Jak wygląda przeprowadzana przez nas migracja?

Migracja danych polega na przeniesieniu ich z jednego serwera na drugi. Dotyczy ona zarówno plików poczty, plików strony jak i baz danych.
Aby została przeprowadzona sprawnie, należy przesłać do nas komplet danych dostępowych. Poniżej prezentujemy jakie konkretnie są to dane:

Dla poczty:
– serwer IMAP (podaje się go w konfiguracji programu pocztowego, często jest widoczny w panelu usługodawcy)
– adres e-mail skrzynki/skrzynek do przeniesienia
– hasła do skrzynki/skrzynek (lub zgodę na reset haseł na czas migracji)

Dla strony www:
– dostęp do panelu administracyjnego serwera (DirectAdmin itp.)
– jeśli powyższe nie jest możliwe, dostęp do konta FTP, które posiada uprawnienia do katalogu w którym znajduje się strona do przeniesienia
– dane do panelu phpMyAdmin (nazwa użytkownika bazy danych + hasło), skąd będziemy mogli pobrać bazę danych dla strony www
– lokalizację pliku konfiguracyjnego skryptu, w którym podane są dane dostępowe do bazy danych


Cały proces migracji powinien zamknąć się w przeciągu 1 dnia roboczego od momentu rozpoczęcia przenoszenia danych. Czas w głównej mierze uzależniony jest od wielkości oraz ilości danych.

Po całym procesie wysyłamy informację zwrotną i wtedy należy zmienić DNSy u rejestratora domeny na ns1.cyberfolks.pl, ns2.cyberfolks.pl i ns3.cyberfolks.pl. Po takiej zmianie konieczne jest odczekanie 24 godzinnej propagacji, po której domena będzie już działać z naszego serwera.

Migracja – FAQ

W celu ustalenia szczegółów migracji prosimy o kontakt na wsparcie@cyberfolks.pl. Dane, które są potrzebne do wykonania przenosin wskazaliśmy na początku artykułu. W pierwszej wiadomości poinformuj nas również na jaką usługę ma zostać przeprowadzona migracja. Jeśli termin ważności usługi u obecnego operatora jest krótki, również poinformuj nas o tym w pierwszej wiadomości

W przypadku przenosin między usługami utrzymywanymi u nas: Czas niedostępności trwa od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od ilości danych na koncie.

W przypadku przenosin z innej firmy do nas: przerwa nie wystąpi natomiast przed migracją zalecamy włączenie na witrynach przerw technicznych. Wyłączenie takich przerw powinno nastąpić nie wcześniej niż kilka godzin po zmianie adresów serwerów DNS domeny po zakończeniu przenosin.

Migracja potrwa od kilkudziesięciu minut do kilku godzin, w zależności od ilości danych do przeniesienia.

Podczas samych przenosin nie jest to koniecznie, o ile nie było ustalane inaczej. Po zakończeniu migracji poinformujemy Państwa o tym mailowo. Wówczas wtedy będzie należało zmienić adresy serwerów DNS przenoszonych domen, zgodnie z ustaleniami.

W przypadku domen zakupionych u nas na Państwa prośbę możemy wykonać zmianę DNS. Jeśli domena jest zarejestrowana u innego operatora zmianę DNS należy wykonać we własnym zakresie

Jeśli chodzi o zmianę DNS dla domen zarejestrowanych w cyberfolks.pl wykonasz tą operację w panelu klienta: Zmiana DNS dla domen zarejestrowanych w cyberfolks.pl

W przypadku innych operatorów taką operację wykonasz w panelu zarządzania ustawieniami domeny: Zmiana DNS dla domen zarejestrowanych w home.pl

Zmiana DNS dla domen zarejestrowanych w nazwa.pl

Zmiana DNS dla ovh.pl

Zmiana DNS dla az.pl

Nowy serwer poczty prześlemy w wiadomości z powiadomieniem o zakończeniu migracji. Znajdziesz go również w panelu hostingu w sekcji po lewej stronie. Dane konfiguracyjne dla programów pocztowych znajdziesz również tutaj:Konfiguracja programów pocztowych

Najprawdopodobniej jest to związane z brakiem ponownej synchronizacji poczty po rozpropagowaniu połączenia na nowy serwer. Może to być również wynik braku aktualizacji adresu serwera pocztowego w wykorzystywanej aplikacji pocztowej.

Problem z wgrywaniem zdjęć często związany jest nieprawidłowymi uprawnieniami do plików/katalogów strony lub nieprawidłową ścieżką do katalogu uploads. Opisaliśmy to w instrukcji: Rozwiązywanie problemów z wgrywaniem zdjęć do WordPress

W tym celu należy wykonać zmianę TTL (czasu propagacji) rekordów domeny migrowanej minimum dobę przed migracją

Program, którym kopiowane są wiadomości wymaga zalogowania na dane konto e-mail w celu uzyskania dostępu do wiadomości. Bez tego skopiowanie wiadomości nie jest możliwe.

Dostęp do plików źródłowych witryny jest konieczny, aby skopiować je na nasz serwer. Nie ma niestety możliwości, aby skopiować witrynę z poziomu zwykłego użytkownika odwiedzającego stronę.

Darmowa migracja obejmuje do 5 domen i do 5 skrzynek mailowych przenoszonych od zewnętrznego usługodawcy. W przypadku migracji wewnętrznej nastąpi indywidualna wycena wykonania takiej migracji po kontakcie mailowym na wsparcie@cyberfolks.pl

Jeśli nie wiesz, który z oferowanych przez nas pakietów będzie odpowiedni dla Twojej strony WWW poproś naszego administratora ustalającego z Tobą szczegóły migracji mailowo o pomoc w doborze odpowiedniego pakietu

Migracja skrzynek pocztowych obejmuje pobranie zawartości serwera pocztowego, a następnie przeniesienie tych danych na nasz serwer pocztowy. Na serwerach pocztowych (Exim, dovecot czy postfix) nie są archiwizowane kontakty. Do archiwizacji kontaktów służą programy pocztowe. Czy to Thunderbird, czy Outlook, czy webowe programy pocztowe – Roundcube, Rainloop, SquirrelMail.

jak-wyglada-przeprowadzana-przez-nas-migracja
>
Tomasz Gałązka