Statystyki wykorzystania poczty – do czego służy to narzędzie i jak je znaleźć?
To narzędzie w panelu DirectAdmin jest rozwiązaniem do monitorowania i kontrolowania wysyłki wiadomości z serwera. Dzięki dostępnym tam danym można:
- Wykrywać problemy z wysyłką
- Zapobiegać nadużyciom, takim jak wysyłka spamu.
- Monitorować aktywność e-mailową na serwerze.
Narzędzie informuje o:
- Sender
Najczęściej wysyłających kontach e-mail (FROM). - Authentication
Najczęściej używanych nazwach użytkowników SMTP (AUTH), jeśli różnią się od adresu nadawcy. - Sending Host
Najbardziej aktywnych adresach IP, z których wysyłane są wiadomości. - Sending Script
Skryptach, jeśli za ich pośrednictwem dochodzi do wysyłki wiadomości. - Adres docelowy — informacja nt. adresu docelowego wysyłki.
- Liczba
Ilości wiadomości, które zostały wysłane w określonym przedziale czasu — dla najaktywniejszego konta / IP / Skryptu. - Procent
Procentowa wartość wysyłki z danego konta / IP / Skryptu, w stosunku do całości wysyłki z wybranego przedziału czasowego. - Próbach wysyłki wiadomości, które mogły zostać odrzucone lub zakończyć się błędem.
Dostępne są następujące tryby raportów:
- Dzisiaj – dane z dnia bieżącego.
- W bieżącym miesiącu – dane z całego miesiąca.
- W bieżącym miesiącu bez dnia dzisiejszego – pomocne do analizy historycznej.
Szczegóły wysyłki
Pod omówionym wyżej zestawieniem dotyczącym wysyłki możemy także znaleźć listę wiadomości wysyłanych z zadanego zakresu czasu.
Analizując wysyłkę, w polu “Ścieżka” możemy zauważyć komunikat “Próba wysyłki”. Oznacza to, że podczas wysyłki takiej wiadomości wystąpiły błędy.
Klikając na ID wiadomości, można podejrzeć log z serwera pocztowego, dotyczący wysyłki, oraz z logu odczytać błędy, które wystąpiły w trakcie danego zadania.
Można również wyświetlić listę dla ruchu wiadomości przychodzących.