Akademia Aplikacji to innowacyjny serwis szerzący wiedzę o aplikacjach, specjalizujący się w edukacji w zakresie technologii Microsoft 365 oraz Power Platform. Serwis tworzony z pasją przez osoby związane zawodowo z technologiami Microsoft. Wśród nich jest Michał Guzowski – człowiek, który pokazuje, że z programisty można stać się przedsiębiorcą. Przeczytaj historię tego interesującego przedsięwzięcia i zobacz, dlaczego w jego rozwoju tak ważnym elementem stały się dobre usługi hostingowe.

[CF] Michał, na początku gratulacje! Wasz pomysł na Akademię Aplikacji jest naszym zdaniem po prostu znakomity. Wstrzeliliście się zarówno w moment, kiedy zainteresowanie technologiami jak Microsoft 365 (dotąd znane jako Office 365) rośnie, jak i udało Ci się przekuć ten pomysł na świetny biznes. Zanim jednak przejdziemy do samej Akademii – czy możesz opowiedzieć kilka słów o sobie? Jesteś młodym człowiekiem, a jednak już zbudowałeś mocną, ekspercką markę osobistą w obszarze technologii Microsoft. Skąd rozpoczęła się Twoja podróż?

Michał Guzowski - opinia o hostingu i obsłudze w cyberfolks

[Michał] Moja zawodowa przygoda rozpoczęła się od “deweloperki”. Podobnie jak wiele osób z zacięciem informatycznym, wciągnąłem się w programowanie i to właśnie jako software developer poznawałem technologie microsoftowe „od podszewki”. Po 6 latach zrozumiałem jednak, że samo programowanie nie daje mi jeszcze pełnej satysfakcji i zapragnąłem zostać przedsiębiorcą.

[CF] To z pewnością wniosło do Twojego życia wiele nowych wyzwań…

[Michał] Ładnie powiedziane: „wyzwań”… No ale rzeczywiście, przesiadka z fotela programisty na fotel osoby prowadzącej biznes to spora zmiana. Największa chyba w obszarze postrzegania wartości. Widzisz, jako programista koncentrowałem się na kodzie, jego funkcji i jego jakości. Jako przedsiębiorca natomiast przede wszystkim muszę koncentrować się na dostarczaniu klientowi wartości. Jego niewiele obchodzi, jak to jest realizowane „pod spodem”.

[CF] To wtedy zainteresowałeś się Power Platform?

[Michał] Moją przygodę z Power Platform zaczynałem z Power Apps w której wyczułem ogromny  potencjał. Microsoft Power Apps to środowisko, w którym tworzymy potężne narzędzia w uproszczony sposób. Jesteśmy w stanie zaspokoić większość oczekiwań realnego biznesu przy radykalnie niższym koszcie wytworzenia aplikacji i niemal błyskawicznym jej dostarczeniu, w porównaniu z klasycznymi metodami wytwarzania i dostarczania oprogramowania.

Szacunkowa efektywność projekt Power Apps względem klasycznego oprogramowania - wykres

[CF] No właśnie – to jeden z tematów, o których opowiadacie w Akademii Aplikacji. Przejdźmy może do tego zagadnienia. Jak wygląda Wasz model biznesowy?

[Michał] Wiesz ile pracy wymaga sprzedanie takiego kursu? W grę wchodzi nie tylko czas (i talent!) potrzebny do nakręcenia materiału video kursu (plan, sprzęt, produkcja, postprodukcja, korekty), ale także:

  • publikacja materiałów (platforma video, platforma szkoleniowa),
  • marketing (obsługa kampanii marketingowych w social media, obsługa kampanii informacyjnych w mailach dla subskybentów)
  • sprzedaż (przed otwarciem sprzedaży mamy jeszcze przedsprzedaż (która generuje zadania przy obsłudze bieżących zapytań, obsłudze zgłoszeń i samej księgowości).

Kiedy więc ogłaszamy datę otwarcia sprzedaży kursu, to tak naprawdę oznacza, że wszystkie powyższe prace mamy na poziomie gwarantującym, że data otwarcia nie ulegnie zmianie. Bo nie tylko chodzi o pracę włożoną w te wszystkie zadania i całą komunikację do potencjalnych klientów, ale także (a może przede wszystkim) do tych osób, które już nam zapłaciły w przedsprzedaży. Oni nam już zaufali, postanowili wydać swoje zarobione pieniądze (a może i oszczędności) na nasz produkt. I oczekują, nawet jeśli tego nie mówią wprost, że dostaną to za co zapłacili o czasie i w wysokiej jakości.

[CF] To chyba dość stresujące…

[Michał] O tak… odpowiedzialność i stres są ogromne. Czasami czuję się jak Peter Jackson przed premierą pierwszej części Władcy Pierścieni, stojący przed rzeszą fanów trylogii Tolkiena.

Wiesz, to wymaga też wiele od naszych trenerów. W tym miejscu warto wspomnieć, że stanowią oni ogromną część sukcesu. Przykładowo w przypadku kursu Office365 Ninja jest to @Marta Czapik znana jako @LegalnaMarta.

I teraz taka sytuacja:  piątek 1 maja 2020, święto.   Pod koniec dnia mieliśmy zacząć wprowadzać na platformę kursową większość nagranych materiałów (praca na 2 dni) dopieszczanych do samego końca, bo 6 maja oficjalnie otwieraliśmy sprzedaż kursu.A tu heca, bo platforma kursowa nagle zaczęła zwracać błąd 503. Przypomnę – święto, piątek. W perspektywie jeszcze sobota i (podwójnie) świąteczna niedziela. Oczami wyobraźni widzę najczarniejsze scenariusze. Trzeba natychmiast coś poradzić!

Piszę więc do supportu dostawcy hostingu Akademii Aplikacji – @CyberFolks. Nie spodziewałem się jakiejkolwiek odpowiedzi w dniu 1. maja … ale ku mojemu zaskoczeniu – dostałem ją bardzo szybko. I nie żadne „proszę 3x wyłączyć i włączyć maszynę” tylko konkretną informację co zrobić + linki do instrukcji (chodziło o podniesienie memory limit dla operacji PHP na serwerze). Wykonałem zmiany i…niestety nie pomogło od razu.

[CF] No właśnie, to było jedno z tych trudniejszych zdarzeń. Mimo, że 90% spraw to tzw. „szybkie strzały”, to w tym wypadku naprawdę nie było prosto i zarówno Wy, jak i my – potrzebowaliśmy wyjątkowo więcej czasu, aby wspólnie to rozwiązać.

[Michał] Rzeczywiście. Przyznam, że w pewnym momencie zwróciłem się o pomoc bezpośrednio do @Artur Pajkert – szefa marketingu w CyberFolks z którym miałem okazję poznać się w maju 2019.

<Dygresja>

Okoliczności naszego poznania są o tyle ciekawe, że Artur napisał do mnie po tym jak publicznie na swoim profilu zwróciłem uwagę LinuxPL (@CyberFolks przed rebrandingiem) na brak oczekiwanej pomocy w problemie przy jednej z moich domen (dzisiaj przyznaję, to był po prostu b.trudny case i wymagał wsparcia seniorskiego, a wiadomo, na supporcie seniorzy nie siedzą na pierwszej linii). W efekcie tego zdarzenia przeniosłem jedną z moich domen do innego providera – to ważny element tej historii, ale wrócę do tego później.

</Dygresja>

Wracając do głównego wątku: Może po prostu pokażę screen ze swojego Messengera:

Messenger - obsługa w cyberfolks.pl

Łącznie po 1h problem został rozwiązany. Serwery gotowe do pracy pełną parą. Premiera kursu wystartowała zgodnie z planem 6. maja dzięki czemu kursy mogły sprzedawać się jak gorące belgijskie frytki w chłodny dzień w Brukseli. Odetchnąłem z ulgą… a premiera naszego „Władcy Pierścieni” okazała się sukcesem. Sprzedaż poszła fantastycznie, platforma zadziałała znakomicie.

Może po prostu pokażmy, jak dynamicznie ludzie zapisywali się na nasz newsletter:

Wykres pokazujący dynamikę zapisów na newslettter
źródło: https://www.akademiaaplikacji.pl/

Wniosek z tej historii?

  1. Wiem, że niezależnie od pory dnia jak i daty kalendarza mogę liczyć support ze strony @CyberFolks. W prowadzeniu takie zaufanie to podstawa. Nawet kiedy coś trwa dłużej, bo problem jest po prostu skomplikowany – wiem, że po drugiej stronie ludzie robią wszystko, żeby szybko i sprawnie go rozwiązać.
  2. Pamiętacie dygresję o wycofaniu mojej domeny do innego providera? Przez ostatni rok miałem okazję wielokrotnie korzystać z drobnego (czyt. prostego lub niepilnego) supportu tego providera jak i @CyberFolks. W międzyczasie napotykałem na różne historie znajomych u jeszcze innych usługodawców. I śmiem twierdzić, że trudno będzie przebić @CyberFolks w dostępności i szybkości obsługi klienta.

[CF] Wow, Michał, dziękujemy, że się tym dzielisz. Cieszymy się, że nasz zespół stał się czynnikiem wspierającym Twój biznes bardzo bezpośrednio, natomiast Akademia to na pewno więcej czynników. Potrafiłbyś wymienić trzy, Twoim zdaniem kluczowe, czynniki, które doprowadziły do sukcesu tego przedsięwzięcia?

[Michał] Moim zdaniem jest ich znacznie więcej, ale tak na szybko wskazałbym następujące:

  1. Czytelna wizja tego, co chcemy zrobić, bazująca zarówno na naszych kompetencjach, jak i rozpoznaniu rynkowej luki na tematykę Power Platformi Microsoft 365.
  2. Zespół budowany w oparciu o zaufanie. Jako przedsiębiorca jestem przekonany, że to najważniejsze aktywo w każdym biznesie. To ludzie sprawiają, że osiągamy sukcesy, a sukcesy Akademii Aplikacji nie byłyby możliwe, gdyby nie wspaniały zespół. Takim zespołem jest właśnie ten współtworzony z Martą Czapik i Łukaszem Falacińskim, gdzie szacunek i zaufanie są podstawą naszych działań.
  3. Odpowiednio dobrani partnerzy – jak pokazał case ze wsparciem – dobry partner to taki, który zaangażuje się w Twoją sprawę, wczuje się w Twoją sytuację i wykorzysta swoje mocne strony tak, aby ci realnie pomóc.

[CF] Piękne podsumowanie. Michał, to jeszcze dwa słowa o przyszłości. Możesz podzielić się swoimi planami rozwoju na najbliższy czas?

[Michał] – W najbliższym czasie planujemy otworzyc trzecią, mocno wyczekiwaną, edycję kursu “Zostań Power Apps Ninja”. W między czasie będziemy pracować z naszymi trenerami nad nowymi kursami – prace 3ech nowych kursów już ruszyły! Ich tematykę zachowam dla siebie, ale zdradzę, że bardzo uważnie słuchaliśmy naszych kursantów oraz obserwowaliśmy rynek.

[CF] – Dzięki za rozmowę, Michał! Trzymamy kciuki za dalsze sukcesy i będziemy obserwować rozwój Akademii Aplikacji, a zainteresowanych zapraszamy do przejścia na https://www.akademiaaplikacji.pl/

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

2 odpowiedzi do "Akademia Aplikacji – case study"

  1. W piątkowy wieczór wolę się relaksować, ale jeśli się pali i uzyskuję pomoc z hostingu (a z cyber_Folks uzyskuję:) ), to super!

    1. Artur Pajkert pisze:

      Dzięki, Danka! 🙂 Staramy się, żeby zawsze tak właśnie było. PS – Mega miło patrzeć, jak się Wasza agencja rozwija, oby tak dalej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Szukasz dalej?