Jak lepiej prowadzić swój biznes e-commerce i zarabiać na nim więcej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w nowym newsletterze Ekomersowo, z którym startuje dobrze znany w branży e-commerce – Artur Kurasiński. Jako marka cyber_Folks jesteśmy partnerem strategicznym i merytorycznym tego projektu z czego bardzo się cieszymy!
Kto za tym stoi?
![newsletter ekomersowo artur kurasiński](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2022/11/artur-kurasinski-ekomersowo_Obszar-roboczy-1-kopia-3.jpg)
Artur Kurasiński, autor newslettera to przedsiębiorca z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w biznesie. Jest współwłaścicielem sześciu firm, w których sprzedaje książki, gry, komiksy oraz plakaty, a jego klientami są ludzie z ponad 60 krajów na świecie.
Zdarza się, że sam pakuje przesyłki, odbiera telefony od klientów czy sprawdza stan magazynowy. Robi wszystko, co trzeba zrobić w każdym ekomersie.
Chętnie też dzieli się swoją wiedzą, doświadczeniem i wnioskami między innymi w mediach społecznościowych. Bardzo aktywny jest na LinkedInie, gdzie warto go obserwować. Jak sam o sobie pisze – lubi sprzedawać. A jeszcze bardziej uczyć się nowych technik sprzedaży, narzędzi oraz sprawdzać swoje biznesowe tezy. Nieustannie szuka nowej wiedzy, którą będzie dzielił się za pośrednictwem swojego kolejnego newslettera.
![](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2022/11/artur-kurasinski-linkedin-posty.jpg)
Dzielenie się wiedzą to nasza wartość
Podobne wartości dotyczące dzielenia się wiedzą przyświecają nam w cyber_Folks. Tworzone przez nas materiały edukacyjne znajdziesz między innymi tutaj na blogu, jak również podczas naszych webinarów. Udzielamy się merytorycznie też podczas wydarzeń branżowych i targów. Tworzymy też gotowe, proste do zastosowania narzędzia, które ułatwiają między innymi planowanie działań. Jednym z nich jest checklista dotycząca przygotowań przed otwarciem własnego sklepu, ciesząca się dużym zainteresowaniem.
Dzielenie się wiedzą to jedna z głównych idei w cyber_Folks. Łączą się tu wartości, na których zbudowaliśmy naszą markę: kompetencja i empatia. Cyber – to merytoryka i twarde dane. Folks – to tworzenie z myślą o ludziach, aby pomagać im w codziennych wyzwaniach biznesowych w sposób, który jest dla nich komfortowy.
Staramy się inspirować odbiorców różnymi sposobami. W listopadzie stworzyliśmy własne studio do nagrań wideo, prowadzimy bloga, wydaliśmy książkę. Pracujemy z ekspertami, takimi jak Artur Kurasiński, aby dostarczać rynkowi wspólnie maksymalnie praktyczną wiedzę. Bo kto poda ją lepiej, niż praktyk biznesowy, któremu zaufały już tysiące przedsiębiorców?
Artur Pajkert, Chief Marketing Officer w cyber_Folks
Na bezpłatny newsletter o e-commerce można zapisać się na stronie Ekomersowo.pl do czego gorąco zachęcamy!
Dlaczego newsletter o e-commerce?
Tworzymy wiele wartościowych materiałów o tematyce e-commerce, bo jesteśmy znaczącą częścią tej branży. Na naszych serwerach działa ok. 40 tys. sklepów internetowych, co oznacza, że prawie co drugi e-sklep w Polsce ma hosting w cyber_Folks. Posiadamy usługi hostingowe dedykowane najpopularniejszym rozwiązaniom open source do zakładania sklepów: Hosting WooCommerce i Hosting PrestaShop. Jesteśmy jedyną w Polsce firmą hostingową, która została oficjalnym partnerem hostingowym PrestaShop.
Nasze zaangażowanie w branżę e-commerce nie kończy się na serwerach, domenach czy certyfikatach SSL. Tworzymy również własne rozwiązania wspierające przedsiębiorców e-commerce. Najnowszym z nich jest _Stores, intuicyjne i łatwe w obsłudze oprogramowanie do zakładania prostych sklepów internetowych.
Stworzyliśmy _Stores nie tylko po to, aby dostarczyć proste narzędzie do uruchomienia sklepu. Naszym celem jest także pomaganie klientom w zarabianiu i osiąganiu jak najwyższej efektywności ich biznesów. Wierzę, że dzięki naszym technologiom oraz wsparciu i wiedzy od praktyków e-commerce takich jak Artur przybliżamy ich do osiągnięcia sukcesu w biznesie online i pomożemy stać się częścią wyjątkowej społeczności ekomersiaków.
Kacper Skoczylas, Head of Marketing _Stores by cyber_Folks
Dla kogo jest newsletter Ekomersowo?
Newsletter o e-commerce Ekomersowo powstał głównie z myślą o osobach zaczynających swoją przygodę ze sprzedażą w internecie. Mimo to bardziej doświadczeni sprzedawcy też mogą znaleźć ciekawe dla siebie wątki. Każdy numer, wysyłany raz w tygodniu, będzie poruszał wybrany obszar związany z prowadzeniem własnego ekomersu. Znajdzie się też miejsce na stałe elementy, takie jakie polecane książki i podcasty, narzędzia, case study oraz dawkę wiedzy od cyber_Folks.
![](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2022/11/newsletter-ekomersowo.jpg)
Sytuacja branży e-commerce u progu 2023 roku
W ostatnich latach rynek sprzedaży internetowej dynamicznie się rozwijał, a pandemia i towarzyszące jej lock downy nasiliły ten trend. Obecnie w dobie wysokiej inflacji, rosnących cen oraz coraz wyższych kosztów życia maleje siła nabywcza Polaków. A co za tym idzie spada również popyt. Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest trudniejsza sytuacja przedsiębiorców, również tych z branży e-commerce.
Prognozy rynkowe wciąż jednak przewidują, że rynek e-commerce będzie rósł, z tym że, prawdopodobnie mniej dynamicznie niż pierwotnie zakładano. Z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2022”1) wynika, że pomimo gorszych nastrojów społecznych, inflacji i sytuacji geopolitycznej, tylko 28% badanych zadeklarowało, że kupuje obecnie mniej; 58% uznało, kupuje tyle samo; a 14% wręcz zwiększyło wydatki na zakupy w sieci.
Czas pokaże też czy prognoza wzrostu dla e-commerce przedstawiona przez Strategy& (PwC)2), zostanie skorygowana. A zakłada ona wzrost rynku do 187 mld zł w 2027 r.
Szanse dla wzrostu e-commerce
Konsumenci przywiązują obecnie coraz większą wagę do cen produktów i szukają najlepszych ofert. A te często znajdują w sklepach internetowych, gdzie za te same dobra można zapłacić mniej niż w stacjonarnych punktach sprzedaży. W tym kontekście można oczekiwać wzrostu wartości sprzedaży internetowej kosztem sprzedaży tradycyjnej. Część biznesów będzie przenosić swoje sklepy do sieci. Z jednej strony chcąc zachować konkurencyjność. Z drugiej planując dotrzeć do nowych klientów na terenie całego kraju, a nawet poza jego granicami.
Odsetek internautów, którzy deklarują kupowanie online ustabilizował się i wynosi obecnie 77%. Przy tym znacząco więcej osób dokonuje zakupów na stronach polskich (75%) niż zagranicznych (32%).
Dane z raportu „E-commerce w Polsce 2022”.
Za rozwojem branży e-commerce zwłaszcza w kontekście powstawania nowych, niedużych sklepów internetowych przemawia również ciekawy trend widoczny na rynku pracy. Otóż zubożenie społeczeństwa w wyniku wysokiej inflacji spowodowało, że coraz więcej Polaków szuka dodatkowych możliwości zarobkowania. Analitycy serwisu OLX Praca podają, że w październiku liczba osób poszukujących pracy dodatkowej wzrosła w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym aż o 54%.
W grupach w mediach społecznościowych coraz więcej osób rozpoczyna sprzedaż produktów rękodzielniczych. W ten sposób testują popyt na swoje wyroby i uczą się sprzedawać za pośrednictwem internetu. Tego typu działania w przyszłości mogą stać się doskonałych fundamentem do budowy sklepów internetowych i rozpoczęcia pełnowymiarowej działalności e-commerce’owej.
Kacper Skoczylas, Head of Marketing _Stores by cyber_Folks
Wartościowa wiedza szansą na rozwój
Podjęcie działalności w branży e-commerce to spore wyzwanie. Aby mu sprostać trzeba trzymać rękę na pulsie, orientować się w trendach, być na bieżąco. Zostaliśmy partnerem merytorycznym newslettera o e-commerce, ponieważ chcemy realnie wspierać osoby, które zdecydowały się chwycić byka za rogi i wejść do świata e-commerce. Gratulujemy Arturowi Kurasińskiego pomysłu i cieszymy się na jego wspólną realizację.
—
Źródła:
1) Raport E-commerce w Polsce 2022
2) Raport Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027
Dynamika sprzedaży detalicznej w październiku 2022 roku
Polecane dla Ciebie
Motki Dobromirki – chcę stać się silnym graczem w branży
W świecie e-commerce pojawiają się postaci, które stają się inspiracją dla przyszłych przedsiębiorców online. To ludzie, którzy odważnie wkraczają na […]
Pani Eteryczna – dobra energia płynąca z ziół
W erze masowej produkcji i syntetycznych zapachów, sklep panieteryczna.pl jest oazą autentyczności i powrotu do natury. Oferuje wyjątkowe, ręcznie robione […]
User Experience: rola microcopy w E-commerce
Czy zamiana jednego słowa w interfejsie sklepu może zwiększyć konwersję o 45%? Tak! W jednym ze sklepów internetowych, wbrew przewidywaniom […]
Szukasz dalej?