Jak dodać Google Search Console do kreatora _now?


Google Search Console to kompleksowe narzędzie, które pozwala monitorować widoczność Twojej strony w wyszukiwarce Google, analizować wyniki i identyfikować ewentualne problemy techniczne. Aby zacząć w pełni z niego korzystać, w pierwszej kolejności zweryfikuj swoją witrynę – czyli potwierdź, że jesteś jej właścicielem.

W zależności od tego, czy korzystasz z subdomeny na platformie (np. twojanazwa.idl.pl), czy masz własną, zarejestrowaną domenę (np. twojadomena.pl), proces weryfikacji przebiega nieco inaczej.

Dlatego w tym poradniku przedstawiamy dwa podejścia. 🙂

> Dla użytkowników z subdomeną idl.pl

Rekomendujemy prostą metodę weryfikacji przy użyciu Google Analytics 4 (GA4) lub Google Tag Managera (GTM). Jest szybka i nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej. Kroki, które powinieneś wykonać:
1. Wejdź na stronę https://search.google.com/search-console, kliknij w lewym górnym rogu rozwijane menu „Wyszukaj usługę” i wybierz „Dodaj usługę”.

2. Do wyboru masz dwie możliwości weryfikacji. Możesz zweryfikować całą swoją domenę, obejmując wszystkie wersje adresów URL – niezależnie od tego, czy korzystasz z https://, https://www, http:// czy http://www.
Jeśli jednak Twoja strona znajduje się na subdomenie idl.pl, powinieneś wybrać opcję „Prefiks adresu URL”, a następnie wpisać adres swojej strony w formacie:
https://[twoja-unikalna-nazwa-subdomeny].idl.pl
Po wpisaniu adresu kliknij przycisk „Dalej”, aby kontynuować proces weryfikacji.


3. Następnie wystarczy zakończyć weryfikację, wybierając Google Analytics lub Google Tag Manager i klikając „Weryfikuj”.

> Dla użytkowników z własną domeną

1. W przypadku posiadania własnej domeny możesz przeprowadzić weryfikację za pomocą Google Analytics 4 (GA4) lub Google Tag Managera (GTM) – podobnie jak użytkownicy korzystający z subdomeny. Należy jednak pamiętać, że ta metoda nie pozwala na zweryfikowanie wszystkich możliwych wersji adresów URL w ramach jednej właściwości Google Search Console. Zamiast tego, każdą z czterech wersji https://, https://www, http://, http://www) trzeba dodać osobno jako oddzielną właściwość, powtarzając te same kroki dla każdej z nich.

Zalecamy weryfikację poprzez dodanie specjalnego rekordu DNS w ustawieniach domeny. Jest to metoda dokładniejsza i umożliwia weryfikację całej domeny jednocześnie. Wymaga jednak dostępu do panelu zarządzania domeną oraz podstawowej wiedzy technicznej, dlatego polecana jest bardziej zaawansowanym użytkownikom.

2. Wejdź na stronę https://search.google.com/search-console, kliknij w lewym górnym rogu rozwijane menu „Wyszukaj usługę” i wybierz „Dodaj usługę”.

3. Wybierz opcję „Domena”, a następnie wpisz nazwę swojej domeny lub subdomeny – bez przedrostków https:// czy www. Nie są one potrzebne, ponieważ ta metoda umożliwia weryfikację całej domeny, łącznie ze wszystkimi wersjami adresów URL, niezależnie od tego, które z nich są aktualnie używane. Po wpisaniu domeny kliknij przycisk „Dalej”,

Istnieją dwa sposoby ukończenia weryfikacji DNS:

a) Rekord TXT:

W pierwszym kroku wybierz z listy rozwijanej opcję TXT, a następnie w kroku 3 skopiuj wygenerowany rekord TXT i wklej go do ustawień swojej domeny – dokładnie tam, gdzie zarządzasz strefą DNS u swojego operatora domeny.
b) Rekord CNAME:
W pierwszym kroku wybierz z listy rozwijanej opcję CNAME, a następnie w kroku 3 skopiuj nazwę hosta (CNAME) oraz lokalizację docelową. Wklej te dane do konfiguracji swojej domeny w panelu zarządzania u dostawcy domeny.

Jeżeli posiadasz strefę w cyber_Folks, możesz skorzystać z poradnika -> Jak zmienić rekordy DNS w cyber_Folks

Gdy wszystko będzie gotowe, wybierz „Weryfikuj”.

UWAGA! Zmiany w rekordach TXT i CNAME mogą potrwać od kilku minut do kilku godzin, ze względu na propagację, czyli rozgłoszenie nowego adresu IP w sieci. Jeśli Google Search Console zgłosi, że weryfikacja nie powiodła się, wybierz „Zweryfikuj później”, system będzie próbował automatycznie weryfikować dane w tle. W każdej chwili możesz wrócić do swojej domeny z poziomu menu w lewym górnym rogu GSC i ponowić próbę weryfikacji.

>
Beata Cegłowska
Od kilku lat związana z cyber_Folks, specjalistka w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klienta. Prywatnie – miłośniczka kotów i nadmorskich klimatów.