Własny sklep internetowy sprawia, że możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, bez przerwy! Nie ma ograniczeń czasowych ani geograficznych. Twoje produkty są dostępne dla klientów o dowolnej porze dnia i nocy, co znacznie zwiększa szanse na sprzedaż i generowanie dochodu. Dzięki rozwojowi technologii taki scenariusz możesz zrealizować bardzo szybko. Własny sklep internetowy uruchomisz już nawet w kilka minut. Sprawdźmy jakie plusy i minusy płyną z tej decyzji.

Własny sklep internetowy. Dlaczego warto?

Rozpoczęcie sprzedaży online i posiadanie sklepu internetowego jest już dziś nie tylko ważnym i opłacalnym przedsięwzięciem, ale wręcz standardem budowania strategii sprzedaży wielokanałowej (omnichanel). Jeżeli myślisz, że sklep stacjonarny jest wystarczającym kanałem sprzedaży, jesteś w błędzie. Sprzedaż stacjonarna sama w sobie jako jedyne źródło dystrybucji to za mało. Zmieniają się preferencje zakupowe. Odzwierciedlają to trendy rynkowe. Klienci coraz częściej oczekują wygody i elastyczności w zakupach. Już blisko 80% internautów kupuje online. Sprzedaż internetowa to połączenie elastyczności i wygody, jakie tak mocno akcentujemy w dobie wszechobecnego dynamizmu.

Powody dla jakich kupujemy w sieci

Jak założyć własny sklep internetowy?

Jeśli zastanawiasz się jak zacząć z własnym sklep internetowy to możliwości jest kilka. Najpopularniejsze z nich to rozwiązania typu open source, takie jak np. WooCommerce czy PrestaShop oraz oprogramowanie w modelu SaaS. Więcej informacji na ich temat znajdziesz w artykułach na naszym blogu:

Jeśli ze swoim sklepem chcesz wystartować szybko, ale nie masz kompetencji technicznych oraz zbyt dużych nakładów na start, to sprawdź _Stores, czyli nasze narzędzie do szybkiego i łatwego zakładania sklepów internetowych.

Własny sklep w sprzedaży wielokanałowej

Strategia omnichannel zakłada sprzedaż produktów za pośrednictwem różnych kanałów, uwzględniających preferencje użytkowników docelowych. To podejście, gdzie firma integruje różne kanały sprzedaży i komunikacji w celu zapewnienia spójnego i spersonalizowanego doświadczenia klienta. Celem strategii omnichannel jest umożliwienie klientom płynnego przechodzenia między różnymi kanałami sprzedaży (takimi jak sklepy stacjonarne, sklepy internetowe, aplikacje mobilne, media społecznościowe itp.) i zachowanie spójności w obsłudze i komunikacji.

Według Digital Commerce360 do 2025 r. 72% sprzedawców spodziewa się, że większość ich przychodów będzie pochodzić z platform e-commerce.[1]

Własny sklep internetowy, dzięki wbudowanym integracjom może stać się sercem sprzedaży omnichannelowej Twojego biznesu. W ramach jednego ekosystemu będziesz mogła lub mógł koordynować sprzedaż w wielu kanałach, łącznie z tą prowadzaną w marketplace’ach.

Korzyści posiadania własnego sklepu internetowego

Otwarcie własnego sklepu internetowego może mieć wiele korzyści, ale jednocześnie wiąże się z pewnymi wyzwaniami. W zależności od tego, jaką platformę wybierzesz, bariery wejściowe możesz zminimalizować do minimum. W obecnej rzeczywistości technologicznej, umiejętności techniczne, czy graficzne nie są tym, co może Cię wstrzymywać przed uruchomieniem własnego przedsięwzięcia, o czym za chwilę powiemy szerzej.

E-commerce w Polsce

Dlaczego warto rozwijać swój projekt e-commerce?

  1. Dynamiczny rozwój branży e-commerce
    Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie, a zakupy online stają się coraz popularniejsze. Widzimy to w liczbie powstających sklepów internetowych i zmieniających się tendencjach zakupowych. Rośnie liczba klientów, którzy preferują wygodę zakupów online. To otwiera przed Tobą szerokie pole możliwości. Rozwinięcie własnego projektu e-commerce pozwoli osiągnąć Ci większą skalę sprzedaży i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

  2. Globalny zasięg
    To, co Cię ogranicza w przypadku sprzedaży on-line to jedynie wyobraźnia. W odróżnieniu do sklepu stacjonarnego, sprzedaż internetowa jest wolna od bariery geograficznej. Własny sklep internetowy pozwala na dotarcie do klientów na całym świecie. Możesz przekroczyć granice geograficzne i zaoferować swoje produkty/usługi klientom z różnych krajów. To otwiera przed Tobą nowe rynki i możliwości ekspansji, prowadzące do większych zysków.

  3. Niskie bariery wejścia
    Rozpoczęcie sprzedaży online jeszcze nigdy nie było tak proste. Jeżeli dopiero startujesz z własnym biznesem i zależy Ci na szybkim uruchomieniu sklepu możesz to zrobić w mniej niż 15 minut. Brzmi niewiarygodnie? Sprawdź oprogramowanie sklepu internetowego _Stores. Z myślą o osobach, które szukają prostych i łatwych w obsłudze rozwiązań stworzyliśmy narzędzie dostarczające pełen zestaw elementów niezbędnych do uruchomienia sklepu.
  4. Elastyczność i wygoda
    Sklep internetowy oferuje klientom elastyczność i wygodę zakupów. Mogą dokonywać transakcji o dowolnej porze dnia i z dowolnego miejsca. Rozwijając swój projekt e-commerce, możesz zapewnić klientom jeszcze lepsze doświadczenie zakupowe, poprzez dostosowanie strony, ułatwienie procesu zakupowego i zapewnienie szybkiej i efektywnej obsługi klienta.

Wyzwania posiadania sklepu internetowego

Tak jak w przypadku każdego projektu, również i tutaj mogą pojawić się pewne obawy. Ich świadomość pozwoli Ci lepiej przygotować do wejścia w sferę on-line. Z jakimi wyzwaniami możesz się spotkać? Poznaj najważniejsze.

  1. Wysoka konkurencja
    Rynek e-commerce jest bardzo konkurencyjny i mocno nasycony. W samej Polsce, mówi się o 350 nowo powstających sklepach każdego miesiąca. Może to oznaczać konieczność konkurowania z innymi firmami o podobnym profilu działania do Twojej. Musisz poznać rynek, na jakim chcesz działać, zrozumieć potrzeby użytkowników i budować unikalną wartość dodaną swojej oferty. To oznacza działania związane z budowaniem świadomości marki.

  2. Ograniczone doświadczenie zakupowe użytkownika
    Brak fizycznego doświadczenia zakupowego, może być pewną barierą, ale wcale nie musi. Owszem, w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, sklep internetowy nie pozwala klientom na bezpośrednie obejrzenie, dotknięcie czy przymierzenie produktów przed zakupem. Stwarza za to zupełnie nowe angażujące możliwości ekspozycji produktów. To może stać się ważne w przypadku niektórych branż, takich jak odzież czy meble, gdzie klienci preferują fizyczne doświadczenie przed zakupem. Dlatego tak ważne są dobre zdjęcia produktowe i opisy przedmiotów. Dobrym rozwiązaniem są również materiały video, pokazujące produkt w użyciu.

Dowiedz się więcej jak zrobić dobre opisy oraz zdjęcia produktowe z artykułów:

Dla kogo własny sklep internetowy?

Własny sklep internetowy to kierunek dla każdego, kto chce rozwijać swoją markę i pod nią sprzedawać w internecie, niezależnie od skali działania i rodzaju oferty. Zwłaszcza teraz, kiedy obserwujemy tak dynamiczny rozwój technologii i dostępność narzędzi e-commerce. Decyzja o otwarciu własnego sklepu internetowego stała się znacznie łatwiejsza i bardziej dostępna niż kiedykolwiek wcześniej. Polecany zwłaszcza dla:

  • osób, które chcę przekuć swoją pasję w pracę,
  • osób i firm poszukujących nowych możliwości biznesowych,
  • przedsiębiorców poszukujący nowych kanałów dystrybucji swojej oferty.

Chcesz szybko i intuicyjnie założyć własny sklep internetowy? Poznaj _Stores i jego możliwości.

Może sprzedaż na Allegro?

W przypadku gdy dopiero startujesz ze swoim produktem, pomyślisz o sprzedaży na popularnych marketplace’ach, jak np. Allegro. Czy w takim przypadku sklep internetowy ma rację bytu? Oczywiście sprzedaż na Allegro może być atrakcyjną opcją dla wielu przedsiębiorców, jednak poleganie wyłącznie na tej opcji nie jest najlepszym rozwiązaniem. Musisz pamiętać, że każdy z marketplace’ów ma swoje zasady prezentacji i sprzedaży produktów. Decydując się na obecność w nich, akceptujesz zasady portalu i jednocześnie ograniczasz możliwość ekspozycji własnej marki. Dodatkowo, możemy porównać go do cyfrowego centrum handlowego, gdzie w walce o uwagę klienta konkuruje wiele firm. Sklep internetowy natomiast to miejsce wyłącznie dla Ciebie.

Dywersyfikuj działania

Współczesny rynek e-commerce stawia coraz większy nacisk na strategię omnichannel, czyli łączenie różnych kanałów sprzedaży. Istotą tej strategii jest obecność w różnych miejscach, gdzie znajdują się potencjalni klienci, w celu zwiększenia widoczności marki, dotarcia do szerszego grona odbiorców i maksymalizacji sprzedaży. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na równoczesne posiadanie sklepu internetowego oraz wystawianie swoich produktów na popularnych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay czy Allegro. Własny sklep internetowy z odpowiednimi integracjami jest dobrym miejscem koordynowania sprzedaży wielokanałowej.

Budując świadomość marki, ważne jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców. W dobie nowych technologii i zmieniających się preferencji użytkowników musimy pamiętać o integracji kilku kanałów sprzedaży. Jeżeli chcemy dotrzeć tam, gdzie są nasi klienci musimy łączyć kanały sprzedaży. Własny sklep internetowy to fundament budowania obecności marki online. Dodatkowo, dzięki obecności na marketplace’ach możesz docierać i poszerzać grono zainteresowanych użytkowników.

źródło:
[1] interaktywnie.com
retailnet.pl
Gemius. Raport e-commerce 2022

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?