Jak lepiej prowadzić swój biznes e-commerce i zarabiać na nim więcej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w nowym newsletterze Ekomersowo, z którym startuje dobrze znany w branży e-commerce – Artur Kurasiński. Jako marka cyber_Folks jesteśmy partnerem strategicznym i merytorycznym tego projektu z czego bardzo się cieszymy!
Kto za tym stoi?
Artur Kurasiński, autor newslettera to przedsiębiorca z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w biznesie. Jest współwłaścicielem sześciu firm, w których sprzedaje książki, gry, komiksy oraz plakaty, a jego klientami są ludzie z ponad 60 krajów na świecie.
Zdarza się, że sam pakuje przesyłki, odbiera telefony od klientów czy sprawdza stan magazynowy. Robi wszystko, co trzeba zrobić w każdym ekomersie.
Chętnie też dzieli się swoją wiedzą, doświadczeniem i wnioskami między innymi w mediach społecznościowych. Bardzo aktywny jest na LinkedInie, gdzie warto go obserwować. Jak sam o sobie pisze – lubi sprzedawać. A jeszcze bardziej uczyć się nowych technik sprzedaży, narzędzi oraz sprawdzać swoje biznesowe tezy. Nieustannie szuka nowej wiedzy, którą będzie dzielił się za pośrednictwem swojego kolejnego newslettera.
Dzielenie się wiedzą to nasza wartość
Podobne wartości dotyczące dzielenia się wiedzą przyświecają nam w cyber_Folks. Tworzone przez nas materiały edukacyjne znajdziesz między innymi tutaj na blogu, jak również podczas naszych webinarów. Udzielamy się merytorycznie też podczas wydarzeń branżowych i targów. Tworzymy też gotowe, proste do zastosowania narzędzia, które ułatwiają między innymi planowanie działań. Jednym z nich jest checklista dotycząca przygotowań przed otwarciem własnego sklepu, ciesząca się dużym zainteresowaniem.
Dzielenie się wiedzą to jedna z głównych idei w cyber_Folks. Łączą się tu wartości, na których zbudowaliśmy naszą markę: kompetencja i empatia. Cyber – to merytoryka i twarde dane. Folks – to tworzenie z myślą o ludziach, aby pomagać im w codziennych wyzwaniach biznesowych w sposób, który jest dla nich komfortowy.
Staramy się inspirować odbiorców różnymi sposobami. W listopadzie stworzyliśmy własne studio do nagrań wideo, prowadzimy bloga, wydaliśmy książkę. Pracujemy z ekspertami, takimi jak Artur Kurasiński, aby dostarczać rynkowi wspólnie maksymalnie praktyczną wiedzę. Bo kto poda ją lepiej, niż praktyk biznesowy, któremu zaufały już tysiące przedsiębiorców?
Artur Pajkert, Chief Marketing Officer w cyber_Folks
Na bezpłatny newsletter o e-commerce można zapisać się na stronie Ekomersowo.pl do czego gorąco zachęcamy!
Dlaczego newsletter o e-commerce?
Tworzymy wiele wartościowych materiałów o tematyce e-commerce, bo jesteśmy znaczącą częścią tej branży. Na naszych serwerach działa ok. 40 tys. sklepów internetowych, co oznacza, że prawie co drugi e-sklep w Polsce ma hosting w cyber_Folks. Posiadamy usługi hostingowe dedykowane najpopularniejszym rozwiązaniom open source do zakładania sklepów: Hosting dla WooCommerce i Hosting dla PrestaShop. Jesteśmy jedyną w Polsce firmą hostingową, która została oficjalnym partnerem hostingowym PrestaShop.
Nasze zaangażowanie w branżę e-commerce nie kończy się na serwerach, domenach czy certyfikatach SSL. Tworzymy również własne rozwiązania wspierające przedsiębiorców e-commerce. Najnowszym z nich jest _Stores, intuicyjne i łatwe w obsłudze oprogramowanie do zakładania prostych sklepów internetowych.
Stworzyliśmy _Stores nie tylko po to, aby dostarczyć proste narzędzie do uruchomienia sklepu. Naszym celem jest także pomaganie klientom w zarabianiu i osiąganiu jak najwyższej efektywności ich biznesów. Wierzę, że dzięki naszym technologiom oraz wsparciu i wiedzy od praktyków e-commerce takich jak Artur przybliżamy ich do osiągnięcia sukcesu w biznesie online i pomożemy stać się częścią wyjątkowej społeczności ekomersiaków.
Kacper Skoczylas, Head of Marketing _Stores by cyber_Folks
Dla kogo jest newsletter Ekomersowo?
Newsletter o e-commerce Ekomersowo powstał głównie z myślą o osobach zaczynających swoją przygodę ze sprzedażą w internecie. Mimo to bardziej doświadczeni sprzedawcy też mogą znaleźć ciekawe dla siebie wątki. Każdy numer, wysyłany raz w tygodniu, będzie poruszał wybrany obszar związany z prowadzeniem własnego ekomersu. Znajdzie się też miejsce na stałe elementy, takie jakie polecane książki i podcasty, narzędzia, case study oraz dawkę wiedzy od cyber_Folks.
Sytuacja branży e-commerce u progu 2023 roku
W ostatnich latach rynek sprzedaży internetowej dynamicznie się rozwijał, a pandemia i towarzyszące jej lock downy nasiliły ten trend. Obecnie w dobie wysokiej inflacji, rosnących cen oraz coraz wyższych kosztów życia maleje siła nabywcza Polaków. A co za tym idzie spada również popyt. Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest trudniejsza sytuacja przedsiębiorców, również tych z branży e-commerce.
Prognozy rynkowe wciąż jednak przewidują, że rynek e-commerce będzie rósł, z tym że, prawdopodobnie mniej dynamicznie niż pierwotnie zakładano. Z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2022”1) wynika, że pomimo gorszych nastrojów społecznych, inflacji i sytuacji geopolitycznej, tylko 28% badanych zadeklarowało, że kupuje obecnie mniej; 58% uznało, kupuje tyle samo; a 14% wręcz zwiększyło wydatki na zakupy w sieci.
Czas pokaże też czy prognoza wzrostu dla e-commerce przedstawiona przez Strategy& (PwC)2), zostanie skorygowana. A zakłada ona wzrost rynku do 187 mld zł w 2027 r.
Szanse dla wzrostu e-commerce
Konsumenci przywiązują obecnie coraz większą wagę do cen produktów i szukają najlepszych ofert. A te często znajdują w sklepach internetowych, gdzie za te same dobra można zapłacić mniej niż w stacjonarnych punktach sprzedaży. W tym kontekście można oczekiwać wzrostu wartości sprzedaży internetowej kosztem sprzedaży tradycyjnej. Część biznesów będzie przenosić swoje sklepy do sieci. Z jednej strony chcąc zachować konkurencyjność. Z drugiej planując dotrzeć do nowych klientów na terenie całego kraju, a nawet poza jego granicami.
Odsetek internautów, którzy deklarują kupowanie online ustabilizował się i wynosi obecnie 77%. Przy tym znacząco więcej osób dokonuje zakupów na stronach polskich (75%) niż zagranicznych (32%).
Dane z raportu „E-commerce w Polsce 2022”.
Za rozwojem branży e-commerce zwłaszcza w kontekście powstawania nowych, niedużych sklepów internetowych przemawia również ciekawy trend widoczny na rynku pracy. Otóż zubożenie społeczeństwa w wyniku wysokiej inflacji spowodowało, że coraz więcej Polaków szuka dodatkowych możliwości zarobkowania. Analitycy serwisu OLX Praca podają, że w październiku liczba osób poszukujących pracy dodatkowej wzrosła w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym aż o 54%.
W grupach w mediach społecznościowych coraz więcej osób rozpoczyna sprzedaż produktów rękodzielniczych. W ten sposób testują popyt na swoje wyroby i uczą się sprzedawać za pośrednictwem internetu. Tego typu działania w przyszłości mogą stać się doskonałych fundamentem do budowy sklepów internetowych i rozpoczęcia pełnowymiarowej działalności e-commerce’owej.
Kacper Skoczylas, Head of Marketing _Stores by cyber_Folks
Wartościowa wiedza szansą na rozwój
Podjęcie działalności w branży e-commerce to spore wyzwanie. Aby mu sprostać trzeba trzymać rękę na pulsie, orientować się w trendach, być na bieżąco. Zostaliśmy partnerem merytorycznym newslettera o e-commerce, ponieważ chcemy realnie wspierać osoby, które zdecydowały się chwycić byka za rogi i wejść do świata e-commerce. Gratulujemy Arturowi Kurasińskiego pomysłu i cieszymy się na jego wspólną realizację.
—
Źródła:
1) Raport E-commerce w Polsce 2022
2) Raport Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027
Dynamika sprzedaży detalicznej w październiku 2022 roku
Polecane dla Ciebie
Opisy produktów w sklepie – co jest przy nich ważne?
Opisy produktów w sklepie śniły mu się co noc. Sen był zawsze ten sam: zwracający towar klient robiący mu koszmarną […]
Dropshipping w sklepie internetowym – poradnik dla początkujących
Poznaj jasne i ciemne strony dropshippingu. Klarowny obraz tego modelu ułatwi Ci podjęcie decyzji, czy warto inwestować czas i pieniądze w sklep internetowy oparty o produkty zewnętrznego dostawcy.
Wydajność sklepu internetowego
Wydajność sklepu internetowego to zagadnienie, nad którym warto zastanowić się nie tylko w kontekście Black Friday. Ten pojawił się w […]
Szukasz dalej?