Domena nie jest dodana do konta

Może się zdarzyć sytuacja, że po wywołaniu Twojej witryny, pokaże się plansza, która mówi, że domena nie jest dodana do konta.

1. Problem z https

Pierwszą przyczyną takiego stanu jest wywołanie adresu strony z https:// na początku zamiast http:// w sytuacji, gdy domena nie ma włączonej obsługi certyfikatów SSL na serwerze.
(Uwaga! Drugi powód wyświetlania tego komunikatu opisany jest na końcu poradnika)

Wówczas należy albo wywołać adres strony przez http:// w pasku adresu, albo poprawić konfigurację na serwerze, aby obsługiwała połączenia https://. Ta druga opcja jest optymalnym rozwiązaniem i poniżej dowiesz się, jak to wykonać.

    1. Zaloguj się do panelu administracyjnego DirectAdmin.
      https://cyberfolks.pl/pomoc/logowanie-sie-do-panelu-administracyjnego/
    2. Przejdź do zakładki “Ustawienia domen”
    3. Na liście domen kliknij tę, której dotyczy problem
    4. System wyświetli ustawienia domeny
    5. Zaznacz opcję SSL i zapisz zmianę
    6. Po tej modyfikacji w ustawieniach domeny pojawią się dodatkowe opcje:
    7. Jeśli zaznaczona będzie opcja:

    public_html  - użyj linku symbolicznego z private_html do public_html - te same dane dla http i https (zalecane)

    Witryna powinna się wczytywać. Taka sytuacja występuje najczęściej. Sprawdź działanie strony, najlepiej w trybie prywatnym przeglądarki. 

    Jeśli natomiast zaznaczona będzie opcja:

    private_html - użyj katalogu o nazwie private_html

    wówczas konieczne będą dodatkowa weryfikacja.

    Przejdź poprzez menadżer plików, lub FTP, do katalogu Twojej domeny i sprawdź, czy pliki strony znajdują się w folderze private_html czy public_html.

    Jeśli pliki strony są w katalogu public_html, to w ustawieniach domeny możesz śmiało przełączyć opcję na katalog public_html – jak na ilustracji z punktu 6.

    Jeśli natomiast pliki strony znajdują się w katalogu private_html, to taki katalog powinien pozostać wskazany w ustawieniach domeny. Strona w tej konfiguracji powinna się wyświetlić prawidłowo.

    Uwaga! Nie zalecamy przełączania katalogów bez weryfikacji, w którym z nich umieszczone są pliki witryny. Może to bowiem doprowadzić do przypadkowego skasowania danych z katalogu private_html.

    2. Problem z konfiguracją DNS domeny

    Drugą przyczyną wyświetlania takiego komunikatu jest fakt, że domena skierowana jest na zewnętrzne DNSy, np. Cloudflare, a stamtąd kieruje na nieaktualny IP serwera w cyber_Folks.

    Wówczas należałoby się zalogować do panelu administracyjnego hostingu w cyber_Folks, odczytać aktualny adres IP i zaktualizować konfigurację po stronie usługodawcy DNS, do którego domena kieruje.

    >
    Szymon Ciężar
    Specjalista Wsparcia Technicznego. Z uśmiechem pomaga rozwiązywać problemy od 2016 roku. Uwielbia pizzę w każdych ilościach.