W dzisiejszym świecie efektywna analiza i optymalizacja kampanii reklamowych są kluczowe dla sukcesu prowadzonego biznesu. Jednym z systemów śledzenia, który pomaga lepiej zrozumieć zachowania swoich klientów i dostosować strategie marketingowe jest Meta Pixel. W poradniku dowiesz się czym jest Meta Pixel, jak go wygenerować oraz jak zintegrować go ze stroną utworzoną w _now.
Co to jest Meta Pixel?
Meta Pixel (dawniej znany jako Facebook Pixel) jest zaawansowanym systemem śledzącym, który umożliwia firmom zbieranie danych w zakresie zachowań użytkowników na ich stronach internetowych. Działa w postaci krótkiego kodu JavaScript, który po wdrożeniu na stronie za pomocą cookies pozwala śledzić interakcje użytkowników takie jak wizyty na stronie, kliknięcia, dodawanie produktów do koszyka, czy też finalizacja zakupów. Zebrane dane można następnie przeanalizować w Narzędziach biznesowych Meta (Meta for Business).
Funkcjonalności Meta Pixel
- Śledzenie konwersji – pozwala ocenić, które reklamy są efektywne i prowadzą do pożądanych działań takich jak wejścia na stronę czy zakupy
- Optymalizacja kampanii reklamowych – zebrane dane pozwalają na optymalizowanie kampanii poprzez automatyczne kierowanie reklam do osób, które najczęściej wykonują na stronie pożądane działania
- Tworzenie i zarządzanie grupami odbiorców – zachowania zarejestrowane przez Pixel umożliwiają utworzenie grup odbiorców, które wykonywały określone działania lub odwiedzały konkretne podstrony
- Remarketing – Meta Pixel na podstawie odwiedzin na stronie umożliwia utworzenie kampanii remarketingowych, dzięki czemu masz możliwość zaangażowania użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale nie dokonali pożądanej konwersji (np. nie sfinalizowali zakupu)
Jak wygenerować Meta Pixel?
Głównym warunkiem jest oczywiście posiadanie konta Facebook – jeśli masz już konto, wykonaj poniższe kroki:
1. Zaloguj się do Meta Business Suite: https://business.facebook.com/
2. Przejdź do Ustawień na dole menu po lewej stronie – jest to ikonka koła zębatego
3. Rozwiń sekcję Źródła danych i przejdź do Zestawy danych

4. Kliknij Dodaj aby utworzyć nowy Meta Pixel
5. Kliknij Utwórz nowy zestaw danych

6. Nazwij swój Pixel i kliknij Utwórz

7. Odśwież stronę – po odświeżeniu nowo utworzony Pixel powinien pojawić się na liście
8. Skopiuj unikalny ID (Identyfikator) Twojego Pixela. Wystarczy w niego kliknąć, aby skopiował się automatycznie.

Jak dodać Meta Pixel do strony zbudowanej w _now?
Aby dodać Meta Pixel do _now musisz przejść do ustawień strony https://now.cyberfolks.pl/editor/ i wejść w Integracje (w sekcji Marketing). Następnie włącz analitykę i w sekcji Facebook Pixel wklej kod/ID uzyskany w poprzednim kroku.

I to wszystko – po zapisaniu zmian Meta Pixel zacznie zbierać dane, które będzie można przeanalizować w Narzędziach biznesowych Meta (Meta for Business).