W przypadku problemów z działaniem poczty w kliencie pocztowym Mozilla Thunderbird przy jednoczesnym korzystaniu z programu antywirusowego ESET lub Avast, konieczne może być ponowne uruchomienie filtrowania protokołu SSL w programie antywirusowym
1. Proszę upewnić się, że konfiguracja serwera poczty wychodzącej i przychodzącej jest poprawna – serwer poczty znajdą Państwo w panelu administracyjnym po lewej stronie. Konfiguracja poczty przychodzącej w programie Mozilla Thunderbird dostępna jest w polu „Konfiguracja serwera”, natomiast konfiguracja poczty wychodzącej w osobnym polu „Poczta wychodząca” . Opis konfiguracji jest dostępny również tutaj : https://cyberfolks.pl/pomoc/konfiguracja-klientow-poczty-porty-adres-serwera-przyklady/
2. W programie antywirusowym ESET aby zmodyfikować ustawienia komunikacji szyfrowanej (SSL), należy wybrać kolejno opcje Ustawienia zaawansowane (F5) -> Strony internetowe i poczta e-mail -> SSL/TLS. Proszę wyłączyć i włączyć filtrowanie zawartości protokołów aplikacji