Podjąłeś decyzję, rejestrujesz domenę, wybierasz oprogramowanie i uruchamiasz własny sklep internetowy. Podstawowym elementem każdej strony internetowej jest szkielet. Inaczej struktura, która opisuje jej zawartość. Jaki powinien być wygląd sklepu internetowego, jakie podstrony powinny się w nim znaleźć?
W tym miejscu, musimy pamiętać, że niektóre są niezbędne, aby Twoja strona działała zgodnie z prawem.

Struktura sklepu internetowego

Kupujemy online! Dane za 2022 rok potwierdzają ten fakt. Blisko 80% użytkowników sieci, już przynajmniej raz kupiło coś w internecie. [1] Wiadomość ta jest jasnym sygnałem dla przedsiębiorców, którzy obok swojej podstawowej działalności stacjonarnej decydują się na sprzedaż on-line bądź całkowicie wybierają e-commerce.

źródło: https://www.rsa.global/blog/turning-e-commerce-logistics-challenges-into-an-opportunity

Tylko w Polsce, ubiegły rok zakończyliśmy liczbą 55 tysięcy działających sklepów online![2]

Wraz z dynamicznym rozwojem zakupów on-line, strony internetowe, stają się coraz ważniejszymi kanałami dla klientów, aby dowiedzieć się więcej o produktach czy usługach.

Użyteczna, uporządkowana i funkcjonalna strona sklepu internetowego ze wszystkimi niezbędnymi podstronami staje się fundamentem odniesienia sukcesu online. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym podstronom witryny sklepu internetowego i temu co powinno znaleźć się na każdej z nich.

Dlaczego to takie ważne?

Stworzenie sklepu internetowego to świetny sposób na dotarcie do klientów, zwiększenie sprzedaży, a tym samym zysków firmy. Sukces sklepu internetowego zależy jednak od tego, jak dobrze jest on zorganizowany i jak użyteczna jest jego witryna.

Tworząc podstrony, które są łatwe w nawigacji, zawierają przydatne informacje i dają klientom natychmiastowy wgląd w oferowane przez Ciebie produkty i usługi, możesz mieć pewność, że z łatwością znajdą to, czego szukają, a ich aktywność może zakończyć się zakupem.

Jakie podstrony powinna zawierać strona sklepu internetowego?

Założenie strony sklepu internetowego to proces, który wiąże się z wieloma decyzjami. Jedną z wielu, jakie będziesz musiał podjąć, jest to, jakie podstrony powinny znaleźć się w Twoim serwisie. Im bardziej rozbudowany będzie Twój e-commerce, tym więcej podstron będzie zawierał. 

podstrony w sklepie internetowym w _Stores
W _Stores już na etapie zakładania sklepu możesz zdecydować, z jakich podstron będzie składał się Twój sklep.

Uporządkowana struktura www powinna zapewniać klientom kompleksową wiedzę na temat tego, co oferujesz, a także gwarantować łatwość w znalezieniu szczegółowych informacji o sposobie funkcjonowania sklepu i warunkach zakupów i zwrotów.

Co powinna zawierać strona? Zobacz główne elementy sklepu internetowego:

  1. Home page, z najważniejszymi informacjami o produktach, trwających kampaniach promocyjnych.
  2. Strona o nas, gdzie możesz przybliżyć profil działania firmy.
  3. Strony produktowe, które zawierają szczegółowe informacje o produkcie, takie jak m.in.: opis, zdjęcia, cena, dostępność, warunki zakupu.
  4. Strona kontaktowa, zawierająca informacje o siedzibie firmy, danych kontaktowych.
  5. Strona zawierająca Regulamin sklepu internetowego i Politykę prywatności oraz informacje na temat warunków zwrotu i reklamacji.

Home page

Strona wizytówka, czyli strona główna sklepu internetowego. Na jej podstawie tworzysz pierwsze wrażenie dla odwiedzających. To miejsce, z którego „startujesz”. Twoim celem jest utrzymanie jak najdłużej użytkownika w serwisie i zachęcenie go, aby przeklikiwał się po jego strukturze.
Projekt strony głównej powinien być prosty, ale atrakcyjny wizualnie. Z jednej strony, ma zapewnić sprawną nawigację po serwisie, z drugiej zaś być przyjaznym dla użytkownika.

W projektowaniu każdej podstrony znaczenia nabiera user experience i user interface. Aby stworzyć atrakcyjną i przyciągającą ruch stronę główną, musisz wziąć pod uwagę kilka aspektów, które obejmują elementy wizualne, układ, funkcje i elementy projektu. 

Co powinna zawierać strona główna?

  • menu, aby użytkownik z łatwością mógł poznać Twoją ofertę;
  • aktualne oferty kampanii promocyjnych, czyli czynnik zachęcający do zapoznania się z ofertą sklepu internetowego;
  • social proof, czyli tak zwane społeczne dowody słuszności. To opinie klientów, potwierdzające wiarygodność Twojego sklepu;
  • stopka, gdzie znajdują się informacje kontaktowe, media społecznościowe i linki do konkretnych podstron.

Strona firmowa „O nas”

Strona „O nas” dla firmy e-commerce jest ważnym elementem budowania zaufania do firmy. Pomaga odwiedzającym dowiedzieć się więcej o Twojej firmie, jej celach i wartościach, a także o ludziach, którzy ją tworzą. 

Na tej podstronie możesz pokazać, kim jesteś, jaka jest historia Twojej marki i dlaczego klienci to właśnie Ciebie powinni wybrać. W tym miejscu podziel się wartościami, jakie reprezentuje Twoja firma, jakie produkty lub usługi oferujesz i jak długo firma działa na rynku.

Co powinna zawierać strona O nas?

  • informacje o firmie, jej historii, wartościach i misji;
  • charakterystykę działalności – ofertę;
  • pokazanie osób tworzących sukces marki;
  • czynniki przewagi konkurencyjnej.

Strona produktowa

Projektując strukturę strony sklepu internetowego obowiązkowym elementem jest zaprezentowaniem tego, co chcesz zaoferować użytkownikom.
Posiadanie podstron produktowych w witrynie e-commerce jest niezbędne do prowadzenia sprzedaży, maksymalizacji widoczności, pozyskiwania nowych klientów i zwiększania ruchu.

Strona produktowa zawiera informacje o danym produkcie, które pomagają klientom podjąć świadomą decyzję o zakupie. Ponadto posiadanie tych stron pomaga poprawić SEO i zwiększyć ruch w Twojej witrynie, co może skutkować wzrostem sprzedaży.

Co powinna zawierać strona produktowa?

  • podstawowe parametry produktu – w zależności od branży, takie jak wymiary, materiał wykonania, kolorystyka czy skład;
  • opis produktu, jakie jest jego zastosowanie, w jaki sposób go użytkować i jakie korzyści płyną z jego zakupu;
  • zdjęcia produktowe;
  • wezwanie do działania;
  • czas i sposoby dostarczenia przesyłki.

Zobacz jak przygotować kartę produktową: Dobra karta produktu, czyli jak prezentować produkty w sklepie internetowym?

Kontakt

Strona kontaktowa jest ważną częścią każdej witryny e-commerce. Jest to miejsce, do którego potencjalni klienci udadzą się, aby się z Tobą skontaktować i zadać pytania lub poprosić o pomoc. Bardzo ważne jest, aby strona kontaktowa była łatwa do znalezienia i zawierała wszystkie potrzebne informacje, takie jak formularz kontaktowy, adres, numery telefonów i adresy e-mail.

Co powinna zawierać strona kontaktowa?

  • adres sklepu;
  • dane firmy niezbędne do wystawiania faktur;
  • numer kontaktowy;
  • adres e-mail;
  • linki do mediów społecznościowych.

Regulamin i Polityka prywatności

Właściciel każdego sklepu internetowego jest zobowiązany prawnie do umieszczenia Regulaminu sklepu internetowego. Taki obowiązek nakłada ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 344). 

Co powinien zawierać Regulamin sklepu?

  • pełne informacje o podmiocie świadczącym usługi (pełna nazwa, siedziba, dane kontaktowe i dane rozliczeniowe);
  • informacje dotyczące rodzaju i zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną;
  • informacje dotyczące warunków zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
  • informacje dotyczące postępowania reklamacyjnego.

Polityka prywatności, jest podstroną, która nie jest obowiązkowa, ale przydatna w działalności internetowej. Powinieneś ją umieścić na swojej stronie. Informuje, w jaki sposób Twoja marka przetwarza dane osobowe, które zbiera na stronie, chociażby podczas pobrania e-booka, czy zapisania się użytkownika do newslettera.

Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego _Stores otrzymujesz gotowe dokumenty niezbędne do legalnego działania sklepu takie jak: Regulamin sklepu i Polityka prywatności czy Ustawienia plików cookies. Wszystko w jednym miejscu. Wybierz _Stores i zaoszczędź pieniądze oraz czas spędzony na rozmowach z prawnikami i przygotowywaniem niezbędnych informacji na stronę.

Sklepy e-commerce stają się coraz bardziej popularne, wiele firm decyduje się na założenie sklepu internetowego. Niezależnie od jego wielkości, posiadanie dobrze zorganizowanej strony internetowej jest niezbędne do odniesienia sukcesu. Strona sklepu internetowego – i jej najważniejsze podstrony pozwalają w sposób logiczny prezentować użytkownikom odpowiednie produkty i ułatwiać dokonywanie zakupów. Tym samym, dobrze zorganizowana struktura pomaga zwiększyć ruch, prowadząc do większej liczby konwersji.

Źródło:

[1] Raport e-commerce 2022
[2] dlahandlu.pl

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?