Urlop, pilny wyjazd czy chwilowy brak dostępu do sieci. Powodów dla jakich nie możesz właśnie w tym momencie zalogować się do swoich usług w Panelu Klienta i wykonać danej czynności może być naprawdę sporo. Technologia nie lubi czekać, a Twój informatyk potrzebuje szybkiego dostępu do usługi. Jednak przekazanie swoich dostępów innym osobom może być ryzykowne. Nie chcesz udostępniać całego swojego konta, wraz z danymi, tylko konkretną funkcjonalność. Co zatem zrobić? W cyber_Folks wprowadziliśmy dla naszych klientów rozwiązanie – udostępnianie usługi. Ale czym dokładnie to jest i kto może z niego skorzystać?

Ten artykuł powstał z myślą o:

  • klientach korzystających z usług hostingowych lub zarządzających domenami;
  • klientach poszukujących bezpiecznych uniezależniających rozwiązań technologicznych.

Każda sekunda ma znaczenie

Załóżmy, że lubisz kino akcji, a zawsze kiedy na ekranie pojawia się Bruce Willis, z wypiekami na twarzy śledzisz jego poczynania. Tak było również w Szklanej Pułapce, gdzie wcielał się w rolę Johna McClane’a. Stanął przed niebezpiecznym i wymagającym zadaniem uratowania zakładników i zapobiegnięcia zamachowi terrorystycznemu. Chociaż to tylko fikcja, pomyśl, gdyby taka sytuacja spotkała Cię w życiu? W jednej z części w głównej scenie, McClane dostaje się do centrum handlowego, a jego celem jest powstrzymanie terrorystów i ocalenie zakładników. Nagle odkrywa, że potrzebuje dostępu do systemu bezpieczeństwa centrum handlowego, aby zidentyfikować zagrożenia i przewodzić akcji ratunkowej. Jednak nie posiada niezbędnych kodów i informacji, które pozwoliłyby mu przejąć kontrolę nad systemem.

W tej chwili film ukazuje dramatyczną sytuację, w której McClane musi znaleźć rozwiązanie, aby zdobyć dostęp do niezbędnych narzędzi w krótkim czasie. Jego umiejętność dostania się do systemu bezpieczeństwa jest kluczowa dla ocalenia życia zakładników i powstrzymania zamachowców.

Ta sytuacja bardzo dobrze obrazuje naszą codzienną pracę. Podobnie jak McClane w tej filmowej scenie, jako klient korzystający z usług hostingowych lub domenowych możesz znaleźć się w sytuacji, w której potrzebujesz szybkiego dostępu do usługi, aby rozwiązać problem lub przeciwdziałać awarii. Udostępnianie usług jest wówczas narzędziem, które umożliwia dostęp do konkretnej usługi, zachowując jednocześnie pełną kontrolę nad resztą konta.

Udostępnianie usługi – na czym to polega?

Funkcjonalność znajdziesz w swoim Panelu Klienta. Pozwala ona udostępnić innym użytkownikom (klientom) konkretną usługę, taką jak hosting lub domena, bez konieczności przekazywania danych do całego swojego konta. Wygodne, prawda? W sytuacji, gdy chcesz bezpiecznie uniezależnić swoją pracę, ta funkcjonalność Ci to ułatwi. Gdy masz wiele usług, a jeden z Twoich informatyków poprosi się o dostęp do wybranej, zrobisz to w szybki i wygodny sposób. Dzięki tej funkcji możesz dokładnie kontrolować, kto i w jaki sposób zarządza wybraną usługą. Zachowując jednocześnie inne ważne dane, a tym dostęp i dane wrażliwe dla siebie.

Rozwijając nową funkcjonalność, nie tylko staraliśmy się spełnić oczekiwania naszych klientów, ale również zdaliśmy sobie sprawę, jak ważne jest to narzędzie w kontekście organizacji pracy i zarządzania. Potrzeba elastyczności i kontroli nad dostępem innych osób do tych usług jest oczywista. Dlatego naszym celem było stworzenie narzędzia, które nie tylko ułatwi udzielanie takiego dostępu, ale również pozwoli na zachowanie pełnej kontroli nad swoimi danymi i kontem. Teraz zarządzanie usługami online stało się znacznie łatwiejsze.

Aliska Łaska, Prinicpal Product Manager

Udostępnianie usługi dotyczy domen i hostingu współdzielonego.

Jak udostępnić usługę w Panelu Klienta?

1. Usługa dotyczy domen i hostingu współdzielonego.
2. Logujesz się do Panelu Klienta.
3. Wybierasz usługę, którą chcesz udostępnić i wybierasz „Utwórz udostępnienie”.

4. Wpisujesz numer Klienta, dla którego zostanie przydzielony dostęp do zarządzania wskazaną usługą.


5. Klient potwierdza przydzielony dostęp. W tym momencie widzi w swoim Panelu status usług jako „utworzono”.

W każdym momencie użytkownik może wycofać przydzielone wcześniej udostępnianie usługi danej osobie. To samo może zrobić przyjmujący zarządzanie usługami, w każdej chwili może również zakończyć korzystanie z tej możliwości.

Korzyści rozwiązania

  • efektywne zarządzanie
    Udostępnianie pozwala na skuteczne zarządzanie dostępem do konkretnej usługi, bez konieczności udostępniania pełnego konta. To zwiększa kontrolę nad zasobami.

  • bezpieczeństwo
    Udostępnianie usługi pozwala na zachowanie pełnej kontroli nad danymi i zasobami, eliminując błędy i pomyłki.

  • wygoda i elastyczność
    Udostępnianie usługi ułatwia specjalistom IT lub zewnętrznym dostawcom dostęp do konkretnej usługi w celu świadczenia pomocy technicznej lub rozwiązywania problemów.

Udostępnianie usługi to rozwiązanie, które pozwala na efektywne zarządzanie kontem online. Umożliwia dostęp do konkretnej usługi – domeny i hostingu współdzielonego, zachowując jednocześnie pełną kontrolę nad dostępem i danymi całego konta użytkownika. Teraz w łatwy i elastyczny sposób możesz zarządzać dostępem do swoich usług, bez obawy o bezpieczeństwo.

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

5 odpowiedzi do "Udostępnianie usługi – nowość w Panelu Klienta"

  1. Avangardo pisze:

    Nie zwróciłem wcześniej uwagi na tę funkcję w swoim Panelu Klienta. Fajnie, że się pojawiła – może się przydać.

    1. Katarzyna Węgiel pisze:

      Mamy nadzieję, że usprawni Twoją pracę 🙂

  2. Karol pisze:

    Korzystam, całkiem przydatne rozwiązanie.

    1. Katarzyna Węgiel pisze:

      Karol, cieszymy się, że pomaga w codziennej pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?