Jak przekierować istniejący ruch do nowej witryny?


Zmiana strony internetowej na nową wersję to świetny krok naprzód, ale warto zadbać o to, aby nie stracić dotychczasowych odwiedzających. Jeżeli udało Ci się przenieść obecną stronę do kreatora _now zgodnie z tą instrukcją, to aktualnie posiadasz dwie wersje witryny – starą i nową. Nowa strona stworzona w _now prawdopodobnie posiada zupełnie inne adresy URL niż Twoja pierwotna witryna, dlatego konieczne jest ustawienie odpowiednich przekierowań. Dzięki nim użytkownicy oraz Google trafiający na stare linki zostaną automatycznie przeniesieni pod odpowiadające im nowe adresy. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku, jak poprawnie wdrożyć takie przekierowania. 🙂

1. Zaloguj się do panelu administracyjnego usługi hostingowej, pod którą podpięta jest Twoja domena lub domeną swojej starej strony i poszukaj ustawień, które pozwalają na skonfigurowanie tzw. przekierowań trwałych (znanych także jako kod statusu HTTP 301). Jeżeli zarządzasz domeną w cyber_Folks to pomocny poradnik znajdziesz tutaj.

2. Otwórz mapę witryny zawierającą adresy URL Twojej starej strony lub listę starych adresów URL, którą wcześniej stworzyłeś. Sprawdź każdą stronę po kolei, aby zidentyfikować adresy URL, których treść jest identyczna, bardzo podobna (np. porusza ten sam temat), lub które pełnią tę samą funkcję dla użytkowników, co strony w Twojej nowej witrynie. Dla każdej z takich par stron należy utworzyć przekierowanie trwałe.

UWAGA! Zwróć szczególną uwagę na to, jak skonstruowane są stare adresy URL – czy używają https://www, tylko https://, czy może Twoja stara strona nie miała certyfikatu SSL i adresy używały formatu http://www lub http://?
Warto wiedzieć, że wszystkie strony internetowe hostowane na _now domyślnie posiadają darmowy certyfikat SSL, co oznacza, że wszystkie adresy URL powinny zaczynać się od https:// lub https://www.

Co z tymi stronami na Twojej starej stronie, których nie odtworzyłeś w nowej wersji, ale które nadal mogą generować ruch? Dla tych stron, a tak naprawdę dla wszystkich pozostałych stron w starej witrynie, możesz po prostu ustawić przekierowanie do strony głównej Twojej nowej strony.

3. Gdy przekierowania będą już aktywne, opublikuj starą witrynę jako nieaktywną. Teraz powinieneś być w stanie wejść na stary adres URL i automatycznie zostać przekierowanym na odpowiednią stronę w nowej wersji witryny. Jeśli jeszcze nie zweryfikowałeś swojej domeny w Google Search Console ani nie przesłałeś mapy witryny zawierającej stare adresy URL, to jest dobry moment, aby to zrobić – dzięki temu Google zacznie je indeksować i rozpoznawać przekierowania prowadzące do Twojej nowej strony.

Pamiętaj, że aby przekierowania działały w przyszłości, musisz odnawiać subskrypcję hostingu lub konta domenowego, w którym skonfigurowałeś te przekierowania.
_now obecnie nie obsługuje zarządzania domenami ani przekierowaniami, ale zawsze możesz przenieść swoją istniejącą domenę do cyber_Folks. Dzięki temu możesz zamknąć konto u poprzedniego dostawcy i mieć całą obsługę swojej strony internetowej – włącznie z przekierowaniami – w jednym miejscu, w ramach konta w cyber_Folks.

Jeśli przenosisz swoją stronę do _now i zmieniasz nazwę domeny, należy połączyć nową domenę z _now , dodatkowo należy takżę zweryfikować nową domenę w Google Search Console i poinformować Google, że przenosisz treści ze starej domeny na nową (dowiedz się więcej, jak to zrobić [tutaj]).

UWAGA! Jeśli w przyszłości zdecydujesz się zmienić tytuł jakiejkolwiek istniejącej i już opublikowanej strony w _now, automatycznie zmieni się również adres URL tej strony. Oznacza to, że wcześniejsze przekierowania ze starych na nowe adresy URL będą prowadziły do tzw. pustej strony (błąd 404). Obecnie _now nie oferuje zarządzania przekierowaniami, dlatego zalecamy nie zmieniać tytułów stron po ich opublikowaniu, aby nie stracić ruchu.

Jeśli planujesz przenieść istniejącą stronę do kreatora _now, zachęcamy również do sprawdzenia przewodnika, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez cały proces:
👉 Jak przenieść już istniejącą stronę do kreatora _now

>
Beata Cegłowska
Od kilku lat związana z cyber_Folks, specjalistka w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klienta. Prywatnie – miłośniczka kotów i nadmorskich klimatów.