Rozwiązanie problemu z połączeniem SSL lub TLS dla Microsoft Outlook w systemach Windows 10 i Windows 11

Microsoft ogłosił problem z nawiązywaniem niektórych typów połączeń SSL i TLS w aktualizacjach 21H2, 22H2 dla Windows 11 oraz Windows 10. Powoduje to problemy w nawiązaniu połączenia szyfrowanego między Twoim klientem poczty i serwerem. Jeśli:

1. korzystasz z połączenia szyfrowanego, czyli w Outlooku wprowadzone masz ustawienia portów:
IMAP: 993
POP: 995
SMTP: 465

2. Twoja konfiguracja Outlooka jest zgodna z: https://cyberfolks.pl/pomoc/jak-skonfigurowac-poczte-microsoft-outlook/

3. otrzymujesz komunikat błędu:
Zadanie „ADRESMAILOWY – Wysyłanie” zgłosiło błąd (0x800CCC1A) „Serwer nie obsługuje określonego typu szyfrowania połączenia. Spróbuj zmienić metodę szyfrowania. Aby uzyskać dodatkową pomoc, skontaktuj się z administratorem serwera poczty lub usługodawcą internetowym.”

powinieneś zainstalować poprawkę KB5020387 (dla Windows 11 21H2) oraz KB5020435 (dla Windows 10) dla wspomnianych wyżej aktualizacji. W tym celu skorzystaj z Microsoft Update.


UWAGA! Dla Windows 11 22H2 nie została jeszcze wypuszczona odpowiednia poprawka. W tym wypadku tymczasowo zmień ustawienia połączenia na nieszyfrowane, tj odznacz szyfrowanie połączenia SSL lub TLS i wprowadź konfigurację portów:
IMAP: 143
POP: 110
SMTP: 587

rozwiazanie-problemu-z-polaczeniem-ssl-lub-tls-dla-microsoft-outlook-w-systemach-windows-10-i-windows-11
>
Magdalena Pietraszek