Jak wygenerować zakupiony certyfikat SSL?

Aby wygenerować certyfikat SSL, musi być on opłacony, a wpłata zaksięgowana.

1. Zaloguj się do panelu klienta panel.cyberfolks.pl. Jeśli nie pamiętasz danych, możesz odzyskać dostęp zgodnie z instrukcją: https://cyberfolks.pl/pomoc/nie-moge-zalogowac-sie-do-panelu-klienta
2. Z menu rozwiń opcję Twoje usługi i wybierz Certyfikaty SSL

3. Przy certyfikacie kliknij Skonfiguruj.

4. Przez proces konfiguracji przeprowadzi Cię Asystent SSL.
W informacji o zakupionym certyfikacie klikamy Dalej

5. Jeśli posiadasz własny CSR, zaznacz opcję „Posiadam własny CSR”.
Jeśli nie posiadasz CSR, możesz go wygenerować w tym kroku.
Większość danych potrzebnych do wygenerowania CSR jest już pobrana z panelu klienta, konieczne jest uzupełnienie domeny, dla której certyfikat ma zostać wygenerowany. Automatycznie uzupełnione dane możesz oczywiście edytować według swoich potrzeb. Następnie kliknij Dalej

Uwaga! Poniższy formularz został uzupełniony przykładowymi danymi.

6. Gdy domena utrzymywana jest na usłudze hostingowej znajdującej się w tym samym Panelu Klienta, do którego przypisany jest certyfikat, można skorzystać z opcji Autoinstalacji i wybierz Tak w sekcji „Automatycznie zainstaluj wystawiany certyfikat SSL na powyższym serwerze:”.

Uwaga! Jeśli warunek posiadania certyfikatu i hostingu domeny w tym samym panelu klienta nie jest spełniony, instalacja przejdzie do kroku kolejnego.

7. W kolejnym kroku wybieramy metodę weryfikacji i zatwierdzamy.
Dostępne metody walidacji:
> automatyczna – jeśli strefa DNS domeny, dla której generowany jest certyfikat obsługiwana jest u nas
> e-mail – Przy wybraniu opcji weryfikacji poprzez adres e-mail należy założyć jedną z skrzynek pocztowych, które są dostępne na liście – nie ma możliwości wskazania własnego adresu. Na ten adres wysłany zostanie przez wystawcę certyfikatu mail zawierający link, pod którym będzie można potwierdzić weryfikację certyfikatu.
Tutaj krótki poradnik jak można założyć konto pocztowe: https://cyberfolks.pl/pomoc/jak-utworzyc-konto-pocztowe/
> HTTP – Metoda ta polega na utworzeniu na serwerze, w określonej lokalizacji pliku z odpowiednim dla Twojego certyfikatu kodem. Instrukcja dotycząca lokalizacji i kodu wysyłana jest przez wystawcę certyfikatu na Twój adres mailowy, który podałeś w kroku 3 tej instrukcji, czyli przy danych dotyczących CSR. Po dodaniu pliku należy zweryfikować poprawność jego dodania klikając w link do weryfikacji, zawarty w mailu od wystawcy.
> DNS – metoda polega na dodaniu do strefy DNS domeny rekordu TXT z odpowiednim kodem weryfikacyjnym. Potrzebny kod zostanie wysyłany przez wystawcę certyfikatu na Twój adres mailowy, który podałeś w kroku 3 tej instrukcji, czyli przy danych dotyczących CSR. Po dodaniu rekordu należy odczekać jego propagację.


Stosunkowo najprostszą metodą walidacji jest oczywiście Autoweryfikacja certyfikatu, natomiast jeśli nie jest ona dostępna, to stosunkowo prostą metodą jest również metoda poprzez e-mail.

8. W ostatnim kroku sprawdzamy dane w podsumowaniu i zlecamy wygenerowanie certyfikatu.

Gotowe! Po weryfikacji certyfikatu zgodnie z wybraną metodą walidacji zostanie on wydany do około 1-2 godzin.
Pliki certyfikatu odnajdziesz w panelu klienta po kliknięciu na certyfikat w zakładce Twoje usługi -> Certyfikaty SSL. W kolumnie Certyfikaty i klucze wyświetlone zostaną pliki certyfikatu:

Posiadając te dane, możesz wykonać instalację certyfikatu na serwerze zgodnie z poniższą instrukcją : TUTAJ
Ten krok możesz oczywiście pominąć, jeśli podczas generowania certyfikatu skorzystałeś z opcji Autoinstalacji certyfikatu na serwerze – wtedy od pojawienia się plików w certyfikatu w panelu klienta należy odczekać do kilkunastu minut na jego instalację na serwerze.

Uwaga! Jeśli na stronie w Twojej domenie, mimo instalacji certyfikatu, nie wyświetla się zabezpieczenie certyfikatem, sprawdź, czy po zmianie adresu URL strony w przeglądarce z http:// na https:// certyfikat jest wyświetlany. Jeśli tak, należy uruchomić wymuszenie przekierowania strony na wersję zabezpieczoną https. Instrukcję ustawienia takiego przekierowania znajdziesz tutaj.

W przypadku problemów można skontaktować się z nami mailowo na adres wsparcie@cyberfolks.pl, poprzez czat lub formularz kontaktowy.

jak-wygenerowac-zakupiony-certyfikat-ssl
>
Magdalena Pietraszek