Wysyłam mailing do 2500 odbiorców i dostaję informacje, że został przekroczony dobowy limit maili – dlaczego?

Pyt: Skoro dobowy limit maili na Państwa serwerze wynosi 5000 sztuk to dlaczego po wysłaniu mailingu do 2500 osób (co stanowi połowę limitu) otrzymuję zwrotki „Unroutable address” i informujecie mnie, że został przekroczony dobowy limit?

Odp: Oprócz limitów dobowych obowiązują również limity częstotliwościowe – maksymalnie 300 maili na 15 minut. Dodatkowo spora część serwerów pocztowych jako jedno z zabezpieczeń przed spamem stosuje tzw Greylisting. Polega on na tym, że po otrzymaniu wiadomości przez serwer, zostaje ona odrzucona z tymczasowym błędem (smtp error 451) co wymaga od serwera nadawcy (czyli naszego) powtórnego wysłania maila. Takich tymczasowych odrzuceń może być kilka (na ogół od 1 do 3). Każde ponowienie wysłania wiadomości odrzuconej przez greylistę naliczane jest jako nowa wiadomość. Jeśli przyjmiemy, że tylko połowa odbiorców naszego mailingu ma konta pocztowe na serwerach z greylistą, która odbija maila 2 razy (czyli de facto przyjmuje wiadomość dopiero przy trzecim ponowieniu) to z mailingu, który liczył 2500 odbiorców robi się 5000 maili.

wysylam-mailing-do-2500-odbiorcow-i-dostaje-informacje-ze-zostal-przekroczony-dobowy-limit-maili-dlaczego
>
Krzysztof Przybyła