- Zaloguj się do Panelu Klienta.
- Po lewej stronie rozwiń z menu „Twoje usługi”.
- Wybierz zakładkę Hosting.
- Kliknij w przycisk „ZALOGUJ DO DIRECT_ADMIN”, po prawej stronie na liście, przy wybranej usłudze a zostaniesz automatycznie przekierowany do swojego panelu zarządzania serwerem.
- Wybierz domenę, w obrębie której chcesz edytować rekordy MX.
- Przejdź do zakładki „Rekordy MX” w sekcji „Poczta e-mail”
Rekordy MX wskazują nazwę serwera, który obsługuje pocztę email. Aby przekierować pocztę na inny serwer utwórz nowy rekord MX z nazwą nowego serwera poczty.
Jeśli posiadasz tylko IP serwera należy dodać rekord A o nazwie mail z IP nowego serwera poczty oraz usunąć stary rekord A dla subdomeny mail. Rekord MX powinien wtedy wyglądać następująco:
Rekord A dla mail dodaj z poziomu „Serwer WWW i domeny” -> „Edycja strefy DNS” – powinien on wyglądać następująco:
Uwaga! Zdjęcie zawiera przykładowy adres IP.
Dodatkowo odznacz opcję „Użyj tego serwera do obsługiwania mojej poczty e-mail.” i kliknij „Zapisz”
- Zaloguj się do Panelu Klienta.
- Po lewej stronie rozwiń z menu „Twoje usługi”.
- Wybierz zakładkę Hosting.
- Kliknij w przycisk „ZALOGUJ DO SERVER_PANEL”, po prawej stronie na liście, przy wybranej usłudze a zostaniesz automatycznie przekierowany do swojego panelu zarządzania serwerem.
- Po zalogowaniu przejdź do zakładki Domeny -> Zarządzanie strefą (rekordy) a następnie kliknij przycisk Edytuj przy danej domenie.
- Skasuj oryginalny rekord MX – kolumna Usuń.
- Kliknij przycisk Dodaj rekord a następnie wybierz MX (Mail eXchanger)
Pole Nazwa pozostaw puste, jeżeli rekord MX ustawiasz dla domeny głównej. W polu Dane rekordu wpisz adres IP serwera, z którego obsługiwana ma być poczta, lub jego nazwę domenową. W polu Priorytet podaj wartość 10, jeżeli będzie to Twój jedyny rekord MX.
Jeżeli chcesz zmienić konfigurację domeny tak, aby poczta była obsługiwana przez serwer zewnętrzny, musisz dokonać paru modyfikacji w rekordach DNS tej domeny.
Zmiana konfiguracji polega na wprowadzeniu rekordów MX powiązanych z nowym serwerem.
Rekord MX może być udostępniony przez usługodawcę, w innym wypadku musisz przygotować wartość rekordu z wykorzystaniem adresu IP docelowego serwera pocztowego.
- Zaloguj się do Panelu Klienta.
- Po lewej stronie rozwiń z menu „Twoje usługi”.
- Wybierz zakładkę Hosting.
- Kliknij w przycisk „Zaloguj do WebAs”, po prawej stronie na liście, przy wybranej usłudze a zostaniesz automatycznie przekierowany do swojego panelu zarządzania serwerem.
- Po zalogowaniu przejdź do zakładki Usługi > DNS > REKORDY
Jeśli rekord został udostępniony, w zakładce „REKORDY” wyszukaj swoją domenę i zwróć uwagę na rekord MX. W polu „Wartość” wpisz podaną przez usługodawcę nazwę (opcjonalnie możesz podać nazwę przy drugim rekordzie z gwiazdką jeśli chcesz aby poczta w adresach subdomen również działała na docelowym serwerze). Następnie zaznacz rekordy, w których wprowadziłeś zmiany i kliknij „ZAPISZ ZMIANY„.
Jeśli posiadasz wyłącznie adres IP serwera docelowego to wartości rekordu MX musisz utworzyć samodzielnie. W zakładce „REKORDY” kliknij w przycisk „NOWY REKORD„. Wybierz typ rekordu A, nazwę dla rekordu np. poczta.domena i w wartości podaj adres IP docelowego serwera pocztowego. Na koniec kliknij opcje „ZAPISZ FORMULARZ„. Po utworzeniu rekordu A, wróć do edycji rekordu MX i podaj w jego wartości, nadaną przed chwilą nazwę rekordu A odnoszącego się do poczty.