Światowy dzień fotografii, przypadający na 19 sierpnia, to dobry moment aby nieco bliżej przyjrzeć się obecności w sieci branży artystycznej. Fotografujesz? Zastanawiałeś się jaka domena będzie integralną częścią Twojego portfolio. Zainspiruj się naszym przeglądem.

Fotografia, to coś więcej niż zdjęcie

Fotografia zatrzymuje ważne momenty życia, utrwala ulotne chwile, niejednokrotnie wzrusza i stanowi głos w dyskusji. Unaocznia to co wydaje nam się dalekie i niedostępne. Nadaje zasięg, przekazuje skalę działania. Zostawia ślad, po którym nie da się przejść obojętnie. Przykładem może być historia zdjęcia „Sęp i dziewczynka” autorstwa Kevina Cartera z 1993 roku. Jedno zdjęcie, tak wiele emocji. Fotografia obiegła i poruszyła cały świat. Obraz klęski w Afryce, pytanie o solidarność, współpracę? Ta cała paleta emocji i historii pokazuje jaką zdjęcie ma moc.

Jaka domena dla fotografa?

Portfolio i profesjonalna obecność w sieci to podstawowe narzędzie każdego fotografa. Aby móc przedstawiać swoją pasję, zarażać nią innych, a przy tym prowokować do dyskusji – obok wyjątkowej wrażliwości i talentu – ważne jest miejsce pod którym Twoje portfolio będzie dostępne cały czas. Jako artysta skupiasz się na detalach. To one stanowią clue Twojej pracy. Taką samą troskę należy włożyć w obecność online. Od czego zacząć projekt www? Od wyboru domeny. Domena, to fundament Twojego wizerunku. Adres, który będzie Twoją wizytówką, stanowi element szerszej komunikacji. Twoja witryna będzie przecież na materiałach reklamowych, wizytówkach, przeglądach etc. Czy domena zawsze musi oznaczać rozszerzenie .pl? W przypadku zawodów artystycznych, warto pokusić się o domenę z tak zwanej kategorii nGTLD (New Generic Top-Level Domain).

Domena dla fotografa

Planując ważny dzień w życiu, chcemy zadbać o każdy detal, o wyjątkową oprawę niepowtarzalnego momentu. Klienci poszukując fotografa, najpewniej wpisują hasło z dopiskiem miasta – aby zawęzić zasięg wyszukiwania. Co w przypadku kiedy dostajemy całą stronę wyników z podobną treścią w meta description? Wpisując tylko hasło fotograf Kraków otrzymujemy adresy z rozszerzeniem .pl. W jaki sposób się wyróżnić i wskazać adres, w który mają kliknąć Klienci? Postaw na personalizację!

Domena dla fotografa powinna już na etapie rozszerzenia dopełniać specyfikę działania. W cyberFolks znajdziesz rozszerzenie dopasowane do Twojej branży.

Typy domen dla fotografa
  • .photography
    Jesteś jednoosobową działalnością? Domena .photography w połączeniu z Twoim nazwiskiem to jedna z naszych propozycji. Polecamy szczególnie osobom, które stawiają na indywidualność i prowadzą działalność pod własnym nazwiskiem. Z jednej strony wskazujesz charakter świadczenia usług, z drugiej zaś pracujesz na swoją markę osobistą.

  • .photo
    Prowadzisz studio fotograficzne? Świadczysz szeroki zakres usług – od zdjęć do dokumentów, poprzez realizacje sesji fotograficznych, aż po materiały graficzne? A może udostępniasz zdjęcia w ramach założonego banku zdjęć? Domena .photo wskazuje klientom prostą nazwę, którą bardzo łatwo zapamiętają i skojarzą z branżą fotograficzną.

  • .photos
    W przypadku osób związanych pośrednio z branżą fotograficzną polecamy uwadze domenę .photos. Prowadzisz sklep z asortymentem dla fotografów? A może serwisujesz sprzęt? Branżowe rozszerzenie z łatwością zapadnie w pamięć.

  • .pictures
    Foto-relacja z wydarzenia bądź imprezy okolicznościowej? Utrwalając wspomnienia, zarchiwizuj je w dedykowanej domenie. Domena sprawdzi się także dla firm i osób zajmujących się komercyjną sprzedażą praw autorskich do swoich zdjęć.

Branża artystyczna wskazując na swój indywidualizm do wyboru ma szereg domen. Branżowe rozszerzenie może posłużyć do stworzenia strony internetowej, wirtualnego portfolio, czy bloga, w którym będziesz dzielić się kulisami swojej pracy. Postaw na personalizację, która tak ważna jest w świecie sztuki. Jesteś fotografem? Podziel się nazwą swojej domeny.

Fotografujesz? Oprócz domeny, te rozwiązania mogą Ci się przydać: hosting wwwcertyfikat SSL, kreator domen.

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?