Stało się! Wysłałeś wiadomość, jednak po chwili na Twoją skrzynkę wpada e-mail z dopiskiem Mail Daemon. Coś poszło nie tak. Wiadomość jednak nie została wysłana, a Ty zastanawiasz się co jest źródłem niepowodzenia.
Mail Daemon to automatycznie wysyłana informacja przez Twój serwer pocztowy potocznie nazywana zwrotką. Otrzymujesz ją w momencie gdy wiadomość z konkretnych przyczyn nie dotarła na skrzynkę adresata.
Czasami zdarza się, że mail nie dociera do odbiorcy. Większość z nas, przynajmniej raz, spotkała się z Mail Daemon. Pamiętasz to uczucie, kiedy zobaczyłeś kilka linijek tekstu zaraz po tym jak chciałeś wysłać e-mail?
To właśnie automatyczna odpowiedź wysyłana do Ciebie, w sytuacji gdy wiadomość nie może zostać dostarczona adresatowi.
W sytuacji, gdy Twoja wiadomość nie zostanie wysłana i dostarczona na skrzynkę odbiorcy, otrzymujesz informację zwrotną z wyjaśnienie czemu serwer pocztowy nie wysłał wiadomości.
Zazwyczaj wysyłane są w języku angielskim i rozpoczynają się od frazy „Undelivered Mail returned to Senter”. Za każdym razem gdy wysyłasz maila, jest ona weryfikowana przez serwer poczty. Mailer Daemon oznacza, że coś poszło nie tak, a wiadomość nie została wysłana do adresata.
Jeśli otrzymałeś informację o niedostarczonej poczcie z serwera odbiorcy – skopiuj ją ze swojego programu pocztowego i wklej.
[analizaZwrotkiPoczty]
Nazwa
Nazwa w adresie otrzymanej wiadomości zawiera frazę Mailer-Deamon (lub podobną).
Temat
Temat najczęściej zawierający angielskie zwroty: „Delivery failure”, „Unable do deliver”, „Not delivered” itp.
Treść
Informacje w treści, takie jak: „maildir over quota”, „no such user here”, „sorry i couldn’t find any host named” itp.
Mail Deamon to automatycznie wysyłana zwrotka, którą dostaje nadawca wiadomości e-mail, w momencie gdy jej adresat nie może jej otrzymać. Zawiera informacje na temat przyczyn niepowodzenia.
Powodów, dla których Twoja wiadomość nie może została wysłana na skrzynkę pocztową odbiorcy może być na prawdę wiele. Do najpopularniejszych zaliczamy:
1. Brak miejsca na serwerze (skrzynka pocztowa jest przepełniona)
2. Adres e-mail został usunięty bądź jest nieprawidłowy
3. Mail odbiorcy znajduje się na liście RBL
4. Nieoprawnie skonfigurowany SPF
Otrzymana wiadomość pozwoli Ci ustalić przyczynę błędu. Dowiesz się dlaczego serwer adresata nie mógł jej dostarczyć. Treść komunikatu zawiera źródło błędu. To tutaj musisz szukać przyczyn tej sytuacji. Sprawdź informację, zastosuj się do jej treści, aby zniwelować błędy.