy od 17 lutego 2024 roku do 31 stycznia 2025 roku

Zgodnie z rozporządzeniem 2022/2065 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych spółka cyber_Folks S.A. (zwana dalej „Spółką”) jako dostawca platformy marketplace _Partners dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiednią ochronę użytkowników.

Poniżej publikujemy raport dotyczący działań cyber_Folks S.A. jako dostawcy platformy marketplace _Partners w zakresie moderacji treści.

Nakazy od organów państw członkowskich

(art. 15 ust. 1 lit. a)

Nakazy podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom

Spółka w zakresie platformy marketplace _Partners w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych nakazów podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom wydanych zgodnie z art. 9 Aktu o usługach cyfrowych.

Nakazy udzielenia informacji

Spółka w zakresie platformy marketplace _Partners w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych nakazów ujawnienia danych użytkowników wydanych zgodnie z art. 10 Aktu o usługach cyfrowych.

Moderacja treści

Klienci Spółki mają obowiązek przestrzegać przepisów prawa i regulaminów świadczenia usług. Spółka w zakresie platformy marketplace _Partners dokłada wszelkich starań, aby weryfikować użytkowników, którzy rejestrują się jako Sprzedający na platformie marketplace _Partners.

Spółka w zakresie platformy marketplace _Partners umożliwia każdej osobie dokonanie uzasadnionego zgłoszenia treści niezgodnych z przepisami prawa, które mogą wystąpić w ramach platformy marketplace _Partners, poprzez wysłanie wiadomości na adres mailowy znajdujący się na jej stronie lub przez formularz.

Każde otrzymane zgłoszenie jest dla nas cenną informacją. Aby zapewnić jak najwyższe standardy, weryfikacja zgłoszeń jest prowadzona przez człowieka. Spółka nie wykorzystała zautomatyzowanych środków do rozpatrywania zgłoszeń treści niezgodnych z przepisami prawa lub regulaminami Spółki.

Jeśli zgłoszenie zostanie uznane za wiarygodne, pracownik przekazuje otrzymaną informację klientowi, który ma możliwość przedstawienia swojego stanowiska. W oparciu o te informacje dokonujemy oceny i podejmujemy decyzję. Od podjętej przez nas decyzji klient i zgłaszający mają możliwość odwołania się zgodnie z zapisami w Regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną oraz Regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną platformy _Partners.

Treści w sposób oczywisty naruszające prawo lub nasze regulaminy są niezwłocznie blokowane. W takim przypadku Klient otrzymuje informację z wyjaśnieniem naszej decyzji.

Taką samą drogą rozpatrywane są zgłoszenia wewnętrzne realizowane przez pracowników Spółki. Spółka nie dokonuje jednak ogólnego monitorowania informacji oraz danych, jakie są udostępniane przez klientów przy wykorzystaniu usług świadczonych przez Spółkę. W szczególności Spółka nie wykorzystuje w takich celach systemu algorytmicznego podejmowania decyzji.

Stawiamy na coraz większą świadomość naszych pracowników, dbając tym samym o właściwe standardy naszych działań. W przypadku wykrycia naruszenia stosujemy środki takie jak zawieszenie usługi w całości lub rozwiązanie umowy z danym klientem. Bierzemy pod uwagę możliwość wykorzystania wszystkich tych środków w stosunku do wszystkich rodzajów naruszeń.

Moderacja treści podejmowana z własnej inicjatywy firmy

(art. 15 ust. 1 lit. c)

Spółka w zakresie platformy marketplace _Partners w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych zgłoszeń wewnętrznych, tj. od pracowników Spółki, dotyczących treści niezgodnych z regulaminami Spółki.

W podanym okresie sprawozdawczości nie wprowadziliśmy  zautomatyzowanych narzędzi w celu wykrywania treści naruszających przepisy prawa lub nasze regulaminy.

Zgłoszenia przesłane zgodnie z art. 16 Aktu o usługach cyfrowych

(art. 15 ust. 1 lit. b)

Spółka w zakresie platformy marketplace _Partners w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych zgłoszeń dotyczących treści niezgodnych z przepisami prawa lub z regulaminami Spółki.

Skargi otrzymane w ramach wewnętrznych systemów rozpatrywania skarg, tj. odwołań

(art. 15 ust. 1 lit. d)

Klienci Spółki oraz zgłaszający treści niezgodne z przepisami prawa, którzy nie zgadzają się z podjętymi przez Spółkę decyzjami, w tym zablokowaniem lub niezablokowaniem treści wskazanych jako naruszające przepisy prawa lub regulaminy Spółki, mają możliwość odwołania się od tej decyzji zgodnie z zapisami Regulaminu świadczenia usług droga elektroniczną cyber_Folks S.A. oraz Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną platformy _Partners.

Spółka w zakresie platformy marketplace _Partners w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych skarg na swoje decyzje. W podanym okresie sprawozdawczości nie wystąpiły żadne spory przekazane do organów pozasądowego rozstrzygania sporów, o których mowa w art. 21 Aktu o usługach cyfrowych ani nie wystąpiły żadne przypadki zawieszenia świadczenia usług na podstawie art. 23 Aktu o usługach cyfrowych (dodatkowe obowiązki platform z art. 24 Aktu o usługach cyfrowych).