Może się zdarzyć sytuacja, że po wywołaniu Twojej witryny, pokaże się plansza, która mówi, że domena nie jest dodana do konta.
1. Problem z https
Pierwszą przyczyną takiego stanu jest wywołanie adresu strony z https:// na początku zamiast http:// w sytuacji, gdy domena nie ma włączonej obsługi certyfikatów SSL na serwerze.
(Uwaga! Drugi powód wyświetlania tego komunikatu opisany jest na końcu poradnika)
Wówczas należy albo wywołać adres strony przez http:// w pasku adresu, albo poprawić konfigurację na serwerze, aby obsługiwała połączenia https://. Ta druga opcja jest optymalnym rozwiązaniem i poniżej dowiesz się, jak to wykonać.
- Zaloguj się do panelu administracyjnego DirectAdmin.
https://cyberfolks.pl/pomoc/logowanie-sie-do-panelu-administracyjnego/ - Przejdź do zakładki “Ustawienia domen”
- Na liście domen kliknij tę, której dotyczy problem
- System wyświetli ustawienia domeny
- Zaznacz opcję SSL i zapisz zmianę
- Po tej modyfikacji w ustawieniach domeny pojawią się dodatkowe opcje:
- Jeśli zaznaczona będzie opcja:
public_html
- użyj linku symbolicznego z private_html do public_html - te same dane dla http i https (zalecane)
Witryna powinna się wczytywać. Taka sytuacja występuje najczęściej. Sprawdź działanie strony, najlepiej w trybie prywatnym przeglądarki.
Jeśli natomiast zaznaczona będzie opcja:
private_html
- użyj katalogu o nazwie private_html
wówczas konieczne będą dodatkowa weryfikacja.
Przejdź poprzez menadżer plików, lub FTP, do katalogu Twojej domeny i sprawdź, czy pliki strony znajdują się w folderze private_html czy public_html.
Jeśli pliki strony są w katalogu public_html, to w ustawieniach domeny możesz śmiało przełączyć opcję na katalog public_html – jak na ilustracji z punktu 6.
Jeśli natomiast pliki strony znajdują się w katalogu private_html, to taki katalog powinien pozostać wskazany w ustawieniach domeny. Strona w tej konfiguracji powinna się wyświetlić prawidłowo.
Uwaga! Nie zalecamy przełączania katalogów bez weryfikacji, w którym z nich umieszczone są pliki witryny. Może to bowiem doprowadzić do przypadkowego skasowania danych z katalogu private_html.
2. Problem z konfiguracją DNS domeny
Drugą przyczyną wyświetlania takiego komunikatu jest fakt, że domena skierowana jest na zewnętrzne DNSy, np. Cloudflare, a stamtąd kieruje na nieaktualny IP serwera w cyber_Folks.
Wówczas należałoby się zalogować do panelu administracyjnego hostingu w cyber_Folks, odczytać aktualny adres IP i zaktualizować konfigurację po stronie usługodawcy DNS, do którego domena kieruje.