Jednym z elementów reklamy Twojego biznesu może być blog firmowy. Jest to jedno z najtańszych narzędzi marketingowych, o elastycznym zastosowaniu, a dodatkowo naprawdę skuteczne. Zastanawiasz się, czy część swojego budżetu przeznaczyć na rozbudowę bloga firmowego? To jedna z lepszych inwestycji. Blog w e-commerce to renoma, wizerunek i możliwość zawiązania bliższych relacji z klientem! W artykule dowiesz się, jak prowadzić bloga firmowego i dlaczego warto to robić.

O czym przeczytasz w niniejszym artykule?

  • Jak wygląda polska blogosfera?
  • Jak założyć bloga?
  • Blog w e-commerce – jak zwiększa sprzedaż?

Polska blogosfera cały czas zapełnia się nowymi blogami firmowymi. Zazwyczaj pomysł na jego stworzenie pojawia się wraz z rozwojem firmy czy sklepu internetowego. Bywa i tak, że to bloger, który posiada dużą wiedzę na dany temat, stwierdza, że mógłby stworzyć sklep internetowy lub stronę usługową, dzięki której dodatkowo zarobi i jeszcze bardziej rozwinie się w danej branży.

1. Jak założyć bloga?

Najłatwiejszym sposobem na założenie strony firmowej oraz dołączonego do niej bloga, jest witryna oparta na popularnym CMS-ie typu WordPress. Zarządzanie stroną na WordPressie jest wyjątkowo proste. Dodatkowo, temu systemowi zarządzania treścią poświęcono dużą liczbę artykułów w internecie, a także posiada on jedną z największych społeczności w sieci, przez co, jeśli nawet będziesz mieć problemy z instalacją i dopasowaniem WordPressa, to łatwo w internecie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

2. Prowadzenie bloga opiera się na kilku zasadach:

  1. Dodawane treści muszą być unikalne, wysokiej jakości, wypełnione czymś więcej niż czystym tekstem – najlepiej uzupełnione o inne źródła contentu – treści wideo, infografiki, tabele.
  2. Artykuły, które dodajesz na blogu, powinny wyczerpywać temat – najlepiej, gdy kreujesz siebie w roli eksperta.
  3. Treści powinny być dodawane regularnie – nikt nie powraca na blogi, na których ostatnie wpisy pojawiły się np. pół roku temu i później. To świadczy źle nie tylko o blogu, ale i o całym Twoim e-sklepie.

97% unikalnych linków zdobywają firmy, które prowadzą blogi

3. Dlaczego warto mieć blog w e-commerce?

  1. Bliższe relacje z klientem
    Spory odsetek klientów podejmuje decyzje dotyczące zakupów, opierając się na informacjach o firmie znalezionych w sieci. Blog jest najlepszym miejscem, aby przedstawić wartości, jakimi kieruje się Twoja marka. Jest też świetnym źródłem informacji o Twoim biznesie. Blog firmowy, prowadzony w przemyślany sposób, potrafi rozwiać zakupowe rozterki klienta i przekonać go do kupna danego produktu. Ponadto, dzięki komentarzom na blogu, możesz lepiej poznać swoich klientów, tworzyć z nimi bliższe relacje i dopasować ofertę w taki sposób, aby była ona dla nich bardziej atrakcyjna w przyszłości.
  2. Lepsza optymalizacja sklepu pod wyszukiwarki
    Jeśli treści na Twoim blogu będą wysokiej jakości, publikowane regularnie i zaciekawią użytkowników, to możesz liczyć na to, że Twoją stroną zainteresują się również roboty wyszukiwarek. Dobrze zoptymalizowane treści ściągną ruch z wyszukiwarki, a wyczerpujące i inspirujące – z portali społecznościowych. A to przełoży się na zdobywanie linków oraz współczynnik konwersji. Pamiętaj też o tym, że Google promuje strony, które są regularnie aktualizowane. Każdy wpis na blogu jest oddzielną podstroną, co daje wyszukiwarce sygnał, że sklep internetowy staje się coraz bardziej rozbudowany, rośnie, a Google lepiej go postrzega. Nie zapominaj o starszych wpisach, aktualizowanie ich o nowe treści również pomoże Ci w zdobyciu większego ruchu.
  3. Pokaż swoją wiedzę i profesjonalizm
    Samo chwalenie się, że zespół Twojej firmy tworzą najwięksi eksperci, znaczy niewiele i właśnie w tym może pomóc Ci blog, na którym publikacje nie będą jedynie pustosłowiem, a prawdziwym dzieleniem się specjalistyczną wiedzą. Dzięki temu Twoja firma będzie lepiej postrzegana, a potencjalni klienci będą mieć do niej większe zaufanie.

Firmy blogujące około 15 wpisów miesięcznie otrzymują 5 razy więcej ruchu niż firmy, które nie blogują.

4. W jaki sposób prowadzić bloga firmowego?

  1. Jakie są Twoje cele? Kim są Twoi odbiorcy?
    Przed startem bloga firmowego powinieneś zadać sobie te znajdujące się w śródtytule powyżej, dwa niezwykle ważne pytania. Aby Twój blog był solidny, zastanów się nad tym, kim są odbiorcy Twoich produktów lub usług oraz co chcesz osiągnąć przez komunikację z nimi.
    Co może być Twoim celem? Chociażby budowanie pozycji eksperta, zwiększanie świadomości na temat marki, większa sprzedaż produktów, czyli finalnie wzrost zainteresowania Twoim biznesem. Powinieneś jednak wiedzieć, że inaczej będzie wyglądała treść na blogu firmy, która sprzedaje produkty skierowane do młodzieży, a inaczej blog biura podróży.
  2. Zróżnicowanie publikacji
    Blog, który publikuje artykuły w jednej formie, niestety szybko staje się nudny. Istnieje wiele sposobów, za pomocą których możesz pokazać swoją wiedzę, profesjonalizm czy produkty. Zawsze myśl o kliencie i o tym, co dla niego będzie użyteczne. Swoje wpisy urozmaicaj, tworząc grafiki, infografiki, wstawiając filmiki oraz zdjęcia. Blog nigdy nie powinien być jedynie tekstowy. Zastanów się nad tworzeniem i publikacją case studies. W tej formie możesz w pełni pokazać swój profesjonalizm oraz pracę, którą wykonujesz na co dzień, przedstawiając jej wyniki w atrakcyjnej formie.

O 55% więcej odwiedzin posiadają firmy ze stroną, na której znajduje się również blog

  1. Najważniejszy jest klient
    Treść na Twoim blogu powinna być przyjazna przede wszystkim dla Twojego klienta, pisz więc w sposób zrozumiały dla przeciętnej osoby, nie używając branżowego żargonu. Wpisy twórz w taki sposób, aby były one łatwe do przeczytania, czyli wstawiaj śródtytuły, oddzielaj akapity, wytłuszczaj ważne słowa oraz stosuj wypunktowania. Wyszukiwarki są ważne, ale pamiętaj przede wszystkim o użytkownikach strony.

    Wpisy na Twoim blogu nie powinny być sztywne, pozwól sobie tu na większy luz w komunikacji z klientem, nie popadaj tym samym w skrajność i na koniec: nie pozwól na to, aby blog przez dłuższy okres nie był aktualizowany, ponieważ nawet wierni fani o nim zapomną.

Blog w e-commerce – krótkie podsumowanie

Przekonaliśmy Cię? Załóż bloga jak najszybciej, pamiętaj też, że wcale nie musisz zajmować się tym samodzielnie. Wystarczy, że zlecisz to zadanie doświadczonemu copywriterowi, który stworzy dla Ciebie unikalne i interesujące artykuły na bloga. Jeśli jeszcze nie posiadasz strony internetowej, powinieneś zacząć być widoczny w sieci. Zacznij od znalezienia dobrego dostawcy usług hostingowych oraz załóż domenę. A następnie załóż bloga, z naszymi artykułami pójdzie Ci to szybko i sprawnie!  

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?